Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

valg av isp: bkk vs ngt


Anbefalte innlegg

Saken er den at eg skal flytte til ein ny leilighet i eit boretslag der bkk kan levere bredbånd over fibernettet sitt.

 

Det har vert mykje kritikk mot bkk p.g.a. struping/problem med å sette opp server/dårleg respons/ruting

Samtidig så er ikkje akkurat ngt heller kjent for å ha verdens beste ruting/kundeservice. Eg har sjølv opplevd tildels elendig ruting til servere på andre siden av dammen.

 

Valget står imellom bkk sin 2500/2500 linje til 429/mnd og ei ngt linje med forhandleravtale. Per idag så vert den avtalen reforhandla, men hittill så har dei fleste fått 6500/750 linja til 398/mnd. Det kan hende at denne avtalen vert endå gunstigare no når ngt har forandra hastigheten/prisane (kanskje 3500/600 linje til 270 eller 650/750 til 270).

Eg skall ikkje ha fasttelefon så då vert det vell 60kr/mnd ekstra i linjeleie til teneN.

 

Til dere med BKK: korleis har det vert den siste tiden mtp. ruting/drifting av egen server? Eg har høyrt rykter om at bkk har begynt å levere ein ruter med ein egen port satt opp med dmz, stemmer det?

 

Begge tilbuda frister, ngt p.g.a. at dei er hjelpsomme med serverdrift/har høg innhastighet og bkk p.g.a. synkron linje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har NGT, så er det likegyldig om du har fasttelefon fra før eller ikke. Det er kun ved Telenor ADSL abonnement at du må betale ekstra om du ikke har dette (snakk om å melke mer penger ut av kundene på noe som er irrelevant).

 

Selv har jeg vært veldig fornøyd med NGT, og da jeg for ca. en uke siden hadde problemer, fikk jeg raskt tak i kundeservice og de ordnet opp i saken ganske så kjapt. Andre har mer blandede erfaringer, men jeg har alltid fått den hastigheten jeg betaler for (ja, egentlig mer), en linje stabil som et fjell og aldri hatt noen problemer eller tull med kundeservice eller faktura. Da jeg nylig flyttet, flyttet de linjen etter meg på en dato jeg selv valgte.

Lenke til kommentar

Dersom du skal bruke linjen til annet en surfing og mail hadde jeg valgt NGT, har to linjer fra dem som brukes til flere ting bla. IP telefoni og ftp server.

Har fungert i snart to år uten nedetid eller andre problemer, hastigheten er også blant de beste i forhold til hva du betaler.

Løsningen fra BKK der du ikke har tilgang til router/modem er helt håpløs i mine øyne dersom en ikke kun skal surfe og lese mail.

Lenke til kommentar
Om du har NGT, så er det likegyldig om du har fasttelefon fra før eller ikke. Det er kun ved Telenor ADSL abonnement at du må betale ekstra om du ikke har dette (snakk om å melke mer penger ut av kundene på noe som er irrelevant).

 

5275520[/snapback]

 

Vi betaler hvertfall 60kr ekstra til NGT fordi vi ikke har fasttelefon eller kjøper NextPhone.

Lenke til kommentar

hei

har hatt bkk siden dem starta med fiber her i Bergen .

Dem har strupt folk , dette er nå slutt

Det har vært utlevert dmz siden starten , har bare ikke vært så kjent .

Oppetiden er veldig bra , selv om det har vært nede tid noen ganger

Siden det er fiber så slipper du å betale telenor 60 kr mot hvis ikke du har fast telefon , noe du må ut med hvis du skal ha adsl , stemmer ikke det ?

og det funker fint med å kjøre server i nettverket dems , routeing dems e litt sucky ,men bra ping til stamnettet i norge . tenker da på utnu uib uio etc .

 

my 2 cents

 

 

OT ! kpolberg / Zerge . litt rart pga alle routere fra ngt jeg har vært borti er det slått av som standard . er dog veldig enkelt å enable .

Endret av AndrewL
Lenke til kommentar
Om du har NGT, så er det likegyldig om du har fasttelefon fra før eller ikke. Det er kun ved Telenor ADSL abonnement at du må betale ekstra om du ikke har dette (snakk om å melke mer penger ut av kundene på noe som er irrelevant).

 

5275520[/snapback]

 

Vi betaler hvertfall 60kr ekstra til NGT fordi vi ikke har fasttelefon eller kjøper NextPhone.

