Gå til innhold

Kraftig desktop erstatter? bestille fra utlandet?


Cagliostrio

Anbefalte innlegg

Er pA utkikk etter en desktop erstatter, og vurderer A kjOpe meg en kraftig bErbar. Har kikka litt pA AlienWare Aurora m7700, og hypersonic Aviator FX7.

 

Tenkte mest pA modellene med x2 CPU, og gf 7800. Skal hovedsakelig brukes til 3ds max, ogsA et spill eller to seff ;)

 

Har mest lyst pA FX7en, for da slipper jeg den litt cheesy AlienWare looken

 

 

Noen som har erfaring med noen av disse? Lurte litt pA hvordan det blir om jeg bestiller fra statene ogsA. Er det moms jeg mA betale i tillegg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøper du varer over 200 (LITE!)kr må du betale moms på det du kjøper på internett fra utlandet ja... men jeg vil tro du slipper å betale moms fra USA, så da kan du trekke fra 11% av en pris oppgitt med moms (VAT), for så å legge til 25 % av den nye prisen... (vær oppmerksom på at mange priser oppgis uten vat i utgangspunktet...

 

det var reglene... ellers har jeg ingen erfaring med å kjøpe maskiner fra utlandet...

 

edit:skriveleif

Endret av Pera86
Lenke til kommentar

Merverdiavgift avhenger av hvilken stat du handler i, den er ikke nasjonal slik som i Norge. Dermed saa vil kun bestilling fra en normal webshop i samme stat som du skal shippe til bli belastet med en slik avgift. Prisen paa varen vil da nesten uten unntak vaere eksklusive moms, saa du trenger kun aa legge til 25% for aa faa endelig pris med norsk moms. Det eneste unntaket er enkelte store leverandoerer, IBM, Dell og Apple osv., som vil legge til en slik avgift uansett, men disse vil normalt ikke shippe utenfor USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...