Gå til innhold

Saitek Eclipse fungerer ikke gjennom PS/2


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hjemme kjører jeg et lite nettverk hvor den ene pc'en er server og den andre er en klient. For å kunne bruke begge har jeg koblet en kvm-switch mellom som gjør at jeg kan benytte begge diskene på samme skjerm, tastatur og mus.

Det vil si, jeg har valgt å bruke to usb-muser så disse er koblet til hvert sitt kabinett.

Her om dagen gikk jeg til innkjøp av nytt tastatur, Saitek Eclipse, som skal være så bra. På grunn av kvm-switchen må jeg bruke en liten usb til PS/2-adapter mellom den og tastaturet. Idag prøvde jeg en grønn sånn sak som egentlig er til usb-mus fordi noen jeg prata med sa det gikk greit å bruke denne til tastaturet også.

Resultatet ble at tastaturet fikk strøm fordi det lyste men ellers fungerte det ikke. Det fungerte heller ikke da jeg koblet det direkte til kabinettet med en slik grønn adapter.

Noen tips? Finnes det usb til ps/2-adaptere spesielt for tastatur eller har jeg kjøpt katta i sekken? :hmm:

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, skulle sjekket der først. Vel, ingen fare. Skal til Datakjeden idag der jeg får tilbake pengene og kanskje går for Logitech Ultra x istedet...

5291581[/snapback]

 

Har sikla litt på Saitek Eclipse selv, åssen var det å bruke? hvis du i hele tatt fikk testa det før du leverte det tilbake.

 

Virka det solid eller var det noe plastic fantastic møl som sprekker etter et par slag? :hmm:

Endret av BKB
Lenke til kommentar
Husk at det ikke er noe automatikk i at en slik USB/PS2-adapter fungerer. Dersom det ikke følger med er det tvert i mot liten sjanse for at det går bra.

5291643[/snapback]

 

Jepp, det fulgte ikke med adapter til det nye tastaturet jeg fikk: Logitech Ultra X TM, visstnok en helt ny en i forhold til den vi kjenner som Ultra X(hvis ikke jeg ble lurt på datakjeden,hehe).

Vel, jeg prøvde en mus-adapter jeg hadde hjemme og det fungerte utmerket.

Så nå er jeg meget fornøyd med å kjøre Logitech-tastaturet gjennom p/s2-adapter til mus i en kvm-switch og videre inn i kabinettet.

 

Til BKB: Tastaturet var rått, for å si det enkelt. Original form, og det første du legger merke til når det er koblet er det blå lyset mellom tastene. Spacen har lys midt på. Dette lyset har tre "grader", dvs. av, halvveis opplyst eller fullt opplyst.

Tastene hadde lavt støynivå, men nå som jeg bruker Logitechen synes jeg tastene på den støyer minst like lavt(et slags laptop-tastatur).

Likevel, liker du design,kvalitet, gaming og du kjører usben rett inn i kabinettet, er Eclipse et rått valg! :thumbup:

 

Edit: Nei det så ut til å være solid nok. Akkurat som et normalt tastatur. Må innrømme at jeg ikke la så mye merke til det...

Endret av pat2004
Lenke til kommentar
Varer nok ikke lenge før Ultra-X klikker, har et selv, mange taster som henger opp, knitring i tastene etc... Ikke lenge før det fyker rett i søpla.

5295920[/snapback]

 

Ja, dessverre er ikke holdbarheten det sterkeste argumentet for et Ultra-X (er vel på mitt tredje nå, i løpet av et par år), men det er såpass billig at det er ikke noen krise.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...