Skauen Skrevet 26. november 2005 Rapporter Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Jeg har en bærbar pc som jeg har hatt XP på, dette gikk veldig tregt pga av lite minne. tok derfor en format c: for å legge inn Win98 isteden. Problemet er at jeg får feilmelding når starter innstalleringen av OS: Største kjørbare programstørrelse må være minst 429056 byte. Jeg har ikke intern cd men cd på usb, slik at jeg har laget en dos-oppstartdiskett med driver slik at den finner usb cd.Noen forslag til hva som er galt? Endret 26. november 2005 av Skauen Lenke til kommentar
kas2 Skrevet 26. november 2005 Rapporter Del Skrevet 26. november 2005 hvis d er win98 first edition, så bør du ikke innnstallere. prøv heller win 2000 Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 26. november 2005 Rapporter Del Skrevet 26. november 2005 hva med å bare installere windows xp igjen, fjerne all unødvendig xp "eye candy" og stoppe allle overflødige programmer som kjører i bakgrunnen? Lenke til kommentar
Skauen Skrevet 26. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. november 2005 hva med å bare installere windows xp igjen, fjerne all unødvendig xp "eye candy" og stoppe allle overflødige programmer som kjører i bakgrunnen? 5209364[/snapback] Problemet nå er at jeg får denne feilmeldingen uansett hvilket os jeg prøver å innstallere Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 27. november 2005 Rapporter Del Skrevet 27. november 2005 en investering av mer minne e fornuftig her. mer minne i maskinen din vil få deg til å føle at du sitter med ny og kraftigere maskin. spesielt om du har veldig lite minne nå. kanskje du har lite lagringsplass på harddisken i tillegg ? Maskinen må bruke masse tid p å skrive/lese fra harddisken der RAM blir utilstrekkelig. Denne prosessen er treg nok om man har intern harddisk. i ditt tilfelle brukes det ekstern harddisk, og dette er enda tregere. Den største forskjellen er som oftes å få seg mer minne, ikke større prosessor. (selv om akkurat dette ikke var ditt problem) men føler må nevnes her mao. ny oppgradiring av minne, samt en windows XP boot cd. da er du i trygg havn. er du nybegynner på feltet så sørg for å finne alle drivere som hører til din bærbare maskin før du setter igang med noe ved installering av windows der... er du sikker på at installasjonen finner usb-harddisken din som lagringsenhet til å installere dette på ? Lenke til kommentar
neXon Skrevet 27. november 2005 Rapporter Del Skrevet 27. november 2005 Siden du hadde windowsXp på maskinen så hadde du sikkert NTFS partisjon. Windows 98 kan ikke bruke NTFS partisjon, men FAT eller FAT32. Det du trenger er en patition magic diskett, slik at du kan konvertere partisjonen til FAT Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. november 2005 Rapporter Del Skrevet 27. november 2005 Han trenger ikke PQ Magic til det når fdisk.exe ligger på w98 CD'en. Lenke til kommentar
Skauen Skrevet 27. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. november 2005 Men problemet mitt er fortsatt at jeg ikke får installert noe som helst, får feilmeldingen uansett. Og jeg hadde jo nok minne til å kjøre XP selv om det gikk litt tregt så det må jo være noe annet som er galt? Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 27. november 2005 Rapporter Del Skrevet 27. november 2005 laster du opp smartdrv.exe på denne disken din? Lenke til kommentar
bentose Skrevet 27. november 2005 Rapporter Del Skrevet 27. november 2005 Sjekk også config.sys fila. device=A:\DOS\himem.sys eller noko slikt. Denne må inn for å få utnytte meir enn 640kiB. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. november 2005 Rapporter Del Skrevet 27. november 2005 Ta ut disken og dett den inn i en annen pc. Så kan du legge inn innstallasjonen til windows 98. (Ligger i mappa win98 på cden, litt over 100MB tror jeg). Så bruker du oppstartsdiskett, går inn i mappa og skrive install. Slik har jeg gjort det på pcer uten cdrom. Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 27. november 2005 Rapporter Del Skrevet 27. november 2005 (endret) ups, glem det. Endret 27. november 2005 av tomahg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå