Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil ping, Telenor...


Anbefalte innlegg

Snakket med kundetelefonen, IGJEN... Endelig innrømmer dem ihvertfall at det er problemer.. Dem sjekket linja og kom frem til det samme som oss.. Høy ping..

Dem har lagt inn en greie om at alle kunder nord for Trondhjem har dette problemet, men fyren på support var likevel litt overrasket over at pingen kunne stige så kraftig egentlig uten at hastigheten ble noe mindre..

 

Telenor holder visst på med å legge kundene over på et nytt stamnett, en jeg jeg snakket med sa dette skulle være ferdig i mars elns..

Da jeg ba dem legge ut info som en driftsmelding så virket dem ikke så velvillig... :hmm:

 

Blir vel fort noen tusen/millioner kroner dem vil tape om dem innrømmer feil, for da har jo folk krav på å få refundert et visst beløp, om ikke hele...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det virkelig bare høy ping dere sliter med folkens? Jeg har siden de startet oppgraderingen sletet med lavere hastighet enn jeg skal ha jeg. I hvertfall opplastingshastigheten. Før lå jeg på 44kb/s opp, nå ligger jeg på rundt 25. Dessuten er nedlastingshastigheten min også redusert, om ikke fult så mye og urovekkende. Jeg bor forøvrig ikke nord for Trondheim, så det er ikke bare i Nord-Norge folk sliter med linjene. Kjenner i tillegg flere som også bor sør fot Trondheim som er rammet av linjeproblemer.

 

Håper Telenor snart tar seg sammen og fikser dette. :ermm:

Lenke til kommentar

Neida, det er ikke bare høy "ping" det er snakk som. Som lenge fortalt har veldig mange vært berørt av ustabiliteter på grunn av Telenor sine ukontrollererte hastighetsoppdateringer i den senere tid og dermed overbelastning av det "stakkars" gamle kobbernettet. Men du får aldri noen som helst innrømmelse fra Telenor. Og problemet kommer bare til å bli større i tiden som kommer når den gamle monopolist føler seg presset til å forsøke å beholde kunder og fortsatt presser det gamle kobbernettet langt ut over sine fysiske grenser...

Lenke til kommentar

Det hjelper å klage (litt i vertfall)

 

Nå har jeg sletet med nette i snart ett år.

Jeg får kompasasjon med 2 mnd gratis nett :D

 

Er litt mere fornøyd nå :D

 

Samt blir sentralen oppgradert i februar....

Stå på deres krav!

 

har 120 i ping nå jeg... har hatt det i hele jula ( altså en singelplayer spille jul :hrm: )

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Jeg har hatt det slik i snart 1 år nå.

 

Pingen min flyr opp fra 9-12 til 250-300 etter klokka 1700 og blir normal igjenn runft 23-24.

 

Telenor sier at alt er bare bra og at ingen ting er galt.

 

har merket at under landskamper i fotball eller noe annet som drar folk vekk fra pcen er pingen normal og så fort det slutt på kampen er pingen høy igjenn.

 

Er til å bli gal av

 

 

Jeg bor i nannestad

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noe problemer med ustabil/høy ping her i Sandefjord.

 

 

 

Pinging www.vg.no [193.69.165.21] with 32 bytes of data:

 

Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=10ms TTL=244

Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=9ms TTL=244

Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=10ms TTL=244

Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=9ms TTL=244

 

Ping statistics for 193.69.165.21:

Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 9ms, Maximum = 10ms, Average = 9ms

Lenke til kommentar

ting har fungert brukbart for meg i jula,dog ble helt uten nett nyttårsaften,kappet ei bjørk som falt over ledningen, :roll:

men har jo 3300 linje fra mtulink som bruker telenors sentraler,idag er hastigheten bare 300 og jeg pinger 450 til serveren vår i holland,samt over 200 til servere i norge....vil spille mere enemy territory...

er så glad for at jeg har bestillt fra blucom....får vel koblet til de mellom 5-9 januar.. :!:

Lenke til kommentar

Samme problemer fortsatt her også, oppforderer alle som sliter med å sende e-poster til Telenor daglig, for å vise at det er mange av oss. Fant ihvertfall en epostadresse til de: [email protected]. Jeg HATER skjemadritten på hjemmesidene til Telenor :hmm:

 

Har også klaget til fakturaavdelingen på regningen. Er det noen som har fått kreditert denne perioden som linja har fusket?

Lenke til kommentar
Gammon: Har du fått noe svar på den e-mailadressen?

5377976[/snapback]

 

Nei, men den kom i hvert fall ikke tilbake, og de bruker jo å melde tilbake etter noen uker (!). For øvrig kan dere jo prøve å sende mail til Telenor etter denne oppskriften:

 

E-post til Telenor-ansatte:

<fornavn [-mellomnavn ]>.<etternavn>@telenor.com

eks. [email protected] eller [email protected]. På denne adressen ligger det noen navn man evt. kan kontakte :yes:

 

Hadde akkurat en opphetet samtale med kundeservice - de spiller like uvitende enda :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...