Gå til innhold

Xbox360 USA. MS stopper utsendelse til butikker?


butare

Anbefalte innlegg

Var i en butikk her i USA i dag for å sjekke når de fikk inn nye forsendelser med Xbox360. Fikk da til min overraskelse beskjed om at Microsoft hadde stoppet utsendelse av Xbox'er. Grunnen skulle være problemer med at maskinen går varm. Det hadde i følge ekspeditøren vært husbrann som følge av dette. Igjen ifølge han, ville ikke butikken få inn nye før i januar. Kanskje til og med så sent som februar. Han ga meg også råd om å vente på Second edition av maskinen.

Noen hjemme som har hørt noe slikt?

 

Edit: For info er dette en av de største elektrokjedene i USA.

Endret av butare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er fjas; hvis jeg hadde vært deg hadde jeg sendt en mail til Microsoft og sagt hvilken butikk som hadde opplyst deg om dette, for deretter å lene deg tilbake og se på showet som oppstår når ledelsen for hele kjeden må beklage seg offentlig fordi en eller annen underbetalt nisse har 'hørt fra en venn at...' ;)

 

Med tanke på at CC gir bort en 360 pr. dag på sin offisielle hjemmeside så sier det vel seg selv at dette er bull.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Min blir heller ikke spesielt varm. Den blåser ut varm luft bak selvfølgelig, men av en eller annen grunn føles det som den lufta er mindre varm nå mens jeg spiller enn den var de første par dagene jeg spilte. Forstå det den som kan. Strømforsyningen kjennes ikke noe varmere ut enn andre slike jeg har hatt til printere, bærbare pc'er og lignende.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Min strømforsyning er knapt lunken. Like "kald" som alle andre strømforsyninger jeg har til printere og scanner.

 

Konsollen er herlig sval. Legger jeg hånden på den er den overhodet ikke høyere enn romtemperatur.

Kjenner jeg over luftehullene er luften som kommer ut sval, og ikke varm, så her er alt i svale temperaturer.

Dette sjekket jeg nå under 2 timer spilling av Kameo.

Skal ikke forundre meg om andre titler som COD2 eller PGR3 drar temperaturen opp.

Får sjekke det senere i dag.

Lenke til kommentar

Har i dag vært innom en en annen stor Circuit City butikk. En ekspeditør der kunne bekrefte at de trolig ikke får noen ny forsendelser av Xbox360 i år. Han ville ikke kommentere grunnen. Så da får vi vel bare spekulere i grunnen. En tanke er vel at terskelen for å stoppe en slik utsendelse grunnet feil er lavere i USA enn i europa. Søksmål og slikt tenker jeg på. Bare en spekulasjon men..

Lenke til kommentar

Tipper dette har mest å gjøre med at de har ganske begrensede mengder å distribuere - og det er jo tross alt snart bare 10 dager igjen til jul, så butikkjeden har nok allerede en oversikt over det de venter å få inn i løpet av desember.

 

Se f.eks. på teamxbox.com så er det jo daglige tråder om at 'min butikk fikk inn 50 stk i går' og lignende, så hvis det var snakk om en tilbakekallelse så ville det vel ha vært aktuelt for alle butikker.

 

Skal ikke se bort i fra at en god del butikker (og ansatte) er sure for at de fikk inn mindre enn forventet og da gjerne slenger litt ekstra med leppa når folk spør for nte gang om de har fått inn Xbox 360 enda. Et spørsmål de sikkert får hundre ganger daglig.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Det kan jo hende at den europeiske strømforsyneren er annerledes, da europa og amerika her vidt forskjellige strømnett... ;)

5282529[/snapback]

 

 

Uansett vil jo dette være en økonomisk tragedie for Microsoft. Tenk på det salget de kunne ha gjort til jul. Med ingen konkurrenter på markedet hadde de en unik mulighet til å selge enormt med maskiner.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...