Plecto Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 Hei. Har fått tak i Adobe After Effects, men jeg skjønner mildt sagt ingenting. Jeg har lærelyst når det gjelder sånne programmer og når jeg første har fått smaken på et interesant program så pleier de fleste funksjoner å være utforsket etter en kort tid. Er det noen som kan forklare meg litt grunnleggende om AE? Ta for eksempel Pinnacle Liquid Edition som et eksempel. Her er jo det grunnleggende å sette videoklipp etterhverandre med evt. effekter imellom og evt. en lydfil under. Hva gjør man på AE? Tar man et bilde/film eller tekst og så legger på effekter som gjør det du vil det skal gjøre? Hvordan får man f.eks. en tekst til å fly forbi bildet? Hva med Mask... hva er dette for noe? Er det noen andre begreper som er grunnleggende når det gjelder AE? PS: Jeg er ikke ut etter en turotual e.l. Jeg vil kun ha en meget kort forklaring av en som har litt peil...
Torbjørn T. Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 Sjølv om du ikkje er ute etter tutorials, so vil eg anbefale deg å sjå gjennom alle tutorialane på denne sida: http://www.xtreme-is-back.com/ Det vil gje deg eit inntrykk av noko av det som er mogleg i AE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå