Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

18 om ca. 4 måneder, trenger bil


uranus

Anbefalte innlegg

God dag allesammen!

 

Jeg fyller 18 år i april 2006, og er allerede på biljakt. Vil gjerne få deres anbefalinger og råd til første bil etter disse kriteriene.

  • Rimelig god stand
  • Ikke bensinsluker
  • Helst ikke alt for langt fra Skien, Telemark. Kan godt reise til Oslo liksom, men Kirkenes blir for langt.
  • Gjerne noe med litt hester under panseret (ikke 2 hestekrefter liksom).

 

Vil gjerne at dere viser bilder og eventuelle salgsannonser og priser til bilene dere viser meg. Kanskje bilen du vil selge?

 

Håper dere kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det kommer til gamle biler, så har du spesielt to merker som stikker seg ut av mengden når det kommer til sikkerhet og holdbarhet:

 

Volvo: Gode og kjøre, bakhjulstrekkere, bruker en del bensin.

Toyota: Ikke noe særlig og kjøre, som regel framhjulstrekkere, og bruker lite bensin.

 

Det er de to merkene jeg vil anbefale. Fordi, gamle biler av de merkene må du slå ihjel. Seriøst, du må til med hammer og dynamitt for og ta de av dage. :p

 

Uansett. Det kommer ann på hva du vil ha. Om du bare skal ha en bil som du skal kjøre til og fra skolen med, og en tur til venner osv. Så er toyota et godt valg. Men om du har planer om og kjøre lange turer, eller bare råne. Så anbefaler jeg volvo, pga at de har mye mer kjørekomfort enn toyota.

 

Btw, så er volvo billigere i forsikring. Grunnet at de er mer trafikksikre enn toyota. Noe jeg har fått smertelig erfare av Gjensidige.

(8000 i året, kun ansvar, 8000km i årlig kjørelengde på min bil. Jeg er 18)

 

Når det kommer til kjørekomforen i en gammel toyota, så vet jeg hva jeg snakker om, Jeg er nemlig den "stolte" eier av en 1984 Toyota Camry. Helt grei bil osv, men når det kommer til å kjøre turer over 1 time, så er den ikke det mest behagelige og kjøre.

Lenke til kommentar
Når det kommer til kjørekomforen i en gammel toyota, så vet jeg hva jeg snakker om, Jeg er nemlig den "stolte" eier av en 1984 Toyota Camry. Helt grei bil osv, men når det kommer til å kjøre turer over 1 time, så er den ikke det mest behagelige og kjøre.

5291908[/snapback]

 

Har da selv kjørt mye i gammel Camry fra 1985 og selv turer på 7 - 8 timer var da helt kurrant, syntes den var overraskende bra komfort til en såpass gammel bil og være.

Hadde en GLi med autmat og greier, gamle Volvoer er da ikke så mye bedre.

Lenke til kommentar
Setene i volvo 240/740 er BETYDELIG bedre enn setene i min camry. Det kan jeg altså fortelle deg med en eneste gang.

 

Jeg har btw kjørt 740, så jeg har noe og sammenligne med.

5296721[/snapback]

 

Setene er faktisk det som jeg finner mest fantastisk i denne GLi-en, de er utrolig bra men dette med seter er såpass induviduellt at det er vanskelig og mene noe som helst om de. At volvo har bra seter er det vel ingen som nekter for.

Lenke til kommentar

Prøv å finne en velholdt 740. Det er gode biler med lite feil, så lenge du behandler den fint. :thumbup:

 

Mazda 626 og Toyota Carina II er også gode bruktbiler. Har jeg hørt ;) Aldri prøvd dem.

 

Jeg blir også 18 om 3-4 måneder, og ser etter en velholdt Volvo 740 eller Mazda 626. Kanskje Mercedes E190.. :hmm:

Lenke til kommentar
Prøv å finne en velholdt 740. Det er gode biler med lite feil, så lenge du behandler den fint. :thumbup:

5298877[/snapback]

 

Er helt enig i at Volvo 240 og 740 er gode biler, bruker å låne fattern sin 740 Turbo en gang iblant. Men til daglig kjører jeg 1986 mod. Volkswagen Golf 1.6 (75 hæst) å jeg vil MYYYE heller anbefale deg å kjøpe en Golf hvis du i hele tatt har økonomisk sans, golfen bruker ca. halvlitern på mila og 740 turboen bruker 2.5 gang mere bensin! Dette snakker jeg om utifra egen erfaring... Dessuten koster 740'en det dobbelte i forsikring hvis jeg skulle forsikret den på meg...(Jeg er 21 år og har 30% bonus)

Lenke til kommentar
Prøv å finne en velholdt 740. Det er gode biler med lite feil, så lenge du behandler den fint. :thumbup:

 

Mazda 626 og Toyota Carina II er også gode bruktbiler. Har jeg hørt ;) Aldri prøvd dem.