5276183[/snapback]

 

Javel? Ikke hørt om andre som må gjøre dette selv om de ikke har fasttelefon. Jeg har NGT, ikke fasttelefon, ikke NextPhone, og betaler akkurat det samme som da jeg hadde både analog og ISDN linje. Men ser nå at man må betale 60 kr. ekstra for fasttelefon. Gjelder nok bare nye kunder. Uansett en tåpelig regel, men det er vel Telenor som nok en gang har funnet på noe for å straffe folk som ikke velger fasttelefon fra de. Forskjellen er vel bare at de fakturerer NGT som igjen fakturerer deg... naturlig nok.

Lenke til kommentar
Javel? Ikke hørt om andre som må gjøre dette selv om de ikke har fasttelefon. Jeg har NGT, ikke fasttelefon, ikke NextPhone, og betaler akkurat det samme som da jeg hadde både analog og ISDN linje. Men ser nå at man må betale 60 kr. ekstra for fasttelefon. Gjelder nok bare nye kunder. Uansett en tåpelig regel, men det er vel Telenor som nok en gang har funnet på noe for å straffe folk som ikke velger fasttelefon fra de. Forskjellen er vel bare at de fakturerer NGT som igjen fakturerer deg... naturlig nok.

5276341[/snapback]

Telenor har dessverre fått aksept fra teletilsynet å fakturere alle som har adsl uten fasttelefon med "fastavgiften" siden adsl bruker telefonkabel. Dette blir fakturert din ISP, som oftest velger å viderefakturere sine kunder...

Lenke til kommentar

Vet at NGT tidligere ikke fakturerte denne avgiften til kundene, og da vårt kollektiv ble kunde i sommer var vi lykkelig uvitende om at de hadde (eller skulle) forandret på dette. Irritasjonen var derfor stor da vi i Oktober fikk en faktura hvor vi ble belastet for dette med tilbakevendene kraft. NGT nektet på at dette var noe nytt, og vi måtte dermed betale.

 

Mtp. kundeservicen til NGT burde vi kanskje ikke ventet noe annet. men sure kroner uansett :thumbdown:

Lenke til kommentar
Vet at NGT tidligere ikke fakturerte denne avgiften til kundene, og da vårt kollektiv ble kunde i sommer var vi lykkelig uvitende om at de hadde (eller skulle) forandret på dette. Irritasjonen var derfor stor da vi i Oktober fikk en faktura hvor vi ble belastet for dette med tilbakevendene kraft. NGT nektet på at dette var noe nytt, og vi måtte dermed betale.

 

Mtp. kundeservicen til NGT burde vi kanskje ikke ventet noe annet. men sure kroner uansett  :thumbdown:

5277669[/snapback]

 

Hmm... har ikke blitt belastet for dette enda jeg. Får håpe de ikke finner på å fakturere meg for alle månedene siden dette ble innført. De har jo ikke sagt i fra til meg om dette i det hele tatt, så da kan de vel ikke gjøre det.

Lenke til kommentar

Vi har både bredbånd (2500/500) og telefon fra BKK, og er alt i alt ganske så fornøyd. Var litt krøll med installasjonen, men det var Telenor og montøren de slengte på oss sin feil. Nettet har vært nede noen få ganger, men det har vært grunnet vedlikehold så vidt jeg har fått med meg. Vi måtte også restarte routeren en gang fordi nettet plutselig sluttet å funke. Kundeservicen har vært kjapp og grei. Server har jeg ingen erfaring med, men jeg har forstått at det i utgangspunktet er sperret for dette og at du må kontakte BKK for å få åpnet porter, men at det visstnok kan omgåes.

NGT har jeg ingen annen erfaring med enn gjennom en kamerat av meg, men det han har fortalt har ikke vært positivt, spesielt med tanke på oppetid og kundeservice.

 

(Forresten, noen som har peiling på hvordan man setter opp server med bkk? Send PM så ikke tråden sporer av :) )

Endret av PT
Lenke til kommentar

Det ender nokk opp med NGT iallefall det første året. Så får eg heller skifte vist eg er missfornøyd. BKK har binding på 2 år viss ein ikkje vill ha gratis (1k i mitt tilfelle) etablering, og det koster 50kr/mnd å komme seg ut av den avtalen.

Det vert spanandes å sjå kva linje eg får når firmaet eg jobber for omsider vert ferdig med å forhandle framm ein ny forhandleravtale med ngt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...