Gå til innhold

Vil X-Fi øke ytelsen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe, nå bør du tenke deg litt om. Får du 40% bedre ytelse i spill av å slå av lyden? Når de sier 40% økning er det bare i forhold til CPU bruket. F.eks med onboard lydkort kreves det en viss mengde cpu kraft for å håndtere lyden (vanelighvis 3-5%), med et X-Fi kort vil derimot denne CPU belastningen halveres. Dette har som du kanskje forstår ikke så mye å si for FPSen :).

 

Lydkort kjøper du fordi du vil ha god lyd, skal du derimot ha bedre ytelse kjøper du heller ny CPU.

Lenke til kommentar

HW.no har jo en test av kortet som viser ytelsesøkningen sammenlignet med Audigy2ZS. Det ser ut til å være en god økning i 3dmark og enda mer sammenlignet med onboard lydkort, men vet ikke hvordan tallene ser ut i ekte spill.

Selv synest jeg det er litt rart at du kjøper ett så bra lydkort bare for ytelsen sin del, hvorfor invisterer du ikke heller i ett nytt skjermkort\cpu\ram for en mye større ytelsesøkning? ;)

 

Om du derimot har et veldig bra lydannlegg og ditt nåværende lydkort ikke strekker til kan jeg forstå det.

 

EDIT: Glemte linken til testen: Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS (linken er nå rettet)

Endret av bensinkanna
Lenke til kommentar

Jeg skal investere i nytt skjermkort og hovedkort om et par måneder... Men jeg er veldig glad i lyd kan man si =) Bruker bare stereo-headset da =P Forresten... Den linken er til denne posten jo =P Fant forresten testen... Men må jeg ha SP2 for at det skal funke? Står under systemkrav på komplett.no...

Endret av Northern
Lenke til kommentar

Kan jeg slenge meg på da :) ?

 

 

Hei

 

Skulle gjerne ha meg et lydkort.

 

Grunnen :

 

# Jeg bruker "onboard" lydkort på hovedkortet : MSI K8N NEO4-F og har hørt at "onboard" lydkort bruker mer kraft i spill slik at spillet kan miste ytelse (sant ? )

 

# Jeg trenger bra ytelse av mitt 5.1 system både til film og musikk (Mest til musikk)

(Creative I-Trigue 5600 5.1)

# Bedre lyd ?

 

 

Pris : 500+ men helst ikke over 1500,-

 

Brukervennlighet : Er fint om kortet er lett å installere

 

Software : Helst et program som ikke tar for mye cpu(har nok cpu til det i massevis men liker ikke det tongue.gif) + Ikke "bugget" software.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...