Gå til innhold

Rogues (Stam eller Agi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, ..of the monkey er gode greier. Det er absolutt greit å tåle en støyt etter å ha åpnet med Ambush/Cheap shot. :)

 

Det går selvfølgelig an å ha to sett, ett for battlegrounds og ett for instancer/grinding. Å critte gang etter gang i instance er ikke alltid en fordel, da gjør du livet surt for healeren.

 

Som dagger-rogue har man uansett +50% crit på ambush og 35% crit på backstab i tillegg til den critsjansen man får via agility. Med Remorseless attacks har man 100% ambush-crit hvis man grinder.

Lenke til kommentar

Det kommer egentlig an på spillestilen din, og hva du foretrekker. For min dagger rogue er attack power viktigst, jeg liker å se høye tall på ambush/backstab. Agi i seg selv bryr jeg meg lite om, selv om det selvfølgelig gir +attack power også (1atp pr agi). Jeg ville sannsynligvis tatt 30 attack power over 20 agi, spesielt om jeg allerede har over 300 agi (hvis jeg har forstått det rett får du får mindre +crit pr agi når du har over 300 agi fra før).

 

For meg er ikke stamina veldig viktig, men jeg prøver å ikke holde meg under 3500 hps. Jeg har for eksempel valg å bruke Legionnaire's Leather Hauberk over Shadowcraft Tunic.

 

Så som en oppsummering vil jeg si at agi er oppskrytt i forhold til attack power, og at det gjelder å balansere sta vs. damage i et forhold som du "trives" med :)

Lenke til kommentar
Hvis det er det han mener, burde han skaffe seg en skikkelig tank.

 

_

johanf

5264267[/snapback]

 

Jeg har en 60 Warrior som jeg har lagt på hylla, og kan trygt si at det ikke er mulig og holde aggro i det sekundet en rogue critter ambush. Når kampen nettopp har begynnt selvsagt. Det er og mange rogues som alltid skal ta sin egen mob, og da må plutselig tank holde orden på flere samtidig = mindre aggro på hver enkel = lett rogue aggro.

 

 

Men tilbake til topic.. Har en 58 rogue nå, satser mye på stamina - men lurer på hvor mye agi jeg _bør_ ha ? :)

Endret av emes
Lenke til kommentar
Hvis det er det han mener, burde han skaffe seg en skikkelig tank.

 

_

johanf

5264267[/snapback]

 

Haha, her har vi en med peiling ja :wee:

 

Skal love deg at om man som rogue planter et par deilige crits etterhverandre har både warrioren og healern ekstra å styre med, pga. roguen. Er rogue selv, og har hatt en del uheldige episoder. Det går jo somoftest mest utover meg selv da, men allikevel.

 

On topic: Kjører selv en fin blanding, etter mine øyne. 3953 hp ubuffa, litt over 700 ap og 23.5% til å critte. Synes det er helt greit slikt.

Endret av Mr. Jenssen
Lenke til kommentar

Ja, alle warriors speccer selvfølgelig protection for å komme fortest opp til 60. Har en kompis som respeccet til protection rundt 56, og da var det klin umulig å trekke aggro, selv med SS-critting og CB-Eviscerate. Han respeccet tilbake til fury/arms etter et level, siden det tok evigheter å drepe noe.

 

Men, ok. Jeg tolker det dithen at mages kan gå helt agurk med pyroblasts og PoM'ing og critte til den store gullmedalje, og hvis magen da får aggro, er det tankens feil?

 

Edit: det var til johanf.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Ja, alle warriors speccer selvfølgelig protection for å komme fortest opp til 60. Har en kompis som respeccet til protection rundt 56, og da var det klin umulig å trekke aggro, selv med SS-critting og CB-Eviscerate. Han respeccet tilbake til fury/arms etter et level, siden det tok evigheter å drepe noe.

 

Men, ok. Jeg tolker det dithen at mages kan gå helt agurk med pyroblasts og PoM'ing og critte til den store gullmedalje, og hvis magen da får aggro, er det tankens feil?

