Gå til innhold

Oppsett til HTPC


Anbefalte innlegg

Har satt opp en liste.

Ser dette greit ut, er det noe som burde byttes ut.

 

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Creative SB X-Fi XtremeMusic PCI, Retail

D-Link Wireless 108G Gaming Router

Fjernkontroll til Media Center 2005 Engelsk, teletext

Fortron/Source Strømforsyning ATX 300W 120mm Vifte, SATA, 20/24pin

Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE, Tv-kort m/radio og 2stk tunere,1pak Bulk

Kingston PC3200 HyperX DDR 512MB CL2 Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1)

Microsoft Remote Keyboard for Windows XP Media Center Edition, 4X AA batteri

Microsoft Windows XP Media Center 2005 Norsk, OEM

MSI K8N NEO4-FI,nForce4 Ultra,Socket-939 Raid, Firewire, SATAII, GbLAN, PCI-Ex16

NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3, PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail

Silverstone SST-LC03 HTPC, Sort Aluminium (Uten Strømforsyning)

SMC EZ Connect Wireless G PCI 108 Mbps 802.11g, WPA, RP-SMA kontakt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du først må fortelle oss hva du ser etter i en HTPC.

 

Da jeg skulle ha min var det at den var stille viktig.

Jeg hadde en forsterker som har DTS og dolby decoding, så lydkort kunne taes ut. Hovedkortet mitt har SPDIF ut, så jeg bare plugger den rett i forsterker så dekoder den all lyden.

Jeg skulle aldri spille på den, så jeg droppet et kraftig skjermkort for ett som var passiv kjølet.

Jeg gikk for Pentium M platformen så jeg kunne få en CPU som ikke krevet så mye kjøling og jeg kunne stille viftene ned.

PSUen min er vifteløs og overdimensjonert.

 

Din maskin ser jo ut som en helt plain vanilla PC og ikke noe man kan si er profilen på en HTPC/Media center.

 

Hvis dette er din PC nr 2 som bare skal stå i stua og brukes til tv titting..vurder støyen KRAFTIG. Hvis ikke er dette noe som kan gjøre deg temmelig frustrert etterhvert. Tenk deg ikke bare for å se på filmer på full guffe..men hva med dager hvor du bare skal ligge å høre på litt musikk...med konstant vifte during i bakgrunen.

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
D-Link Wireless 108G Gaming Router 

Kingston PC3200 HyperX DDR 512MB CL2 Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1)

Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3, PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail

5279094[/snapback]

 

 

utifra dette ser det ut som han også har tenkt å spille...

 

Jeg synes personling HyperX minnet er overpriset, og ikke verdt pengene..

HVERTFALL til en HTPC

Lenke til kommentar

Jeg skal kun bruke den til til film primert og kansje noe musikk,

Grunnen til at skjermkortrt står på listen er pga. jeg har dette fra før.

Denne skal ikke brukes til og spille med.

Er det et annet oppsett som kan anbefales da jeg ikke har greie på htpc.

Jeg er veldig kresen på lyd og bilde jeg må derfor ha hardware som ikke lager hakking i lyd og bilde.Kunne godt tenkt meg pentium M som er stillegående og klarer og spille bilde og lyd uten problemer.Har ikke filla snøring på hvordan hk,cpu,ram.Kunne også tenkt meg SPDIF da jeg har forstetker som fikser det.

Vil gjerne ikke overskride 12000.-

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min fra Netshop, og de har YPPERLIG kundeservice. De har en HTPC pakke der, men tar du kontakt med de via mail og yttrer dine ønsker kan de sikkert spesial tilpasse noe.

 

Når det gjelder hakking vil det bare oppstå med HD materiale. Det kan være lurt å se seg etter et skjermkort som har HD akselerasjon. Med et hovedkort som har innebygget SPDIF så trenger du bare en bracket bak, og ikke et helt lydkort. Alt dette hjalp netshop meg med. Så jeg fikk den ferdig bygget og instalert.

 

Jeg skal gjerne si ifra at det er de som vil si at du bør ha så kraftig CPU som mulig nettopp pga av det du sier. Enten er jeg ikke like kresen, eller så ser jeg ikke det de ser. For hos meg funker HD material fint. Men det har med hva slags codecs jeg har instalert.

 

Husk at du i tillegg må ha en Mpeg decoder software. Det følger verken med på TV korte eller MCE 2005. Jeg anbefaler Nvidia sin PureVideo.

 

Best bilde fra digitalt materiale får du via DVI/HDMI kabel til en LCD/Plasma skjerm.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Tror du først må fortelle oss hva du ser etter i en HTPC.

 

Da jeg skulle ha min var det at den var stille viktig.

Jeg hadde en forsterker som har DTS og dolby decoding, så lydkort kunne taes ut. Hovedkortet mitt har SPDIF ut, så jeg bare plugger den rett i forsterker så dekoder den all lyden.

Jeg skulle aldri spille på den, så jeg droppet et kraftig skjermkort for ett som var passiv kjølet.

Jeg gikk for Pentium M platformen så jeg kunne få en CPU som ikke krevet så mye kjøling og jeg kunne stille viftene ned.

PSUen min er vifteløs og overdimensjonert.

 

Din maskin ser jo ut som en helt plain vanilla PC og ikke noe man kan si er profilen på en HTPC/Media center.

 

Hvis dette er din PC nr 2 som bare skal stå i stua og brukes til tv titting..vurder støyen KRAFTIG. Hvis ikke er dette noe som kan gjøre deg temmelig frustrert etterhvert. Tenk deg ikke bare for å se på filmer på full guffe..men hva med dager hvor du bare skal ligge å høre på litt musikk...med konstant vifte during i bakgrunen.

 

AKIRA

5279884[/snapback]

 

 

Har du hatt noen ytelsesproblemer med Pentium M? Jeg bruker en 1.7 Ghz Pentium M.

Så i en test at men gjerne kunne fjerne viften helt fra en Pentium M. Men jeg er litt usikker prosessor-viften går relativt heftig men har vurdert å bytte til passiv kjøling og evt med en stor saktegående kabinettvifte istedet. Har passiv kjøling både på skjermkort og i strømforsyning + nyeste og mest stillegående Samsung 250GB HD. Cpu vifta er det eneste som bråker noe særlig.

Lenke til kommentar

Har nå kjøpt stue pc fra Netshop.Bra service.

Knoter noe j..... med og få bilde ut på TV uten hell.Bruker s video kabel.Jeg måtte koble den opp på pc skjerm.Søker etter kanaler i MC og den finner alle kanalene.

Prøver så og se på de men får bare meldingen: det er oppstått en feil med videodekoderen eller den er ikke installert. :cry:

Er det noen som har noen tips?

Har hauppauge win tv pvr 500.

Endret av TRF
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...