Whalecore Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 (endret) Jeg syns dette spillet er konge. Det var aldri noe galt med Underground 1 & 2, men jeg savna hele tiden de ekstreme "superbilene", som Corvette, Lamborghini og Austin Martin. Most Wanted er blanding mellom Hot Pursuit ("superbiler" + purk), Underground (styling og tuning) og Underground 2 (du kjører rundt i en by). Jeg likte Hot Pursuit og Underground skikkelig bra. Men Underground 2 var ikke like gøy syns jeg.. ble lei av å kjøre rundt overalt jeg skulle. I Most Wanted er det en løsning på dette. Du kan kjøre rundt hvis du vil, men hvis ikke så kan du bare hoppe dit løpene er. Det at politiet er med i Most Wanted skaper litt ekstra variasjon. Selv syns jeg det er gøy å stikke av fra purken, mindre irriterende enn i Hot Pursuit, fordi der hadde du stortsett bare en vei å kjøre. Nå har du snarveier, du kan kjøre igjennom bensinstasjoner og mye kult. Motorveier er viktig for meg i et bilspill, og det er det nok av i NFS: Most Wanted. Du har en ny spillmodus som heter Tollbooth Race, der du skal komme deg fra en bomstasjon til en annen på x antall sekunder. Det foregår mest på motorveien i denne modusen. Konge! Grafikken i Most Wanted er konge. Trær, bakken og objekter ser ikke så veldig bra ut, men dette legger du bare merke til i stillbilder. Du må huske på at det går i 100-300 km/t her, så du legger ikke merke til noe dårlige textures mens du kjører. Fartsfølelsen er der, og du føler virkelig at du går i 290 km/t. Vel, det jeg vil tråden skal handle om er tips og triks til spillet. Noen små tips fra meg: - Kjør i førsteperson (kamera inni bilen). 10x mer fartsfølelse og 10x mer kontroll. Det mener ihvertfall jeg. - Ved å trykke på Ctrl (høyre) så går du inn i noe som heter "speedbraker"-modus. Det kan sammenliknes med bullettime. Bra hvis du kommer i skarpe svinger og må svinge brått. - Bruk mye nitro i begynnelsen av løpet. Du får den tilbake igjen etter å ha kjørt en stund uansett. Det er det jeg kommer på nå. Jeg går ut i fra at litt diskusjon om spillet generelt skal være bra lov i denne tråden. EDIT: Legger til noe jeg glemte å si. Endret 23. november 2005 av xantir`
BlastyTrasty Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Vel, jeg har kun spillt det på xbox så langt. Gameplay is king; men for det klarer jeg ikke se bort ifra de dårlige teksturene på alt annet enn bilene. Jeg er generelt sett skuffet, selv om spillet er moro. Skal teste PC versjonen idag.
Norskingen Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Spilt demoen en god del nå , kjøper det nok når det kommer ut , er veldig artig.
Wooho Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Kjør i førsteperson (kamera inni bilen). 10x mer fartsfølelse og 10x mer kontroll. Fikk kjøpt spillet i dag og man det var nice. Er enig med deg å kjøre i førsteperson, da har man kontrollen fult ut. Mitt tips er å skifte den Nos knappen til SPACE, da det er mye lettere å trykke på den enn X knappen, og skifte gir opp/ned til henholdsvis Z og X samt den slowmo funksjonen over til venstre Ctrl knapp. Da har man alle knappene så og si tilgjengelige nær hverandre og for meg er dette meget strategisk da jeg har brukt dette helt siden NFSU1. Og for de som har klaget på grafikken, forstår jeg ikke, grafikken er jo velig bra i fulversjonen med alle effektene på 9/10 får grafikken hos meg.
Whalecore Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 Nitro: Alt Håndbrekk: Space Slowmo: Høyre Ctrl Gir opp: Venstre Shift Gir ned: Venstre Ctrl slik har jeg det.
Avean Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Vel, jeg har kun spillt det på xbox så langt. Gameplay is king; men for det klarer jeg ikke se bort ifra de dårlige teksturene på alt annet enn bilene. Jeg er generelt sett skuffet, selv om spillet er moro. Skal teste PC versjonen idag. 5200165[/snapback] Satt på advanced options på grafikk da ? Det går faktisk ikke flytende hos min hyperpc . Støtter nyeste pixelshader og en haug med andre teknologier.