 

Edit: det var til johanf.

5264338[/snapback]

 

Har du noen gang sett en Pyroblast mot ragnaros?

Lenke til kommentar

Agility er selfølgelig 1. prioritert for en rogue.. Stam kommer på andreplass. Og når det gjelder MC så liker jeg å tenke at jeg må ikke slite i BRD hver dag for å få et godt fire resist gear, men finne meg et gear med masse stamina.. Det er bedre med 4000+ HP enn 100-200 FR i MC. Og vi har jo også FR pots som vi bruker mye.

 

Bonering helmet er en fin start. Begynner heller å leite litt etter shadowresist gear for BWL for der blir det plutselig MYE skumlere.

Men jeg liker den plassen (BWL). Liker mystikken rundt det og historien.

 

Men noe fire resist må du ha da. Jeg har 103 unbuffed forløpig og det er den trinketen du får fra quest, noe enchants, Volcanic settet (MUST), drakefire amulet, og diverse andre småting. Funker bra det egentlig.

 

Nå har jeg vel snakket litt for mye om dette i et lvl 60 perspektiv og jeg vet jo ikke om du er lvl 60 men jeg regner med at du ikke er det, så som sagt før, ft monkey!

Lenke til kommentar

Volcanic settet gir deg 58 "falsk" FR. Joda, du resister mye, men du mister all stamina, agility, strength og spirit som var på de plassene du pleide å ha ditt vanlige gear.

 

4000 hp < 100-200 FR mot Ragnaros, punktum. Melee bør ha 150 FR Unbuffed. MT bør ha nermere 250.

 

Dropper en +15 FR cloak fra UBRS (Emberseer). Med +7 FR på den, får du 22 raske resist points.

 

22 FR

 

Er du egineer lager du Hyper Radiant Flame Reflector (+18 FR + 5 sek immunity mot fire spells)

 

22 + 18 = 40 FR.

 

Drakefire Amulet er bra, som Edmund sier.

 

15 + 40 = 55 FR.

 

En rogue får Nightslayer i MC. NS delene med FR er hanskene, beltet, headpiecen og chestpiecen. Tilsammen slenger de på 40 FR. Med de 40 FR så får du -full- stats i tillegg. Volcanic blir som de sier så fint på engelsk; inferior.

 

55 + 40 = 95 FR.

 

Rogue trinketen fåes av en quest. Boken som starter questen dropper i Dire Maul. Denne trinketen gir +2 hit og 10 FR.

 

95 + 10 = 105 FR.

 

Ocean's Breeze, MC quest = 15 FR + stats.

Ringer fås fra 3-20 FR så vidt jeg vet. Rundt 12-14 er det lett å få på AH for rundt 10-20g.

 

105 + 15 + 12 = 132 FR.

 

Shoulders? Inget problem. Enten Flamescarred Shoulders med 10 FR, eller Fireguard Shoulders fra Cache of the Firelord (spawner etter du har klabba til Executus' 8 adds) med 22 FR. Siden vi er snile, går vi ut ifra at guilden din har klart Executus.

 

132 + 22 = 154 FR.

 

Cinderhide Armsplints som dropper fra Incendius i BRD har 10 FR. Kan farmes alene også, og har drop chance på Ace of Elementals.

 

154 + 10 = 164 FR.

 

Er du ikke engineer, så må du trekke fra 18 FR, siden du ikke kan ha en Flamereflector.

 

164 - 18 = 146.

 

Så der har du nok FR til Ragnaros. Vil allikevel investere i noe +stam eller +health på gearet ditt, for å være på den sikre siden.

 

Med litt buffs er du oppe på ihvertfall 220 FR.

Nå ble nå dette her mer en guide over FR greier, men må bare påvise at Volcanic gimper deg noe forferdelig og -bør- unngås.

 

Edit: litt tullball, en kan ikke ha 2 headpieces på en gang :)

Endret av Hubman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...