Gå til innhold

Kritikk på design,koding og brukervennlighet


Anbefalte innlegg

Hei!

Emnetittelen sier vel det meste.

Jeg drev igår å mekke et nytt design, eller brukte det gamle designet som jeg lagde for litt siden og pusset litt opp. Både kodingen, oppsettet og fargene ble pusset opp.

Nå ønsker jeg forbedringer når det gjelder, koding, design og brukervennlighet.

Jeg holder på å lære meg DIV, så den delen kan vi hoppe over. :tease: Tør nesten ikke å prøve å gjøre designet til DIV ennå, må vente litt. Til jeg har skjønt DIV ordentlig.

Av en eller annen grunn har siden fått et ganske dødt design. Hadde egentlig tenkt å prøve meg på noe enkelt.

 

Jeg vil også ha tips til hva som kan legge til osv. og ikke bare kritikk på ting som er der.

 

Håper på hyggelige svar. :ermm:

 

Her er forresten linken: Min personlige hjemmeside

 

"http://home.no.net/uranus89/"

Endret av anderenlee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

  • Hvorfor 2 headinger?
  • "Publisert"-delen virker unødvendig
  • Kommentarer-teksten er for vansklig å lese
  • Litt for mye line-height
  • De grå boksene i headline nr.2 går ikke helt ut og ser uferdige ut

Menyen er fin, men syns siden ser litt halvferdig ut. Når det gjelder brukervennlighet, så er jo hele siden din kodet som en stor tabell, det ikke så mye mening. Så fiks opp siden med litt rett HTML, og kanskje legg til en type header, så er du på god vei.

Lenke til kommentar

Behagelig å se på, men savner mer kontrast mellom teksten og knappene i menyen! #333333 f.eks.? Forøvrig var det et eller annet jeg ikke likte med innleggsheadern! Den kan du nok tone litt ned, og som sagt heller tone menyen litt opp! Forøvrig er det bare to ting jeg savner: Litt flere farger og kanskje en font til?

 

Angående kodinga kan det kanskje hjelpe å kikke litt på http://www.w3schools.com/

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...