Gå til innhold

Hva har skjedd og hvilke rettigheter har jeg?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg kjøpte for en tid tilbake min Archos AV420 på ebay.com. Men for en tid tilbake sluttet den helt plutselig å virke og den trengte service. Jeg fikk beskjed via en annen post på forumet at jeg burde sende den inn til Archos leverandør i Norge, Iterga.

 

Jeg fikk klarsignal og sendte den inn i orginal embalasje, oppi den nest størse "Norgespakken".

Da den ble sendt inn var den i uskadd embalasje, og helt uskadd spiller. Jeg regnet selvfølgelig med at min spiller skulle bli dekket av garantien, men så fikk jeg en fryktelig mail i fra Iterga!

 

Denne reperasjon ville ikke bli dekket av garantien, grunnet store ytre skader. Jeg ble sjokkert og ba om få få se bilder. Det fikk jeg og ble nesten på gråten. Vis dere ser på de vedlagte bildene har den store utvendige skader som tilogmed jeg ser at garantien ikke ville dekke.

 

Men altså, her er det noe som ikke stemmer. Min spiller var totalt uskadd når den ble sendt inn, samme med embalasjen! Jeg har bett dem sjekke om dette virkelig er min spiller, men vis dette er min spiller hvilke rettigheter og slik har jeg, og hva kan isåfall ha hendt? Kan posten rett og slett ha mistet selve spilleren ut i fra selve embalasjen?

Iterga sa at embalasjen var uskadd ved ankomst.

 

Kan noen være så snill og hjelpe meg?

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er vel mer at Iterga sier Norgespakken var uskadd da den ankom dem. Men kan spilleren falt ut av esken og posten bare pakket den og latet som ingenting?

5279076[/snapback]

 

Tjaa ? Eller Iterga har mistet den på golvet, hvem vet....

5279088[/snapback]

Det er det som er så jævel*g rart. Jeg aner jo ikke hva som har hent eller noe. Jeg er jo ikke interester i å betale 1500kr for en skade som ikke er påført av meg engang!

 

Men det som er mest sannsynelig er vel at spilleren enten er blitt skadet i posten eller den er forvekslet borte hos dem?

Lenke til kommentar

Spilleren var først pakket oppi en slik eske:

th_esken.jpg

Om denne var Tapet husker jeg ikke.

 

Så var denne esken igjen pakket i en Norgespakke.

 

Men det er jo en slags "låsemekanisme" på Norgespakkene så noe skal vel ikke falle ut i fra den?

 

 

Uansett, Om Iterga har gjort en feil og prøver å sjule det vil det fort vise seg når jeg eventuelt mottar den, Harddisken virket fortsatt perfekt, og jeg husker hele mappesystemet og alt.

 

Edit: Vis noen lurer er det mitt bilde av esken og det er klikkbart.

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar

Den låsemekanismen på norgespakkene er bare av papp, så de kan ødelegges. Spesiellt hvis det ligger løse ting i esken og tomrommene ikke er fyllt med avispapir eller lignende slik at innholdet kan røre på seg eller at ytterembalasjen kan deformeres.

 

Uansett, låsemekanisme eller ikke, til senere anbefaler jeg alle å tape alle kanter på eksen i tillegg til at det tapes rundt. Det er endel maskinell behandling av pakkene, og maskiner tar ikke hensyn.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Hvordan var spilleren pakket inni originalembalasjen da?

5279363[/snapback]

Hmm, hvordan skal jeg beskrive det... :hmm:

 

Esken er av ganske hard papp og med en liten "lomme" av plast som spilleren ligger i. Denne "lomme" er ikke noe hard, men etter utformingen på esken skal den ikke få så alvorlige "slagskader" på toppen av spilleren.

Lenke til kommentar

derfor må den ha blitt tatt ut av embalasjen før den er blitt ødelagt. hvor mange dager tok det fra at du fikk beskjed fra dem etter at du hadde sendt det inn? Er det mange dager kan det tyde på at de ikke klarte å reparere og dermed ga den en puff for å ha en unnskyldning

 

Du kan også kontakte forbrukernemda eller hva de som sammarbeider med tv2hjelperdeg heter om det har kommet inn noe om iterga før

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Hva har du svart dem med? Skriv at du stiller deg utenforstående til situasjonen da spilleren ikke hadde disse skadene i utgangspunktet, og dette ikke er beskrevet i din feilmelding. Mulig jeg er på villspor, men dette er hvordan jeg ville ha startet. Hvis ikke saken utvikler seg i positiv rettning ville jeg kontaktet forbrukerrådet.

Lenke til kommentar

øhm.. på meg så ser det ikke ut som resten chassiet har fått seg noen trøkk, hvilket burde vært tilfelle hvis den hadde fått hard behandling? Ja, det er buet, men det ser ikke ut som noen skade. Ser heller mer "smeltet" ut. Sikker på at dette må være en "fall-skade" og ikke noe annet rart?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...