Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Modem, IP tlf, router og trådløs tlf=inteferens


Anbefalte innlegg

Skal "rekonfigurere" infrastrukturen i heimen. På samme sted i huset planlegger jeg å ha følgende "bokser" i en klynge (stablet "oppå" hverandre):

- ADSL modem

- IP telefoni adapter

- Router m/trådløst nett

- Basestasjon for trådløs telefon

- vanlig telefon

og 5 forsjellige strøm transformatorer (til de overnevnte)

 

Er det mulighet for inteferens/støy når disse enhetene står samen ?

Kan trådløst (DECT) telefon forstyrre mitt trådløse internett ?

Kan strøm transformatene forstyrre trådløs telefon og/eller trådløst internett ?

 

Det kan være greit å få avklart dette før man moterer alt opp. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet så sender den trådløse telefonen og den trådløse ruteren på helt forskjellige frekvenser, så teoretisk sett skal det ikke være noe problem. Jeg har likevel hørt enkelte som hevder de har hatt problemer med at trådløse telefoner forstyrer det trådløse nettet. Så tror nesten du bare må prøve deg frem med den.

 

Når det gjelder strøm, så har jeg selv aldri hatt problemer med å ha disse i nærheten av min trådløse ruter ihvertfall.

 

Konklusjonen blir vel at om du har mulighet bør du prøve å plasserer den trådløse telefonen og den trådløse ruteren lengst mulig i fra hverandre for å være på den sikre siden. Og kanskje ikke akkurat legge strøm-boksene oppå ruteren.

 

Lykke til!

 

Mvh

JDM

Lenke til kommentar

Heisann...

 

Tja..Har selv mye av det du har i "klynga" de som du sier..Det er noen komplikasjoner som kan oppstå..

 

1. Varmeutvikling

2. Kabelsurr

3. Et helvete å ommontere sakene siden

 

Det jeg har er modemet mitt, routeren, switch og ip telefon. Et internett modem pleier ikke å være så stort nå tildags men de utvikler sinnsykt mye varme. Hvis du da f.eks legger routeren din oppå den kan den fort gå til helvete.. Har selv opplevd det engang. Routeren utvikler også mye varme og den er veldig utsatt for å da ryke noen komponenter inni.. Så hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt mye strips og fått en eventuell ordning slik at du slipper å legge tinga oppå hverandre.. For tro meg.. 1 uke eller 2 uten internett ødelegger hverdagen din :roll: aner ikke hvordan jeg kom meg gjennom den uka hvor modemet mitt gikk i vasken på grunn av varmen :no: men men.. Lykke til med ditt oppsett da.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...