 

Jeg blir også 18 om 3-4 måneder, og ser etter en velholdt Volvo 740 eller Mazda 626. Kanskje Mercedes E190.. :hmm:

5298877[/snapback]

Jeg vil fraråde deg 190E...

 

Volvo er best, billige deler og lite feil.

Mazda er greit det og :)

Lenke til kommentar
Prøv å finne en velholdt 740. Det er gode biler med lite feil, så lenge du behandler den fint. :thumbup:

5298877[/snapback]

 

Er helt enig i at Volvo 240 og 740 er gode biler, bruker å låne fattern sin 740 Turbo en gang iblant. Men til daglig kjører jeg 1986 mod. Volkswagen Golf 1.6 (75 hæst) å jeg vil MYYYE heller anbefale deg å kjøpe en Golf hvis du i hele tatt har økonomisk sans, golfen bruker ca. halvlitern på mila og 740 turboen bruker 2.5 gang mere bensin! Dette snakker jeg om utifra egen erfaring... Dessuten koster 740'en det dobbelte i forsikring hvis jeg skulle forsikret den på meg...(Jeg er 21 år og har 30% bonus)

5306672[/snapback]

 

Nuvel.

 

Jeg har sjekka opp det der. Jeg som 18 åring måtte betale 9500 i året på en vanlig golf 1,8. Men på en Volvo 740 måtte jeg betale 8000. Det har kanskje noe og gjøre med at volvoen er mye mye sikrere. Og 740 bruker ikke så mye bensin som du skal ha det til. Vi målte en kompis av meg sin 740 (2,3 liter) til 0,9 på mila. På langkjøring såklart. På bykjøring ligger den på 1,2 ca.

 

Jeg ville anbefalt Toyota eller Volvo. Av den enkle grunn at det er biler som går til helvette å hjem igjen så lenge de blir behandlet bra. Billige deler også, er alltid en hugger som har en del til 240.

Lenke til kommentar
Prøv å finne en velholdt 740. Det er gode biler med lite feil, så lenge du behandler den fint. :thumbup:

5298877[/snapback]

 

Er helt enig i at Volvo 240 og 740 er gode biler, bruker å låne fattern sin 740 Turbo en gang iblant. Men til daglig kjører jeg 1986 mod. Volkswagen Golf 1.6 (75 hæst) å jeg vil MYYYE heller anbefale deg å kjøpe en Golf hvis du i hele tatt har økonomisk sans, golfen bruker ca. halvlitern på mila og 740 turboen bruker 2.5 gang mere bensin! Dette snakker jeg om utifra egen erfaring... Dessuten koster 740'en det dobbelte i forsikring hvis jeg skulle forsikret den på meg...(Jeg er 21 år og har 30% bonus)

5306672[/snapback]

 

Nuvel.

 

Jeg har sjekka opp det der. Jeg som 18 åring måtte betale 9500 i året på en vanlig golf 1,8. Men på en Volvo 740 måtte jeg betale 8000. Det har kanskje noe og gjøre med at volvoen er mye mye sikrere. Og 740 bruker ikke så mye bensin som du skal ha det til. Vi målte en kompis av meg sin 740 (2,3 liter) til 0,9 på mila. På langkjøring såklart. På bykjøring ligger den på 1,2 ca.

 

Jeg ville anbefalt Toyota eller Volvo. Av den enkle grunn at det er biler som går til helvette å hjem igjen så lenge de blir behandlet bra. Billige deler også, er alltid en hugger som har en del til 240.

5320888[/snapback]

 

Far's gamle volvo 740 brukte omkring 0.7 på milen, det var også langskjøring og 2.3l.

Lenke til kommentar
Nei jeg sier ikke at de _er_ harry.. Men jeg vil gjerne style bilen min og skjønner du, og jeg har sett mange fine Volvoer, men ikke ikke i den type stil jeg liker.. Jeg liker litt mer, hmm.. litt passiv styling, litt sinna front, gjerne runde kanter osv.

5322586[/snapback]

 

 

Du kan jo se på gamle japanske "sportsbiler". Da mener jeg Toyota Celica osv fra 80 tallet. Jeg har ikke peiling på hva de koster i forsikring osv. Men om du har lyst på litt "sinna" front osv, så kan du jo se på den.

 

Honda Prelude er jo også et alternativ. Gamle japanske "sportsbiler" har det der med og se ut som en bil som har ca 200 hk, mens i realiteten har de 100. Noe som skal gå greit hos forsikringsselskapet. Uten at jeg er så veldig sikker i min sak. :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...