Lord_Linus Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Har litt problemer med min kjære dothan. Begynte når jeg installerte vannkjølling. Maskinen henger seg i windows og det dukker opp blå skjermer med forskjellige problemer, men når jeg bytta tilbake til thermalright 948-ribbe så funket den som det skulle igjen. Tok ut hele ct-479 adapteret nå, og kikket litt på prosessoren. Kan nesten se ut som om to av hjørnene på kjernen har fått seg en knekk. Prosessoren ser ut til virke å virke så lenge ikke vannblokken er montert. Endret 20. november 2005 av Lord_Linus Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Husker du ikke hvordan den var når du instalerte cpuen? Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 hmm... ikke helt bra, hadde sånn "knekk" på northbridge på et hovedkort. Fungerte greit, du får teste cpu i litt forskjellige applikasjoner. Vil si du er heldig om den ikke er kaputt... Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 20. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Har faktisk bilde av den. Ikke på noen måter "slitte" hjørner der nei. Endret 20. november 2005 av Lord_Linus Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Edit: Sjait dobbelt post... Endret 20. november 2005 av Npvk_X Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Men hvordan kan den fungere med luftkjøling og ikke vannkjøling?! Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 20. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Det lurer jeg på også, bruker denne blokken på cpu. Noe skjer med maskinen min med en gang jeg fester blokken på prosessoren. Har kjørt med blokken av et par dager nå, med vannkjøllingen i gang, ingen problemer, med en gang jeg fester blokken på cpu, så fryser maskinen eller det kommer opp BSOD. Tempen på cpu er på mellom 30-33, når blokken er på, og etter avtrykket etter AS så er det god kontakt mellom prosessor og blokk. Har sjekket at blokken i kommer borti noe den ikke skal, er god klaring. Endret 20. november 2005 av Lord_Linus Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Du har klart å "chippe" ett par hjørner ja. Det behøver ikke ha noe å si.. Min 730 fikk seg en bitteliten "chip" i ett hjørne da jeg slet med av/på-montering på mitt første (defekte) P4P800 SE.. Den CPU'n fungerer problemfritt under en Bitspower/Zalman-fester. Det jeg lurer litt på når det gjelder ditt problem: Du skriver det funker greit med 948'n.. Såvidt jeg vet må du vel da ha moddet adapter (strømkontakt) for å få denne montert på adapter/CPU? Zalman vannblokka går vel rett på umoddet adapter. Er det kanskje noe forskjell mht. kontakter/press når du benytter vannblokka kontra 948'n? Forøvrig vil jeg nok engang anbefale at det *alltid* benyttes en slik ved bruk av uoriginal CT479-kjøler. Endret 20. november 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 21. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. november 2005 Bruker den skummegummi-firkanten som satt under boxedkjøleren, den har jeg festet på prosessoren. Er det noen mulighet for at prosessoren får problemer hvis vannblokka blir festet for stramt? Skal kikke litt mere på det etterpå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. november 2005 Rapporter Del Skrevet 21. november 2005 (endret) OK, men hvordan har du klart å montere 948'n? Den dekker såvidt jeg kan se (har en selv) *hele* sokkel, dvs. strømkontakt og jumpers må vekk? Og slik "mods" er det jo forbundet en *liten* risiko med.. Ellers var mitt første HK for Dothan(defekt P4P800SE) akkurat slik du mistenker ditt problem. Stramt klips/stramt feste for kjøler = noboot/problem.. Endte opp med å la en Bitspower hvile på CPU (HK utenfor kabinett) bare for å få testet CPU.. Da var temp's opp mot 70 grader ved full load.. Likevel kom jeg akkurat like langt (2.6Ghz) som jeg gjør nå med nytt HK/korrekt montering og temp full load på ca.40 grader. Dothan's *er* noen merkelig CPU'er Endret 21. november 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 21. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. november 2005 Adapteret er moddet ja. Har fungert utmerket siden i sommer. Er veldig merkelig dette her. Kan jo hende disse prosessorene er følsomme overfor stort press... Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 21. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. november 2005 Har prøvd prosessoren litt i dag, den funker normalt ser det ut som, men det er bare med luftkjølling, med en gang jeg setter fester vannblokka til prosessoren så går maskinen bananas, skulle gjerne visst hvorfor. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 21. november 2005 Rapporter Del Skrevet 21. november 2005 alergisk mot vann pussig.. men som dere helt klart har slått fast så er disse smådjevlene ganske så pussige til tider... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. november 2005 Rapporter Del Skrevet 21. november 2005 Strammer du vannblokken hardere på enn kjøleribben? Sitter vannblokken ujevn på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå