Gå til innhold

GF7800GtX 256mb, pr idag ->Mest for pengene


asad

Anbefalte innlegg

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310704&cks=PRL

 

edit: mest for pengene på high-end siden av kort. 4k er fortsatt mer enn jeg noensinne har brukt på et skjermkort. Og det vil nok høres mye ut for "vanlige dødelige", dvs folk som ikke henger på hw.no :)

 

Dette kortet må vel være mest for penga pr idag?

Skal ikke kjøpe ny pc ennå...men begynner å se meg litt rundt etter mer "lønsomme" kort enn 7800Gtx 512. Særlig etter nyheten om at ati kommer med nytt kort i februar. SYnd å bruke 6k på et kort som er "utgått" i løpet av en kort stund.

 

uffameg. kommer stadig noe nytt, vasnkelig å faktisk få kjøpt ting i disse dager. Da legger jeg særlig vekt på skjermkort.Mener nesten at ati`s 9700 generasjon hold en god stund, i motsetning til det som skjer idag. 3 toppkort lanseres i løpet av ett år. I tillegg er de svinedyre. Men man må vel bare gå for det en eller annen gang.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, dette kortet gir deg minst ytelse for pengene. Så absolutt. (sett bortfra SLI oppsett).

 

Det nyeste er alltid det dyreste og gir deg god ytelse på alle måter, til en pris som ikke er så god...

 

En kjapp kikk på tomshardware avslører at f.eks. ett X850XT PE gir deg ca 1000 poeng mindre i 3dmark05... (5/6 deler av ytelsen, til 3/4 deler av prisen).

 

Eller, hvis vi ser på kortet som gir halvpraten av ytelsen, ett 6600GT f.eks., får du gjerne ett slik kort for 1/4 del av prisen! (røft regna, starter på 1200 ca.) Det er ytelse for pengene dine det!

 

Skal du ha det som er mest ytelse for pengene må du holde deg til litt eldre og velprøvde ting, og ikke det nyeste. Men det er jo ikke noe dårlig pris da, 4000... Gir jo god ytelse. Men trenger du det? Neppe, ikke enda i alle fall.

 

Ha en fortsatt trevlig helg.

Lenke til kommentar
Nei, dette kortet gir deg minst ytelse for pengene. Så absolutt. (sett bortfra SLI oppsett).

 

Det nyeste er alltid det dyreste og gir deg god ytelse på alle måter, til en pris som ikke er så god...

 

En kjapp kikk på tomshardware avslører at f.eks. ett X850XT PE gir deg ca 1000 poeng mindre i 3dmark05... (5/6 deler av ytelsen, til 3/4 deler av prisen).

 

Eller, hvis vi ser på kortet som gir halvpraten av ytelsen, ett 6600GT f.eks., får du gjerne ett slik kort for 1/4 del av prisen! (røft regna, starter på 1200 ca.) Det er ytelse for pengene dine det!

 

Skal du ha det som er mest ytelse for pengene må du holde deg til litt eldre og velprøvde ting, og ikke det nyeste. Men det er jo ikke noe dårlig pris da, 4000... Gir jo god ytelse. Men trenger du det? Neppe, ikke enda i alle fall.

 

Ha en fortsatt trevlig helg.

5280431[/snapback]

 

 

 

Kommer masse gode rpg`er neste år, DA vil jeg trenge det. akk nå funker mitt gf6800Gt ganske fett. Personlig må jeg gå vekk fra å konsentrere så mye på pc-hardware og bare nyte spillene jeg spiller. Men sånn blir det når man planlegger pc kjøp.

 

edit: som jeg skrev , mente jeg mest ytelse i topp klassen. Seff er det andre kort som yter enormt i forhold til prisen.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Ati har x1800XL nå, som ligger rundt 7800GT i ytelse. Koster det samme også. x1800XT kommer som flyr fletta av GTX'en, men er usikker på prisen på den, den vil nok være dyrere enn GTX tenker jeg, hvis ikke ATI presser den ned i pris for å konkurere.

5280557[/snapback]

 

x1800xt har kommet, og den flyr ikke alltid fletta av 7800gtx 256, selv om det jevnt yter en del bedre. i enkelte spill er scorer faktisk 7800gtx 256 bedre.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...