Gå til innhold

NFS: Most Wanted - Del dine tips og triks!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjør gjennom buss-stasjonen, der er det en rampe opp til andre etasje. Så kan du lirke deg oppå den rekka med busser som står nærmest bygget..

5383175[/snapback]

ahh.. Men det er vel den bydelen som man låser opp med slå nummer 9 på blacklist? Har ikke slått han nemlig..

Jeg klarer nemlig ikke slå han nummer 9 på den sprintbanen der (ja, den er sikkert enkel, men jeg er elendig..) På den banen er det hel haug med steder jeg risikerer å kræsje og jeg klarer ikke å unngå alle, satt i to timer og prøvde på den i går jeg...

Men får prøve senere.. Er litt idiotisk å måtte ta "Speedtrap"'n om igjen hele tiden, men den er hvertfall simpel.

Skrevet
Kjør gjennom buss-stasjonen, der er det en rampe opp til andre etasje. Så kan du lirke deg oppå den rekka med busser som står nærmest bygget..

5383175[/snapback]

ahh.. Men det er vel den bydelen som man låser opp med slå nummer 9 på blacklist? Har ikke slått han nemlig..

Jeg klarer nemlig ikke slå han nummer 9 på den sprintbanen der (ja, den er sikkert enkel, men jeg er elendig..) På den banen er det hel haug med steder jeg risikerer å kræsje og jeg klarer ikke å unngå alle, satt i to timer og prøvde på den i går jeg...

Men får prøve senere.. Er litt idiotisk å måtte ta "Speedtrap"'n om igjen hele tiden, men den er hvertfall simpel.

5384007[/snapback]

Hvis du sliter sånn så får du laste ned en trainer da..? Den hjelper deg litt... Feks. trykke på en knapp så kan du få en pangstart på 1200Km/t

Skrevet (endret)

Mine tips:

- Bruk kartet! Du kan når som helst trykke Map knappen og se deg rundt.

- Enig med mange at motorveier er bra steder å kjøre på, men straks du har greide å "evade" kom deg av den fort og trykk M. Finn nermeste hideout og kyss skjermen.

- G-knappen er et must for å ungå kollisjoner med Jeeper og Spikemats. Bruk den også til å bråsvinge for å komme deg unna, for så å bruke NOS til å aksellere unna.

- De bakhjulsdrevne bilene spinner enormt på første gir, 4-hjulsdrevne biler er etter min mening overlegne til politijakter. F.eks brukte jeg heller Subaru Impreza fult mekka en Corvette som ble vunnet av Blacklist 5. (Så godt som fult på alt av performance bars)

- Om du er ny eller trenger noen ideer

Dagens police chase :

mini-26millbountylvl5purkogoverlevd.jpg

2.5 000 000 Bounty

Heat LVL 5

Blacklist 4

Gjorde at jeg kom meg til blacklist 3! :D Men som man ser kan det fort vekk ta 20 min før man kommer seg unna med en sån chase :p

Fin tråd, keep it up folks!

Endret av Hardfredd
Skrevet

5383175[/snapback]

5384007[/snapback]

Busstasjonen ligger helt sør i den første bydelen du er i hvis jeg ikke husker helt feil. Se på kartet etter en stor åpen plass helt sør. Let litt i free roam, så finner du det nok. Har redda meg mangen ganger den..

Jeg for min del sliter som ett helsike med å slippe unna politiet på heat level 5.. De bilene politiet har der er helt åndsvakt kjappe.

Har selv en Carrera GT så og si fult trimma. Fikk den opp i 378 kmt på highway'en :-) Men klarer bare ikke å slippe unna. Har 10-15 biler etter meg til enhver tid jo..

Skrevet

Fant busstasjonen her om dagen ja. Var helt sør, like før "sperringa" inn til den andre bydelen der. Har forresten enda ikke slått blacklist nummer 9, jeg må jo tydeligvis være den verste kjøreren ever! Men klarer rett og slett ikke den banen der (sprinten) andre baner har jeg klart uten problemer på første eller andre forsøk, men her er jeg virkerlig ille.. Hadde en venn her hos meg om dagen, fikk han til å prøve også, men han klarte det ikke han heller på den tiden han hadde her, og hadde visst sliti med akkurat han fyren han også. Fryktelig irriterende å ikke komme videre. :hrm:

Nå i det siste har jeg bare cruisa rundt med politi etter meg og sanket bounty.. Utrolig kjipt at jeg ikke får høyere enn heat level 3 fordi jeg ikke har slått han nummer 9 forresten..

