Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs XBOX via Linksys WAP54G


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettopp gått til anskaffelse av en Linksys WAP54G for å koble en XBOX til mitt trådløse nettverk.

 

Fra før benytter jeg følgende aksesspunkt: 3COM Office Connect Wireless 11g Access Point (3CRWE454G72).

 

Målet mitt var å sette opp WAP54G i Client Mode og få den til å kommunisere med 3Com aksesspunktet. Har prøvd dette, men klarer ikke å nå XBOX'en trådløst.

 

Har en følelse av at WAP54G kun kan kommunisere med andre Linksys produkter. Stemmer det?

 

Håper noen kan hjelpe :)

 

Shrimpblagger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Jeg bruker det samme oppsettet som du har, med det samme utstyret, og det fungerer helt fint.

 

1. Har du kjørt installasjonsprogrammet for Linksys?

2. Last ned siste firmware til Linksys

3. Har du satt opp DHCP eller tildelt fast IP?

Lenke til kommentar

Ja du har nok rett med at det bare fungerer mot andre Linksys bokser, kjører selv kobling mellom to WAP54G bokser.

 

Står dette i hjelp menyen på wap54g

 

Note:

Wireless Repeater, AP Client, and Bridging modes will only work with another Linksys Wireless Access Point (WAP54G or WRT54G).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Ja du har nok rett med at det bare fungerer mot andre Linksys bokser, kjører selv kobling mellom to WAP54G bokser.

 

Står dette i hjelp menyen på wap54g

 

Note:

Wireless Repeater, AP Client, and Bridging modes will only work with another Linksys Wireless Access Point (WAP54G or WRT54G).

5280002[/snapback]

 

Ja, dersom du skal bruke den som repeater eller AP, eller til å bridge så fungerer det kun mot andre Linksys produkter.

 

Men det er ikke det du gjør når du setter det opp mot en Xbox.

 

EDIT:

Min feil, jeg trodde vi snakket om WGA54G. Tror jeg trenger litt mer kaffe...

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Ja du har nok rett med at det bare fungerer mot andre Linksys bokser, kjører selv kobling mellom to WAP54G bokser.

 

Står dette i hjelp menyen på wap54g

 

Note:

Wireless Repeater, AP Client, and Bridging modes will only work with another Linksys Wireless Access Point (WAP54G or WRT54G).

5280002[/snapback]

 

Ja, dersom du skal bruke den som repeater eller AP, eller til å bridge så fungerer det kun mot andre Linksys produkter.

 

Men det er ikke det du gjør når du setter det opp mot en Xbox.

5280005[/snapback]

 

Nja.. hvis jeg forstår problemet riktig så skal xbox ha tilgang til et eksisterende trådløst nett som 3Com boksen har styringa på. Da må den vel fungere som client.

 

Kjører selv løsning med xbox++ i stua. Har da en WAP54G der som er satt opp som AP Client mot en WAP54G på kontoret som er videre koblet til switch og andre maskiner/internet.

 

Men vi får se hva ShrimBlagger har og si:)

Lenke til kommentar

Takk for inputen!

 

Aksesspunktet mitt (3Com Office Connect) fungerer som en DHCP server. Til denne er det koblet en 3Com switch som det er koblet en del maskiner til.

 

Jeg har nå prøvd å sette opp WAP54G først som AP Client og deretter som repeater, men ingen av delene ser ut til å fungere.

 

Jeg har satt fast IP på WAP54G, og har sjekket at denne ip'en ikke er i det samme området som DHCP serveren er satt til.

 

I wireless oppsettet på WAP54G har jeg angitt de samme instillingene som på aksesspunktet(3Com).

 

Det spørs vel om jeg må gå for en av disse 2 da. Hvilken av disse vil dere anbefale:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307211&cks=PLC

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307212&cks=SER

 

Takk for hjelpen så langt :)

ShrimpBlagger

Lenke til kommentar
Litt OT, men funker det bra med streaming av musikk og video fra PC til Xbox over trådløst eller er det lagg å spore?

5280462[/snapback]

 

Jeg har kjørt xbox trådløst mot mitt nettverk med to maskiner i ca ett år nå, og aldri opplevd lag hverken på streaming av musikk eller film.

 

Når det gjelder min første uttalelse, så må jeg beklage mitt noe bombastiske svar. Da jeg selv strevde med å sette xboxen min opp i mitt trådløse nettverk kom jeg til at jeg trengte en ethernet bridge, og havnet da på valget av den Linksys game adapteren. Den fungerer iallefall strålende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...