Gå til innhold

Trøbbel i gjære med NEC 3520A

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg på vårparten gikk til anskaffelse av et brennerapparat, type NEC 3540A. Dette var knallsaker og brant både DVD-er, CD-er og viste film. Etter å ha oppgradert firmwaren, ble ting enda bedre. Men så en dag i august skjedde det noe trist. Brenningene ble ikke like gode som før, og nå har den sannelig min hatt sluttet å leke med CD-R og CD-Audio. Dette var litt triste saker... Noen forslag til hva som kan være galt? Og hvordan jeg evt. kan reparere(-ødelegge/-fikse)

Takker og bukker :cool:

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke poster noen resultater eller sier noe om hvilke plater du bruker er det vanskelig å uttale seg.

Mange billigplater (Optodisc er et meget godt eksepel, og selges som samsung, that's write, intenso og flere andre merker) taper seg i kvalitet hele tiden - også selv om de ikke er brent! Så om du kjøpte en spindel billigplater for et halvt år siden og testet en plate da og så brenner en plate nå fra samme spindel er det ikke rart om du får dårligere kvalitet.

Men det kan jo også hende at spilleren er slitt/kommet støv osv på linsen.

Lenke til kommentar
Så lenge du ikke poster noen resultater eller sier noe om hvilke plater du bruker er det vanskelig å uttale seg.

Mange billigplater (Optodisc er et meget godt eksepel, og selges som samsung, that's write, intenso og flere andre merker) taper seg i kvalitet hele tiden - også selv om de ikke er brent! Så om du kjøpte en spindel billigplater for et halvt år siden og testet en plate da og så brenner en plate nå fra samme spindel er det ikke rart om du får dårligere kvalitet.

Men det kan jo også hende at spilleren er slitt/kommet støv osv på linsen.

5196140[/snapback]

OK, nå skal jeg få fiksa i morgen. Da får jeg rykende ferske 16x Verbatim-plater. Når jeg nevnte samme plater, mener jeg nyinnkjøpt spindel av eProformance 8x-plater, som skal gi tilfredsstillende resultater i følge deg selv ;) Skal også ordne meg en renseplate, men da lurer jegpå om det må være dvd-renseplate eller en rense-cd er samme greia :hmm: (om det finnes dvd-renseplater i det hele tatt, da ;) ). Tar en liten tur i byen når jeg kommer fra nattbussen i morgen, så skal vi se om det blir noe sus i brenneren. Men hvis man skal kjøpe rensegreier og ditt og datt for å fikse, lønner det seg vel nesten å kjøpe en ny 3550 ;)

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg kjørt en testplate på mine nye verbatim-plater, og det var ikke akkurat lovende. Jeg har avinstallert nVidia-driverne, kjørt rense-dvd, og kjørte scan på 5x. Og platene skal være av god kvalitet. Men scanet var ikke spesielt oppløftende :thumbdown:

Skal jeg bare kaste driten, eller? Forresten, er en 3520A jeg har ikke 3540A, endrer overskrift :blush:

Tillegg: har nå prøvd diverse CD-er med programvare og jeg kan si med hånden på hjertet at de ikke funker i det hele tatt...

post-12480-1133102382_thumb.jpg

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...