Tips

Bruk nos/nitro til å rette opp bilen om du er i ferd med å kræsje ut i en vegg eller lignende. Hjelper utrolig mye, og har fått bilen min på rett kjøl igjen mang en gang.

Skrevet
Vet ikke om dere har oppdaget det. Men Pink-Slip'ene (bilene) til konkurrentene er i et system.

Nr 15 (den første) har den helt til venstre

Nr 14 har den i midten

Nr 13 har den helt til høyre

Nr 12 har den helt til venste igjen.

Og sånn skal det fortsette.

5339353[/snapback]

Dette stemmer ikke på XBOX-versjonen i alle fall. (på nr 7 var pink i midten. På neste var den verken venstre eller høyre (med andre ord, den var i midten igjen, hvis den i det hele tatt var der).

Dessuten - hva skjedde med Drag-racing? Fra å være en gøy "modus" i tidligere utgaver, har det nå blitt den mest idiotiske modusen jeg har prøvd i et bilspill. Perfekt shift er null problem, og det handler kun om flaks og hukommelse pga den tette trafikken, og biler som er umulig å unngå å crashe i. Hvem arrangerer egentlig drag race midt i den tetteste trafikken?

Og hvor er forresten drift-modus? :dontgetit:

5341960[/snapback]

Hmm.. Både jeg (PC) og en kompis (XBOX) har hatt det sånn... Broderen skaffet det seg nettop til PS2 og der var det litt avvik. Tror kanskje det er random fra carreer til carreer. Men har aldri opplevd at den er lik to ganger på rad.

Helt enig med drag. Det tar ofte lenger tid med drag enn med et annet race. Men siden de er klassifisert som "lette" så får du jo ikke penger for dem. Likte ikke det at bilene var "fikset", var de dette i Underground 2?

Selv hatet jeg Drift! Og synes Fotoboks er en mye gøyere modus.

Skrevet
Hmm.. Både jeg (PC) og en kompis (XBOX) har hatt det sånn...  Broderen skaffet det seg nettop til PS2 og der var det litt avvik. Tror kanskje det er random fra carreer til carreer. Men har aldri opplevd at den er lik to ganger på rad.

5407326[/snapback]

Hos de to siste jeg tok (#5 og #4) var den i midten. Tror faktisk den var i midten på den før også, med andre ord, samme sted minst to ganger på rad...

Til deg som sliter på Heat level 5: Har nettopp kommet så "langt" selv, og merket egentlig ikke spesielt stor forskjell... purken har jo tidligere kjørt urealistisk fort også :dontgetit:

For å slippe unna er det "bare" å kjøre fort og ALDRI stoppe/ta u-svinger - og kjøre mot pursuit breakers. Ikke stopp opp og vent til du har mange poliser før du kjører på pursuit breakeren, bare kjør på de med en gang og fortsett mot neste uten stopp. Når du har kjørt på 3-4 stykker vil politiet mest sannsynlig være temmelig redusert.

Er lurt å ofte ta på/av speed breaker(?) i et sekund for å få et sekund til å sjekke om veiene er blokkert (hvis du synes du kan antyde en blokkering lenger fremme)

Skrevet (endret)

Du greier ikke kjøre fra de Corvettene ved å holde høy hastighet, du er nødt til å bruke pursuitbreakers, bråsvinge, ta snarveier, kjøre gjennom hideoutspots osv. Og du må holde på leeeeenge, plutselig får du muligheten og da må du ta den.

Jeg bruker ikke min fult mekka Carrera Gt, Subaru Impreza er MYE bedre til politijakter, pga at den ikke spinner noe i forhold til de bakhjulsdrevne monstrene. Maks mekk på den og selvølgelig. Den er faktisk lettere å svinge med å pga at 4-hjulstrekken drar deg ut av svingene i den retningen du peker nesa i steden for å bare bruke opp grepet som Carrera GT gjør.

