Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva pokker driver bluecom med?!


Anbefalte innlegg

Er nok ikke bare Bluecom som driver på med det.

 

Telenor, cannal digital er ivertfall 2 som har det.

Tror faktisk det fleste har det på den måten.

 

 

Nextgentel skal jo ha 300 kr for og oppgrader linjen!

Det er grovt synes eg.

5271254[/snapback]

?

Jeg har Canal Digital som ISP, men har aldri hørt om bindingstid. 2 mnd. oppsigelse,ja. Linja har vært oppgradert i henhold til reklamen uten mikmok.

 

Det trådstarter beskriver er uhyrlig bondefangeri

Endret av Tinker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg likte Bluecom helt til nå.

Kommer til å bytte til annen ISP som leverer 24000/1200 til samme pris som B/C 10000/1000.

En annen sak er at e-mail til stadighet forsvinner (nå for tiden). Har måtte bytte epost fra B/C til epost.no pga dette (og da er det enklere å bytte ISP også...)

 

Så når våren kommer så bytter jeg ISP. Har fått nok av arrogante svar fra de nå.

De ville ikke engang gi meg 15000/1000 til samme pris som 24000/1200 hos alternativet som jeg SKAL flytte til.

 

Ser ut som om B/C prøver å melke kundene på samme vis som Telenor, men det gidder IKKE jeg å være med på... :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar
Nextgentel skal jo ha 300 kr for og oppgrader linjen!

Det er grovt synes eg.

5271254[/snapback]

 

Dette stemmer ikke helt.

NGT skal ha 300kr for å nedgradere hastigheten din. Å øke den er gratis, forøvrig får alle automatisk oppsatt hastighet ved endringer til NGT, og hittil har også de med 1år og 2år's kontrakt på hastighet fått automatisk økt hastigehet (og nedsatte priser)

Viser forøvrig til NGT's prisliste for slikt: http://www.nextgentel.no/privat/priser/andre_priser.php

 

Men tilbake til trådstarter. Høres ut som Bluecom jobber hardt for nye kunder, men driter loddrett i eksisterende kunder.

Lenke til kommentar
Vel, da må man betale 100,- ekstra i måneden, for å få den hastigheten som man blir økt til. (de nye hastighetene de har kommet med nå)

 

 

Jeg sendte mail om nøyaktig det samme, og fikk beskjed om at jeg måtte betale 50,- ekstra i måneden. De roter fælt med denne nye kampanjen sin, synes jeg.

 

Faktum er at hastigheten jeg har (2000/300 til 449,-) ikke eksisterer, og hvis jeg vil endre til ny hastighet 3100/448 til 419,- så må jeg binde meg.

 

Hvis jeg ikke ønsker bindingstid så må jeg nedgradere hastigheten til 1500/300 til 349,-, men da må jeg betale 500,- i gebyr. Altså. Jeg sitter fast på en ikke eksisterende hastighet til en altfor høy pris, uten mulighet til å verken oppgradere eller nedgradere uten at det får konsekvenser.

 

...

5271320[/snapback]

 

his du oppgraderer linja di, så skal det ikke koste deg noe ref

slipper også bindingstid

Lenke til kommentar
info til studenter: hvis dere benytter dere av studenttilbudet til BC, slipper dere bindingstid, slipper linjeleie hvus du ikke har fasttelefon og høyere hastigheter til lavere priser :)trykk her!

5271551[/snapback]

 

 

Hmm, er det ikke typisk. Her har jeg hatt bluecom siden jeg begynte studiene for 2 1/2 år siden, og først nå finner jeg ut at de har student-tilbud! Får prøve å gjøre om til studentabonnement for å unngå bindingstid og gebyr mot hastighetsoppgradering da :p

Lenke til kommentar
info til studenter: hvis dere benytter dere av studenttilbudet til BC, slipper dere bindingstid, slipper linjeleie hvus du ikke har fasttelefon og høyere hastigheter til lavere priser :)trykk her!

5271551[/snapback]

 

 

Hmm, er det ikke typisk. Her har jeg hatt bluecom siden jeg begynte studiene for 2 1/2 år siden, og først nå finner jeg ut at de har student-tilbud! Får prøve å gjøre om til studentabonnement for å unngå bindingstid og gebyr mot hastighetsoppgradering da :p

5279016[/snapback]

 

du har ikke gått glipp av så alt for mye..de starta med det for ca 1 mnd siden...

Lenke til kommentar

Dette har jeg liten tro på. Sist fikk jeg oppgradert linja mi uten noe som helst ekstra kostnader elller bindinger. F Uansett, her er min e-post konsultasjon med Bluecom for en uke siden (standard juridisk jabbjabb med små skrift er fjernet) (orøvrig var dette før den ufosielle overtakelsen av catch):

 

 

Morn!

 

Her er det bare og vente, komme garantert til å skje noe i nærmeste fremtid..

Kan jo ikke være noe dårligere enn andre...

 

 

 

 

Med vennlig hilsen,

Tor Vidar L Aarstøl

Salgskonsulent

-----------------------------------------

-----Opprinnelig melding-----

Fra: John [sensur]

Sendt: 16. november 2005 18:26

Til: [email protected]; 'BlueCom Support'

Emne: hastighetsendringer

 

Iflg. Jara skal det bli en hastighetsøkning på ADSL abbonement f.o.m.

