Gå til innhold

Er det slutt på Opteron?


lucky666

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, ja det har jo surret i luften lenge dette her, og det er vel svært få av de solgte Opteron S939 som har havnet i servere som de var tiltenkt.

Men hvis nå disse opplysningene har rot i virkeligheten syns jeg det var vel så oppsiktsvekkende at A64 3000+, 3200+ og 3500+ tas ut... er ikke BPBOX vanlig Venice da?

Lenke til kommentar

Jaja, der fikk AMD en liten ripe i lakken fra meg ihvertfall. Kanskje jeg vender tilbake til Intel etter nesten 10 år... Årsaken til at de trekker de tilbake er vel at de ikke vil at vi skal ha noe av det beste som er markedet billig. Dr. ittsekker. Og det at de og trekker tilbake 3000.3200 er vel ikke så farlig, men 3500 er uforståelig.

 

Håper for guds skyld at dette er usanne rykter.

Lenke til kommentar

Det er sant, men du har misforstått ganske mye :tease:

 

AMD har sluttet å produsere 3000+. Dette er ikkje dramatisk i det hele tatt, det har stått i AMD's roadmap lenge att de skulle ta den ut av produksjon.

 

De har sluttet å selge 3200+ og 3500+ med varenummer ADA3X00BPBOX. Det er begynt å komme en ny stepping av Venice i butikkene med varenummer ADA3X00CGBOX. Dette er den nye E4 steppingen som Managhead snakker om. De har den nye 3500+ på www.shg.no til 1800kr, og på Netshop regner de med å få inn (dato ubekreftet) den nye 3200+ 15-12.

 

E4 skal visstnok være samme stepping som de s939 Opteronene vi kunne kjøpe en kort periode. AMD skal ha gjort dette for å få entusiastene til å begynne å kjøpe Athlon 64 igjen.

 

Kva som skjer med s939 Opteron våger eg ikkje å si. Det er så mange rykter som går. Ser at Netshop har fjernet de fra sortimanget sitt.

 

Er glad for at eg har en Opteron 165 i mitt hovedkort :w00t:

 

Fra Anandtech:

For those of you who watch the Athlon 64 market very closely, you may have noticed the sudden dry up of lower clocked E3 Venice CPUs. According to industry insiders, AMD appears to have discontinued shipping the Athlon 64 3000+ to major retailers, although AMD roadmaps predicted this far in advanced. However, sources have now indicated that AMD has also stopped shipping the Athlon 64 E3 Venice 3200+ and 3500+ Socket 939 processors too. Higher clocked Athlon 64 chips, like the 3800+, are in allocation.

 

The halted shipments of the Athlon 64 3200+ and 3500+ are a bit of a surprise to most merchants we've talked to. AMD is already phasing in new "E4" chips, and pre-orders are already cropping up at various merchants. The E4 stepping has generally been reserved for San Diego, Venus, and Troy cores in the past, but the new stepping may steal some of the limelight away from AMD's exceptional Opteron 939 Venus since only the cache sizes are different now. Our price engine has already picked up the Athlon 64 3200+ and the Athlon 64 3500+ E4:

 

AMD Athlon 64 (939) 3200+ 512KB Venice

AMD Athlon 64 (939) 3500+ 512KB Venice

 

The new E4 chips carry the "CG" code name in the SKU. For example, the new 3200+ retail kit is labeled as ADA3200CGBOX. Don't let this confuse you with the "CG" stepping of older Hammer SKUs; those were labeled as "AR" and "AS" in the OPN (SKU).

Lenke til kommentar
Har bestilt en 144 sjølv eg. Det er bare å vente og sjå kva som dukker opp i postkassa  :cool:

 

Men så lenge Komplett ikkje ikkje fjerner s939 Opteron fra listene sine så må det vel bety at de er å få tak i fremdeles?

5276400[/snapback]

 

Ja, jeg tror ikke at Komplett gidder å bale med tilbakebetaling av ev. forhåndsbetalte varer og missfornøyde kunder. Da hadde de nok heller fjernet Opteron fra sida deres.

Lenke til kommentar
ManagHead Postet i dag, 12:17

  Men egentlig kan man bare kjøpe en ny venice og få noe av det samme som opteron hadde? Hvis det er slik er jo det ikke noen katastrofe, man kjøper vel ikke cpu fordi det står opteron heller..

Nja, men det blir vel likevel ikke helt det samme, hvis det bare er de modelllene som er nevnt, som skal få denne CG-vidunder steppingen (btw takk til Dragavon for å ha lært meg om CG for andre gang på en uke :blush: ..)

De har jo ikke 1MB cache, jeg hadde ikke kjøpt min 146 om den ikke hadde hatt det. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...