hendelsesløysa Skrevet 1. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2005 Fikk nettopp Sigma EF 500 DG Super blitz i går. Problemer er at uansett hvilken vinkel jeg setter blitz hodet i så lyser "bounce" indikatoren nederst på venstre side opp. Uansett om jeg setter den rett frem, 90 grader. Da skal dette symbolet forsvinne, men det gjør det ikke. Har prøvd å tatt ut batteriene, dobbeltsjekket at den står i riktig posisjon etc.etc. Videre - blitzen synkroniserer ikke med kamera med hvordan jeg zoomer, den står låst fast på 50mm. uansett om jeg er på 28 eller 105 mm. Og det er heller ingen indikasjon på avstand på skjermen som det står forklart i bruksanvisningne. Muligens alt dette har noe med den "bounce" indikatoren som forklart øverst, ikke vet jeg. Noen andre som har vært borti samme problem? Eller er det kanskje noe feil med min blitz? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 1. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2005 Fikk nettopp Sigma EF 500 DG Super blitz i går. Problemer er at uansett hvilken vinkel jeg setter blitz hodet i så lyser "bounce" indikatoren nederst på venstre side opp. Uansett om jeg setter den rett frem, 90 grader. Da skal dette symbolet forsvinne, men det gjør det ikke. Har prøvd å tatt ut batteriene, dobbeltsjekket at den står i riktig posisjon etc.etc. Videre - blitzen synkroniserer ikke med kamera med hvordan jeg zoomer, den står låst fast på 50mm. uansett om jeg er på 28 eller 105 mm. Og det er heller ingen indikasjon på avstand på skjermen som det står forklart i bruksanvisningne. Muligens alt dette har noe med den "bounce" indikatoren som forklart øverst, ikke vet jeg. Noen andre som har vært borti samme problem? Eller er det kanskje noe feil med min blitz? 5235659[/snapback] Høres merkelig ut. Sjekk at det ikke står en M ved brennviddeindikasjonen (50mm). Det har hendt et par ganger at jeg har endt i manuell modus ved en tabbe. Trykk på zoom-knappen gjentatte ganger, til M'en forsvinner. (du må gjennom hele registeret av brennvidder) Når det gjelder bounce-indikatoren: Tar du høyde for at blitzen også kan tiltes nedover? Prøv å vippe den opp litt til du hører et knepp; da forsvinner bounce-indikatoren. (også en tabbe jeg har gjort flere ganger) Når bounce'n er borte, så kommer ganske riktig rekkeviddeindikatoren opp. Lenke til kommentar
hendelsesløysa Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2005 Fikk nettopp Sigma EF 500 DG Super blitz i går. Problemer er at uansett hvilken vinkel jeg setter blitz hodet i så lyser "bounce" indikatoren nederst på venstre side opp. Uansett om jeg setter den rett frem, 90 grader. Da skal dette symbolet forsvinne, men det gjør det ikke. Har prøvd å tatt ut batteriene, dobbeltsjekket at den står i riktig posisjon etc.etc. Videre - blitzen synkroniserer ikke med kamera med hvordan jeg zoomer, den står låst fast på 50mm. uansett om jeg er på 28 eller 105 mm. Og det er heller ingen indikasjon på avstand på skjermen som det står forklart i bruksanvisningne. Muligens alt dette har noe med den "bounce" indikatoren som forklart øverst, ikke vet jeg. Noen andre som har vært borti samme problem? Eller er det kanskje noe feil med min blitz? 5235659[/snapback] Høres merkelig ut. Sjekk at det ikke står en M ved brennviddeindikasjonen (50mm). Det har hendt et par ganger at jeg har endt i manuell modus ved en tabbe. Trykk på zoom-knappen gjentatte ganger, til M'en forsvinner. (du må gjennom hele registeret av brennvidder) Når det gjelder bounce-indikatoren: Tar du høyde for at blitzen også kan tiltes nedover? Prøv å vippe den opp litt til du hører et knepp; da forsvinner bounce-indikatoren. (også en tabbe jeg har gjort flere ganger) Når bounce'n er borte, så kommer ganske riktig rekkeviddeindikatoren opp. 5236640[/snapback] Prata med Fotomagasinet og ble enig i om at det måtte være noe feil med blitzen. Ser at også andre har rapportert helt lik feil på andre forum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå