Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

91`Opel Omega 2.0i


Eirzik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette hørtes helt uti svarte natta etter min mening. På den bilen er det vel trommel og et lager med 4 skruer?

5274910[/snapback]

 

Hmm.. er det ikke skiver bak på en omega da?

Uansett.. Har ulyder på omegaen jeg også. Høres ut som en slags uling som kommer bakfra. Tror det er bensinpumpa da ulinga bare kommer ved gasspådrag...

Lenke til kommentar
Dette hørtes helt uti svarte natta etter min mening. På den bilen er det vel trommel og et lager med 4 skruer?

5274910[/snapback]

 

Hmm.. er det ikke skiver bak på en omega da?

Uansett.. Har ulyder på omegaen jeg også. Høres ut som en slags uling som kommer bakfra. Tror det er bensinpumpa da ulinga bare kommer ved gasspådrag...

5293009[/snapback]

 

 

2.0l'en blei levert med både tromler og skiver, avhengig av når den blei laget ;)

 

Har skiver bak på min 2.0l Vectra, men når jeg skulle hente navspindel fra en lik 2.0l på hogger'n, så var det tromler på den... (tror den var 89, mens min er 92. Vet ikke når dette byttet blei gjort da..)

 

Nevner det fordi Vectra og Omega blei laget i samme periode, og er ganske like ellers, så vil tro Opel dro den helt ut ;)

Lenke til kommentar

Mener det er lever skiver bak på alle omega A og B modeller.

 

Jeg ville hørt hos et ikke merke verksted, for 6000 for å bytte et hjullager var svin dyrt :roll:

 

Eller få noen som skrur bil til å ta det svart :innocent:

 

Det er bare å sru det fra hverandre ,presse ut det gamle og presse inn det nye.

delen ser slik ut:

01-3016040287.JPG

 

Og koster: Pris inkl.mva: 261.00

 

Sjekk ut Car Parts AS

Endret av Espen K
Lenke til kommentar

6000 spenn høres helt vanvittig ut. Jeg betalte 2700 for å bytte hjullager på begge sider på min '90 Passat og det inkluderer deler. Det skal mye til for at Opel er så spesielle at det blir så dyrt.

 

Kan (som en ekstra pris referanse) fortelle at å skifte clutch på Themaen min faktisk er billigere enn å skifte hjullager på bilen din da :hmm: (4800,- for clutch og da må girkasse ut osv.)

 

Uten at jeg er en Opel kjenner så kan jeg ikke tenke meg at det skal koste stort mer enn 1500 kroner.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...