Gå til innhold

Football manager 2006, hvorfor taper jeg?


Anbefalte innlegg

Fikk meg FM06 her om dagen, og har startet et spill i norsk 1 div med FK Tønsberg. Problemet er at J***A ofte starter jeg sinnsykt bra, og kommer opp i 2 eller 3 null. Likevel rakner alt mot slutten og jeg får enten uavgjort eller tap... Dette skjer sinnsykt ofte, hva er det jeg gjør galt? :cry:

 

Kan det ha noe med at det var akkurat slik det var for det ekte FKT denne sesongen (gikk rasende fra FKT's stadium annenhver uke :mad: )?

 

Plis hjelp meg, dette spillet gir meg enda høyere blodtrykk en det cs gjør, og det vil si en hel del... :ermm:

 

Er det jeg personlig som har uflaks kansje? Eller fins det uflaks i spillet og? :p

 

Edit: Sier bare... De to siste kampene mine: Forrige: Jeg leder 2-0, det ender 2-3... Og kampen jeg spiller nå... Starter utrolig bra, tusenvis av sjangser som keeperen deres mirakuløst klarer å redde. Så setter jeg inn 1-0... Nå står det 1-3, og det er ikke over enda...

 

Trenger jeg si mer?

Endret av ZiroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk meg FM06 her om dagen, og har startet et spill i norsk 1 div med FK Tønsberg. Problemet er at J***A ofte starter jeg sinnsykt bra, og kommer opp i 2 eller 3 null. Likevel rakner alt mot slutten og jeg får enten uavgjort eller tap... Dette skjer sinnsykt ofte, hva er det jeg gjør galt? :cry:

 

Kan det ha noe med at det var akkurat slik det var for det ekte FKT denne sesongen (gikk rasende fra FKT's stadium annenhver uke :mad: )?

 

Plis hjelp meg, dette spillet gir meg enda høyere blodtrykk en det cs gjør, og det vil si en hel del... :ermm:

 

Er det jeg personlig som har uflaks kansje? Eller fins det uflaks i spillet og? :p

 

Edit: Sier bare... De to siste kampene mine: Forrige: Jeg leder 2-0, det ender 2-3... Og kampen jeg spiller nå... Starter utrolig bra, tusenvis av sjangser som keeperen deres mirakuløst klarer å redde. Så setter jeg inn 1-0... Nå står det 1-3, og det er ikke over enda...

 

Trenger jeg si mer?

5275454[/snapback]

 

Jeg har spilt masse CM og FM, helt siden CM1 kom så har litt erfaring. Sånne ting kan skje tilfeldig, men dersom det skjer ofte finnes det nok en grunn for det :) Treningsopplegget er ikke SÅ viktig, men er greit å ha gode coacher, men sansynligvis er spillerne dine dårlig trente slik at de ikke holder ut hele 90 minutter. Vil anbefale deg å gå inn på taktikk og skifte tempo til low. Da kan de holde ut lenger. Også ikke ha mange spillere på løp dersom de er i dårlig form. Og pass på at du sender ut spillere som er i bra "condition". En for tett kampprogram og liten stall kan føre til utmattelse slik at spilleren ikke greier å yte på slutten av kampene (og ikke glem å benytte deg av alle byttene du har tilgjenngelig).

Lenke til kommentar

Ahh, har så godt som aldri byttet ut spillere :p

 

Er det den prosenten ved spillerne som viser hvor slitne de er? Og hvor mye burde de i så fall ha, for å kunne gjøre sitt beste på banen?

Det med treningen har jeg ikke helt skjønt, noen som gidder forklare meg litt hva jeg skal sette på og slikt?

 

Takk for alle kjappe, og gode svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Ahh, har så godt som aldri byttet ut spillere :p

 

Er det den prosenten ved spillerne som viser hvor slitne de er? Og hvor mye burde de i så fall ha, for å kunne gjøre sitt beste på banen?

Det med treningen har jeg ikke helt skjønt, noen som gidder forklare meg litt hva jeg skal sette på og slikt?

 

Takk for alle kjappe, og gode svar :thumbup:

5275686[/snapback]

 

Alle spillere har forskjellige stat, og da vil de yte forskjellige. Eldre spillere (over 31+) har en tendens til å droppe i "Condition" veldig fort, også spillere som ikke er matchtrente. Det står om de er lack of match fitness, eller full fit, eller match fit osv hvis du klikker på dem. Kan vel anbefale deg å ikke bruke spillere som er under 90%. Etter spilt ca 45, og rundt 70+ minutter ser jeg hvilket spillere som har spilt dårlig eller er sliten og bytter dem ut med spillerne fra benken. Treningen trenger du ikke å bry deg om noe særlig, den standard er jo forsåvidt greit. Du kunne kanskje ha laget en treningsprogram spessielt tilpasset en posisjon på banen, men er absolutt ikke nødvendig for å gjøre suksess.