Intokk tronen som Blacklist 1 i dag :D

My 2 cents. :p

Busstasjonen ligger helt sør i den første bydelen du er i hvis jeg ikke husker helt feil. Se på kartet etter en stor åpen plass helt sør. Let litt i free roam, så finner du det nok.  Har redda meg mangen ganger den..

Jeg for min del sliter som ett helsike med å slippe unna politiet på heat level 5.. De bilene politiet har der er helt åndsvakt kjappe.

Har selv en Carrera GT så og si fult trimma. Fikk den opp i 378 kmt på highway'en :-)  Men klarer bare ikke å slippe unna. Har 10-15 biler etter meg til enhver tid jo..

Endret av Hardfredd
Skrevet
Kjør i førsteperson (kamera inni bilen). 10x mer fartsfølelse og 10x mer kontroll.

Fikk kjøpt spillet i dag og man det var nice. Er enig med deg å kjøre i førsteperson, da har man kontrollen fult ut.

Mitt tips er å skifte den Nos knappen til SPACE, da det er mye lettere å trykke på den enn X knappen, og skifte gir opp/ned til henholdsvis Z og X samt den slowmo funksjonen over til venstre Ctrl knapp. Da har man alle knappene så og si tilgjengelige nær hverandre og for meg er dette meget strategisk da jeg har brukt dette helt siden NFSU1.

Og for de som har klaget på grafikken, forstår jeg ikke, grafikken er jo velig bra i fulversjonen med alle effektene på 9/10 får grafikken hos meg. :yes:

5203168[/snapback]

Men så kan jo du maxe alt også da, med det killer-skjermkortet

Skrevet (endret)

Kanskje nevnt før.

Spar på Nos og bruk den når det er nødvendig. Ligger du 5 sekunder foran nestemann er det ikkje mykje nødvendig å sløse vekk alt på ei langstrekke.

- Bruk Nos i utgangen av svinger

- Bruk Nos om du får sleng på bilen, den vil rette seg opp umiddelbart

Speedbreaker brukar eg stort sett til å roe ned før ein vegsperring og finne det svakaste punktet og unngå spikermatter, men synest ikkje den er så nyttig ellers. Mister mykje fart og blir litt dumt når du kjem i 350 km\t og plutseleg går i sakte modus, ødelegger litt av morroa med spelet. Nyttar heller bremsen og slepp gassen.

Og kvifor bremser bilen automatisk i første gir? Er dette for å gjere spelet kulare ved at du får burnout kvar forbanna gang du kjører? Grenselaust irriterande er det iallefall.

Endret av zeph
Skrevet

Den vil ikkje bremse, men motoren vil senke farten ja. Uansett vil ikkje ein bil lage bremsespor når du løyser den.

Synest også bilen stoppar litt for mykje av seg sjølv. Med ein litt treigare bil treng du knapt å bruke bremsen.

Skrevet

Mitt tips til bounty er å kjøre motorveien og dulte borti mest mulig politibiler. Dette gjelder spesielt på Heat 4 og 5. Du samler bounty utrolig raskt når du har høy heat level. 4-5 minutters kjøring, og du har gjerne 6-700000 i bounty.

For å unnslippe, så kjører jeg i byen. Har funnet en plass som jeg nesten alltid slipper unna på. I den andre bydelen du får tilgang til, er det en plass som heter Ocean Hills. Den ligger helt nordvest i området. Der er det to høye byggninger med vei på begge sider av dem. De har også en kjeller med parkeringsplass under dem.

Kommer du f.eks nordover på boardwalken, og bare fortsetter rett fram, så kommer du til en liten tunell og så kommer du til de høye bygningene. Kjør rett ned i kjelleren istedenfor til siden. Politiet har en utrolig tendens til å kjøre rundt. Fortsett rett fram, ut av bygningen og ned i den andre. Her har politiet høyst sannsynlig mista deg. Her er det også en sånn gjemmeplass slik at colldown'en stiger kjapt. ( ja jeg vet, jeg suger på forklaringer)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...