01.12.05. Gjelder dette dere også?

 

 

http://www.jara.no/nyheter/arkiv/nyhet_20050923b.html

 

 

MVH

John [sensur]

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Slik var det med Tiscali. DU bandt deg i 12 mnd. Når de satte ned prisen så fikk man ikke nyte godt av det. Jævla svindlere. I den tid var det kun Telenor faktisk som satte prisen på eksisterende kunder og opp farten. Heldigvis har det blitt flere. Så har du en ISP som ikke setter ned prisen din og øker farten når nye kunder får tilsagn om det er de svindlere og du bør bytte selskap.

Lenke til kommentar

Okay...Jeg har også bluecom.. Men jeg klaget hver dag fordi nettet mitt hoppet ut og det var ustabilt..Jeg bor 700 meter ifra sentralen dems og de sa at det ikke skulle være noe galt men det kunne være fordi de opgraderte sentralene. Jeg sa at det ikke burde gå utover meg og at jeg krevde en kompansasjon for dette og de svarte da at jeg kunne få oppgradert linja mi gratis... Jeg har nå 2Mb linje som er ustabil og betaler for 1Mb linje... Er egentlig drittlei alt som heter bluecom/ustabilt nett og vurderer selv å skifte til upc sin 26 Mb linje eller nextgentel sin 20Mb linje som er 500 kr billigere enn UPC sin..Nå betaler jeg jo 200kr for 2Mb så hvorfor ikke gå opp ca 300 for å få 18Mb mer og som er stabilt? Kan ikke bare alle klage på bluecom og skifte...Da kan de sette ned prisene sine og slite med sugne linjer... :D

Lenke til kommentar
Okay...Jeg har også bluecom.. Men jeg klaget hver dag fordi nettet mitt hoppet ut og det var ustabilt..Jeg bor 700 meter ifra sentralen dems og de sa at det ikke skulle være noe galt men det kunne være fordi de opgraderte sentralene. Jeg sa at det ikke burde gå utover meg og at jeg krevde en kompansasjon for dette og de svarte da at jeg kunne få oppgradert linja mi gratis... Jeg har nå 2Mb linje som er ustabil og betaler for 1Mb linje... Er egentlig drittlei alt som heter bluecom/ustabilt nett og vurderer selv å skifte til upc sin 26 Mb linje eller nextgentel sin 20Mb linje som er 500 kr billigere enn UPC sin..Nå betaler jeg jo 200kr for 2Mb så hvorfor ikke gå opp ca 300 for å få 18Mb mer og som er stabilt? Kan ikke bare alle klage på bluecom og skifte...Da kan de sette ned prisene sine og slite med sugne linjer... :D

5280578[/snapback]

 

Du er klar over at uansett hvilken ISP du velger, kommer du til å benytte deg av samme linjenføringen du har nå. Hadde prøvd UPC i og med at de leverer via kabel.

Lenke til kommentar

ringte bluecom for å sjekke dette.. har 2.2 mbit linjen og betaler 399 kr. spurte om eg ville få oppgradert til 3.2... men neida.. dette var juletilbud til nye kunder.. då svarte eg at då fikk eg finne meg en annen leverandør..

 

Ka med å lage til en underskriftkampanje som tidligere ble foreslått? Latterlig at nye kunder skal få 1 mbit raskere enn kunder som har vært kunde der i flere år.

 

kommer til å prøve å finne meg en annen leverandør tror eg.. men vet ikke hvilken..

Lenke til kommentar
Å ta fra de inntekt er nok et språk de forstår mye bedre ;)

 

Mitt bidrag til dette kommer asap!

5294000[/snapback]

 

Jeg har sagt opp avtalen hos Bluecom som privat og bedriftskunde. Sendte også en klagemail til [email protected] som tar av seg oppsigelser, med en siste sjanse til å rette opp i de feil og mangler Bluecom har foretatt seg på mitt samband.

 

Etter par dager uten svar fra Bluecom, tolker jeg det som et nei og opprettholder mine oppsigelser.

 

Med en slik holdning vil neppe Bluecom gjøre det så meget bra i framtiden. Å beholde kunder i et slikt markedet vi har Norge, er eneste mulighet for å gjøre business og profitt i denne sektoren.

 

En annen årsak til at jeg har sagt opp Bluecom, er at SMTP serveren til Bluecom er tydeligvis overbelastet. Mange mail blir borte og de tar gjerne en halv dag før mail kommer fram til mottaker. Dette er ikke holdbart!

 

Når det er sagt, er jeg meget skuffet over servicen til Bluecom.

 

DevianX

Lenke til kommentar

En kamerat av meg bestilte linje hos BlueCom her for litt siden, med montør og alt mulig (siden hybelen hans ikke har innlagt tlf).

 

Jaja, etter 3 og en halv uke ringte montøren kompisen min på jobben hans og sa at ja, nå har han vært i sentralen og ordnet opp, så kompisen min kunne bare koble seg på nettet. "Eeeh... Du skulle jo liksom vært inne hos meg og lagt opp utstyr og saker også". Nei, det hadde ikke montøren fått beskjed om, og han var på vei til en annen kunde så det hadde han ikke tid til. Så nå har det vel snart gått en uke, og kompisen min venter enda på at montøren skal komme tilbake og gjøre ferdig jobben. Glimrende, må jeg si.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...