 

Taktikk er viktig, selv om en taktikk funker for 1 lag kan det være fiasko for et annet lag. I begynnelsen av sesongen prøver jeg å finne en vinnertaktikk som passer spillerne mine.

 

Defensive å satse på kontringer? Hurtige vinger som slår gode innlegg? Gode og raske vinger som kan skyte og drible? Eller 1 spiss som er rask og god på off the ball + en annen spiss som er høy, sterk, god spenst :) FM06 har gjort mange forbederinger, og selv om den fortsatt er et stykke fra å være skikkelig realistisk (taktisk sett) så vil gode taktikk som fungerer i virkeligheten ofte fungere der også. Du som ser mye på fotball kan ha en fordell :) Hvis du leder 2-0 / 3-0 kan du jo sette laget ditt som ultra defensive og bare satse på kontringer. Bytte ut en av spissene med en defensiv midtbane kan også hjelpe.

Lenke til kommentar

Jeg har hittil kjørt en slik taktikk:

 

--------------spiss------spiss---------------

----------------------------------------------

--omidt-----------------------------omidt--

----------------------------------------------

-------------dmidt------dmidt--------------

----------------------------------------------

---back------stop------stop------back-----

 

Men jeg har ikke endret på der det står 4-4-2, følger spillerne mine da denne taktikken? Eller kjører de standard 4-4-2?

 

Og når jeg skal bytte spillere midt i en omgang, hva trykker jeg på da? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Trenger en venstreback, i og med jeg kun har en, og han ofte soner karantene, eller er skadet.

 

Har kun 20 tusen å rutte med, men får vel en som er passe god nok, til et 1 divisjons lag :)

 

Så så jeg han her, men er så mange av "skillsa" hans det bare står - på, er det fordi han ikke er noe god på dette i det hele tatt? Eller er det fordi man ikke vet hvor god han er i det?

post-49099-1134222182_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Trenger en venstreback, i og med jeg kun har en, og han ofte soner karantene, eller er skadet.

 

Har kun 20 tusen å rutte med, men får vel en som er passe god nok, til et 1 divisjons lag :)

 

Så så jeg han her, men er så mange av "skillsa" hans det bare står - på, er det fordi han ikke er noe god på dette i det hele tatt? Eller er det fordi man ikke vet hvor god han er i det?

5277012[/snapback]

 

Prøv å sende speidere på han... :thumbup:

Lenke til kommentar

NÅ SKYTER JEG MEG SNART!! :realmad::realmad::wallbash:

 

Startet sesongen dritbra, takket være alle gode tips, og vant alle vennskapskampene med minst 2 mål. To kamper vant jeg til og med 7-1 og 9-1...

Men nå har sesongen startet, og jeg gjør nøyaktig det samme som i treningskampene... Men nå har jeg faen meg tapt de 4 første kampene på rad! :realmad:

Det er sånn, at jeg har 100 sjangser, og scorer på 1 av de... De andre har 2 sjangser som de scorer på begge gangene....

 

Er det rett og slett laget det er noe galt med?

Lenke til kommentar

Annet tips: Gå får gratis spillere, og kanskje de beste spillerne i divisjonen under deg. Er jo ikke rart at elitespillere ikke har lyst til å gå ned en divisjon.

 

Når du søker etter spiller kan du velge filter og krysse av for "Ask Assistent Manager to pick ... " Da vil han filtre ut folk som absolutt ikke vil komme.

 

Hvis du ikke vet hvordan du skifter kaptein? Det er under taktikk der hvor du kan sette team taktikk, som kaptein, playmaker, straffeskytter, freesparkskytter, innkast osv.

 

Det skal ikke være så vanskelig å gjøre suksess i Norge med FM, siden det finnes tons av "gode" spillere som vil hevde seg bra i serien uten at de koster noen verdens ting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
NÅ SKYTER JEG MEG SNART!! :realmad:  :realmad:  :wallbash:

 

Startet sesongen dritbra, takket være alle gode tips, og vant alle vennskapskampene med minst 2 mål. To kamper vant jeg til og med 7-1 og 9-1...

Men nå har sesongen startet, og jeg gjør nøyaktig det samme som i treningskampene... Men nå har jeg faen meg tapt de 4 første kampene på rad! :realmad:

Det er sånn, at jeg har 100 sjangser, og scorer på 1 av de... De andre har 2 sjangser som de scorer på begge gangene....

 

Er det rett og slett laget det er noe galt med?

5277639[/snapback]

 

Botter! Du bruker f.eks flere milliarder ganger og treffer bare på en mens bottene klarer t.o.m. ods som er 1000000000000000000000000000000000 til 1.

 

En ting: HATER BOTTER

Lenke til kommentar
Botter! Du bruker f.eks flere milliarder ganger og treffer bare på en mens bottene klarer t.o.m. ods som er 1000000000000000000000000000000000 til 1.

 

En ting: HATER BOTTER

5401012[/snapback]

 

Umm? Botter til FM ? :hmm:

 

Ja, også treffer de alltid med headshots (altså å nikke ballen) :p

Endret av unwill
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...