Forumforumforum Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 jeg likte ikke helt fargen på bilen min da jeg kjøpte den 1. Var en orange golf.. tror det var "gloss" farge. Men det er helt sikkert bare lave instillinger på videoinstillingene mine.. Får en litt "dooooh" følelse da jeg ser bildet går i halvveis slow motion og zoomer inn på en polisbil ;P Men ellers er det et bra spill så langt ! Har ikke spilt det så mye.. Hatt det 1 og en halv uke snart.. Litt kompliserte menyer osv. i starten bare
Memphis88 Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Jeg har ikke noen tips og tricks enda, men lurer på et par ting: Kan en gjøre like mye tuning osv. med bilene som i underground spillene? Noen som har link til systemkrav, eller bare kan fortelle meg hva de er?
ErlendRU Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Når du har vunnet mot noen på blacklista, så ta å velg bonus marker. Er du heldig får du bilen til den du kjørte mot.. Performance er også bra synes jeg.
ErlendRU Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 (endret) Når du har vunnet mot noen på blacklista, så ta å velg bonus marker. Er du heldig får du bilen til den du kjørte mot.. Performance er også bra synes jeg. 5210269[/snapback] Pass deg for suv'er under politijakt, lander du på taket så har du ikke sjangs når du trykker på R.. Som oftest edit: ojj sorry! Skulle egentlig edite den forrige, ikke quote Endret 26. november 2005 av ErlendRU
Torjus Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 (endret) Nitro: N Håndbrekk: Space Slowmo: CTRL, men bruker den aldri... Gir opp: A Gir ned: Z Tips: Kommer ikke på noen i farten, men bruk NOS i 3 og 4 gir, ikke begynn å NOS når du er midt i 5 gir, da sperrer bare bilen og da er det ikke vits. EDIT: ALDRI kjør bak en mostander bil! De svinger ikke unna biler som ligger foran dem før i siste liten, og da krasjer du i dem... plagsomt! Endret 26. november 2005 av fUzZy^
vegard_S Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Dette er et utrolig morsomt spill. Det jeg forventet av det , har innfridd til de grader. Jeg savnet de eksklusive bilene i nfsu og nfsu2, og jeg har blitt bønnhørt. Lyden av en tunet Gallardo er verdt spillets pris som bare det. Det skal sies at mange har tvilt på at denne serien kunne fortsette uten å lage et helt nytt spill. Dere er herved eid i denne diskusjonen. NFS:MW er rett og slett dødsbra. Et par tips til nybegynnere: - spar på pengene folkens, ingen vits å sløse vekk pengene på styling osv. Du kommer til å trenge pengene når du må bytte utseende på bilen din for å få heat levelen din ned. - ikke kjøp deg to biler i starten. vent til du er kommet lengre i spillet før du gjør det. å kjøpe en bil til tidlig i spillet resulterer bare til at du får 1 treig og 1 rask bil. - begynn tidlig å kjør ferdig alle løpene. på denne måten får du greit 100% når den tid kommer. selv om det er fristende å gå videre, hjelper det ikke at du tror at du kan gå tilbake og ta løpene senere med en bra bil. dette er nemlig ikke tilfellet; de har tenkt lengre enn som så, og du møter gode biler t.o.m på det første løpet i spillet (i forhold til din egen bil) - ta det med ro i svingene, det er bedre å bremse enn å krasje i veggen i dette spillet (hei nfsu2) jeg er foreløpig bare på 57% , men supraen er jo fullt tuna og mangler 1 eller 2 deler for å være på max kjørt alle løpene frem til #6 nå.
ErlendRU Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 - ta det med ro i svingene, det er bedre å bremse enn å krasje i veggen i dette spillet (hei nfsu2) 5212437[/snapback] Japp.. Jeg anbefaler å bruke speedbreaker i krappe svinger. Først dreiv jeg å surra med vanlig brekk og sånt, men så fant jeg ut at jeg kunne prøve speedbreakergreia, og da gikk alt mye lettere for meg hvertfall.. MIN mening.
