Gå til innhold

Psp verdt pengene?


værdama

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer og kjøpe meg en PSP. Men er den verdt pengene? jeg skal seff ha "homebrew" eller hva nå en det heter? men er det fin skarp skjerm? går det greit og se filmer på den? bra lyd kvalitet når man hører mp3? mulighet for og se DviX på den?

 

jeg kan godt ha link til noen bra tester, men jeg vil høre deres meninger om PSP. og er dette "homebrew" greiene lett? eller er det noe det tar lang tid og sette seg inn i?

 

og hvilken spill er det kommet ut til PSP hittil? noen fine tittler som er verdt og få med seg?

 

 

takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vell en smakssak, men med tanke på at du får Xbox 360 core til samme prisen, er svaret mitt ett ruvende nei.

Dyre spill med Ps1 grafikk, dyre filmer, stor mp3-spiller. Psp er en glimrende gadget, men er altor dyr i mine øyne. Skal du ha en minnebrikke som har kapasitet til en film, blir systemet dyrere enn xbox 360 premium.

Så i mine øyne mener jeg den burde koste under 1000 lappen.

Har kjøpt Psp selv, men det var ikke vellbrukte penger. Men den har en høy må ha faktor, og da betyr egentlig ikke penger så mye.

 

Ellers er skjermen svært god, og UMD-filmer ser pent ut. Spillene blir sikkert bedre og bedre (se GTA), og musikkdelen er av bra kvalitet. En kul liten sak, men ikke verd pengene.

 

 

 

Mitt favorittspill til nå er Ridge Racer.

Lenke til kommentar

Et viktig spørsmål er har vennene dine det? Multiplayer delen er morsom syns jeg. Også kan du spørre deg selv hvor ofte du er ute og kan bruke den? Syns det bare er teit at man skal sitte hjemme og spille PSP spill når man godt kunne ha spilt et mye "bedre" spill på stor TV, bedre lyd osv...

 

Dersom du trenger en mp3 spiller ville jeg valgt en flashbasert mp3 spiller som du kan få for noen få hundre kroner. Vil du spille spill ute kan du greie deg med Nintendo DS som er billigere og har lengre batteritid. Er det filmbiten du vil ha så har jo Apple, Creative, Samsung osv kommet med portable spillere. Men det er når du absolutt vil ha alle disse 3 tingene at PSP vil være "lønnsomt".

 

Grafikken er absolutt upåklagelig på en sånn håndholdt maskin (PSP) :)

 

Så tenk om du virkelig har bruk for denne multimedia maskin (ofte du bruker den?). De eneste som jeg syns trenger en sånn en er hvis de ofte sitter på buss alene til skole/jobb som tar over 30-60 min (pendlere). Eller har en jobb som har mye døtid (bomstasjonvakt?)

Lenke til kommentar

Jeg har PSP og skal selge den. Fikk liksom ikke tid til å bruke den. Er jeg hjemme spiller jeg på pcen/ps2en. Er jeg ute er jeg som oftest sosial, og selv om jeg har pspen med meg, får jeg ikke spilt så mye. Grunnen er at vennene mine ikke har. Har en kompis med psp, og er det bare oss blir det endel multiplayer som er veldig gøy og sosialt. Hadde flere hatt hadde jeg ikke solgt den. Veldig gøy :)

 

Men derimot, når jeg har tid til spille... :love: ! Kvaliteten på spillene, filmene, homebrewen, og musikken er upåklagelig. Alle flyturene i det siste er <b>nesten</b> verdt pengene i seg selv, men siden jeg bruker den så sjelden ellers blir det nok salg.

 

Værdama: Du skal få kjøpe den med 2 spill, 1 Umdfilm og ferdig installert homebrew til 2000. Pent brukt! ;)

Lenke til kommentar

Hadde en psp men solgte den fort. Tusen kroner for en minnebrikke du knapt får to filmer i dårlig kvalitet på, og spill man spilte seg lei på for flere år siden på playstation 1.

 

som ene sir, er man hjemme, spiller man ikke på pspn, er man ute, har man som oftest nok å gjøre til at man ikke gidder å drasse på den svære "bærbare" spilleren.

 

vil man se film og høre musikk on the move kjøper man heller en dedikert spiller med harddisk.

Lenke til kommentar

Fillern, nå ble jeg minnet om min PSP. Den har jeg ikke rørt på mange måneder nå. Kjøpte japansk maskin med 3 spill, spilte mye et par dager så har den blitt bortimot lagt bort.

 

Å se film går jo men hvor gøy/behagelig er det å se på? Jeg har sett en film, det var det.

 

Hvis man er mye på reisefot er den kanskje verdt det. Eller hvis man foretrekekr å spille på håndhodte fremfor konsoller.

For min del har jeg aldri angret mer på spill kjøp enn jeg gjør med min PSP. 4000 kroner rett i dass for min del.

Lenke til kommentar
jeg mener det er verdt det, du får en bærbar ps2, mp3 spiller, dvd spiller og andre muligheter. er også fantastisk lyd og grafikk, er nesten som ps2 grafikken er nå å den blir bare bedre å bedre... kjøpte meg GTA LCS i stad, helt digg grafikk og lyd :)

5278679[/snapback]

 

Psp er IKKE en bærbar ps2, kobler du den til tv, så blir ikke bildet spes bra, du kan heller ikke spille ps2 spill på den... IKKE er det en dvd spiller heller, får du kan jo ikke spille av dvd filmer på den.... Hadde den kostet 4-500kr så hadde det kanskje vært noe....

Lenke til kommentar
Fillern, nå ble jeg minnet om min PSP. Den har jeg ikke rørt på mange måneder nå. Kjøpte japansk maskin med 3 spill, spilte mye et par dager så har den blitt bortimot lagt bort.

 

Å se film går jo men hvor gøy/behagelig er det å se på? Jeg har sett en film, det var det.

 

Hvis man er mye på reisefot er den kanskje verdt det. Eller hvis man foretrekekr å spille på håndhodte fremfor konsoller.

For min del har jeg aldri angret mer på spill kjøp enn jeg gjør med min PSP. 4000 kroner rett i dass for min del.

5278802[/snapback]

 

Er du keen på å gi den bort, sier jeg gjerne ja takk!

(siden du ikke bruker den uansett..)

:thumbup:

 

Evt. selge for en billig penge?

 

Nok OT/salg

 

Vil og gjerne ha PSP, men står i samme ståa som trådstarter.. Vet ikke om en ny er verdt 2k~...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...