ken8 Skrevet 21. november 2005 Rapporter Del Skrevet 21. november 2005 Lurer på å kjøpe meg tv-kort til pc'en. Slik jeg har skjønt har tv-kort med 2 tunere mulighet til å ta opp på 1 kanal og se på en annen, men hvordan funker det på en vanlig kabel-tv kabel (coax kabel??) Må man sette på en splitter på kabelen for å dele den i 2? Vanligvis er det jo kun 1 uttak i rommet. Lenke til kommentar
Dr.Pepper Skrevet 22. november 2005 Rapporter Del Skrevet 22. november 2005 Vet bare om Microsoft Media center som har støtte for 2 tunere. Bruker forøvrig bare en vanlig TV kabel, skal ikke være behov for splittede kabler. Og man kan se på én kanal mens man tar opptak av en annen kanal. MCE støtter ikke dualview funksjonen, det vil si at man kan se på 2 kanaler samtidig. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 22. november 2005 Rapporter Del Skrevet 22. november 2005 Vet bare om Microsoft Media center som har støtte for 2 tunere. 5189239[/snapback] Ehm... ok? Så lenge du har et tv-kort med to tunere, og et operativsystem som lar deg installere programvaren som er krevd for å bruke kortet skal da dette gå på et hvilket som helst operativsystem (windows for de fleste). Lenke til kommentar
Dr.Pepper Skrevet 22. november 2005 Rapporter Del Skrevet 22. november 2005 Vet bare om Microsoft Media center som har støtte for 2 tunere. 5189239[/snapback] Ehm... ok? Så lenge du har et tv-kort med to tunere, og et operativsystem som lar deg installere programvaren som er krevd for å bruke kortet skal da dette gå på et hvilket som helst operativsystem (windows for de fleste). 5189849[/snapback] MCE har et innebygd TV program som støtter for opptil 3 tunere der en er en HDTV tuner. Det er ikke OS'et som er problemet men TV programmet. Er nok ikke så mange som støtter dualtunere, tror MythTV gjør det blant annet. Lenke til kommentar
Utburd Skrevet 23. november 2005 Rapporter Del Skrevet 23. november 2005 Lurer på å kjøpe meg tv-kort til pc'en. Slik jeg har skjønt har tv-kort med 2 tunere mulighet til å ta opp på 1 kanal og se på en annen, men hvordan funker det på en vanlig kabel-tv kabel (coax kabel??) Må man sette på en splitter på kabelen for å dele den i 2? Vanligvis er det jo kun 1 uttak i rommet. 5188905[/snapback] Tror de fleste kort med to tunere splitter signalet internt. Hauppauge PVR500 gjør ihvertfall det. Med dette kortet trenger du ihvertfall ikke å bruke splitter. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 23. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. november 2005 Jeg har kun sett bilder av kortet og da ser det ut som det er 2 innganger, men hvis tunerene er internt hva er vitsen? Så de kortene med kun 1 inngang har kun 1 tuner? Og dermed kun kan se det man tar opp? Slik det ville fungert hvis man hadde hatt en VCR og en TV/UTEN tuner? Noen som føler de har et stort behov for 2 tunere? Jeg har en VCR hjemme, denne bruker jeg nesten aldri. Grunnen er vel at det tar for mye tid å stille inn tv prog som begynner om 1 dag osv (og dagen det bynner har jeg glemt det ) Man tar vel opp når noe går likt på tv? Er veldig usikker på om jeg skal gå for 1 eller 2 tunere (har litt lite budsjett) Hva anbefaller dere? 1 eller 2? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 23. november 2005 Rapporter Del Skrevet 23. november 2005 Det omtalte Hauppauge-kortet har berre 1 TV-inngang, den andre inngangen er til Radioantenna.. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 27. november 2005 Rapporter Del Skrevet 27. november 2005 GBPVR støtter iallefall over 5 tunere. Beyond TV har visstnok blitt prøvd med 10 tunere -C- Lenke til kommentar
goggen Skrevet 27. november 2005 Rapporter Del Skrevet 27. november 2005 I denne anmeldelsen står det jo litt, http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=2155 Er eneste anmeldelse av to tunere jeg har funnet så langt Lenke til kommentar
MCPC.no Skrevet 28. november 2005 Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 I denne anmeldelsen står det jo litt, http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=2155 Er eneste anmeldelse av to tunere jeg har funnet så langt 5215032[/snapback] Norsk test av TV-kort med to tunere: http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=59 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå