Gå til innhold

Mye ytelse fra semptron 2800 s754 til a64 3200 939


shrek_2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen mellom en Semperon 2800 og en A64 3200 er jo ganske stor i i mer enn spill etter hva jeg kan se av sammenlikningstester, men det jeg likevel kan si meg ening med Nake i er at det kanskje ikke er det beste tidspunktet for AMD oppgradering med nytt hk og cpu akkurat, nå hvis man ikke bytter HW så ofte.

 

På den annen side, kan man vente seg grønn hvis man først begynner og tenke sånn. Hvis man ikke vil bytte før man får dramatisk merkbar forskjell, kan man gjøre som min far, som i disse dager bytter ut sin P1, med Win 98... :D

Lenke til kommentar

Ifølge AMD så er forskjellen fra s754 til s939 ca 25% bedre ytelse om du har en s754 cpu og bytter til s939 med identisk cpu.

 

Og en s939 3200+ har jo ett enormt overklokkingspotensiale, spesielt om han får tak i en av de nye E4 prosessorene (ADA3200CGBOX).

 

2600-3000mhz er som regel mulig. Og da snakker vi om en enorm forskjell fra en Sempron 2800+.

Lenke til kommentar
Ifølge AMD så er forskjellen fra s754 til s939 ca 25% bedre ytelse om du har en s754 cpu og bytter til s939 med identisk cpu.

 

25% ekstra ytelse med en ekstra minnekanal :hmm: Tror nok du roter litt med tallene fra AMD.

 

3400+ 2.4GHz yter litt bedre enn 3500+ 2.2GHz. Det skiller vel ca. 100MHz i ytelse mellom socket 754 og 939.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...