Loomy Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Bare jeg som "aldri" bremser? Syns realismen var latterlig lav. Bilen kjører jo på skinner gjennom svingene! Bremsing er kun nødvendig i 90-graders svinger på smale veier. Dog skal det nevnes at jeg kun er på 11% og ikke har kommet ut for de skikkelige superbilene ennå... Tips: Vær forsiktig med å kjøre rett bak en konkurrent, de kan finne på å bråbremse på de rareste steder. F.eks midt på motorveien med milevis til nærmeste bil og sving. Kjørte rett i ræven på bilen foran da den bremset - av alle steder - rett foran en slik fartsmåler i et "fartsmåler-race" (husker ikke hva det het..). Så et spørsmål: Har noen klart å ødelegge bilen? Har slått på skade, men har ikke merket noe til fysiske skader på bilen (bortsett fra rent visuelle ting, bulker, knust frontrute, osv.)
vegard_S Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Så et spørsmål: Har noen klart å ødelegge bilen? Har slått på skade, men har ikke merket noe til fysiske skader på bilen (bortsett fra rent visuelle ting, bulker, knust frontrute, osv.) 5213021[/snapback] det er bare estetiske skader i dette spillet.
invalid_user Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Bare jeg som "aldri" bremser? Syns realismen var latterlig lav. 5213021[/snapback] Har du enda ikke skjønt at NFS-serien ikke skal være realistisk?
Sink Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 skaff deg masse bounty(?) får du kan få helikopter ol. etter deg, da blir alt så sinnsykt vanklig. Veldig realistisk? nei, men det er morro og bruke speedbraker i 350+ og ligge breit
ErlendRU Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 skaff deg masse bounty(?) får du kan få helikopter ol. etter deg, da blir alt så sinnsykt vanklig. 5215644[/snapback] Ja bounty er kjekt å ha.. Har du riktig bil, så er faktisk ikke 4 og 5 så vanskelig i politijakt.. Må bare gjøre alt riktig og sånt.. På 6 er det verre. Da begynner helikopteret å dulte borti deg og greier, å du kan ikke tillate deg å stoppe.. Men jeg greide å komme fra dem jeg. Du MÅ greie det for å runde spillet.
invalid_user Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 - Når SUV-ram kommer og skal ramme deg av veien, bruke speedbreaker, og så nitro, for å komme unna dem. - Bruk speedbreaker på de fleste roadbloks, og alltid på dem med spikergreiene. Kjører du på dem, ender det dårlig. - Slutt mest leken er god. Dette er nesten som gambling. Har du fått mye bounty og gjort mange milestones, som var vanskelige å få til, på tide å riste av politiet. Tapte nettopp over 400000 bounty, så jeg vet hva jeg snakker om.
Sgt_Stilongs Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 (endret) Er to ting jeg er veldig skuffet over når det gjelder gameplay: 1) Ingen dragsug når du ligger bak en motstander. 2) Dragracing handler ikke om å være raskest med perfekte girskift, men å huske hvor hindre kommer. Eventuelt la motstanderne krasje i hindre forran deg. Rett og slett idiotisk. Tenkte jeg skulle teste om det hjelper å tune bilen fra pausemenyen. Vinner jo alt med standardinnstillinger, men kan være bilen blir bedre å kjøre. Edit: - Når SUV-ram kommer og skal ramme deg av veien, bruke speedbreaker, og så nitro, for å komme unna dem.- Bruk speedbreaker på de fleste roadbloks, og alltid på dem med spikergreiene. Kjører du på dem, ender det dårlig. - Slutt mest leken er god. Dette er nesten som gambling. Har du fått mye bounty og gjort mange milestones, som var vanskelige å få til, på tide å riste av politiet. Tapte nettopp over 400000 bounty, så jeg vet hva jeg snakker om. 5215840[/snapback] Kjørte i en halv time med snuten etter meg Var i begynnelsen da, så hadde ikke mer en politnivå 3. Det var morro det! Endret 2. desember 2005 av enoeth
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå