Cl0wn Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Har følgende problem: Jeg får bare svart-hvit bilde når jeg overfører via s-video. Bruker kun s-video kabel, fra skjermkortet og inn til TV'en gjennom en slik. Jeg bruker ikke noe gjennom den hvite, gule eller røde. Kan det skyldes at jeg bare får svart-hvit bilde? Hva brukes de til? Har følgende skjermkort Gainward GeForce 7800GT 256MB TV er en gammel MARK - 4-6 år gammel. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Sansynligvis støtter ikke TV-en s-video. Kjenner ikke Mark-produkter så veldig godt, men de jeg har vært borti har ikke hatt støtte for s-video. Gå inn i skjerminnstillingene og sett TV-ut til kompositt (sammensatt video). Sjekk også at det står i PAL B/G. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Fantastisk mange som spør om dette for tiden! Men eg ville prøvd å bruke composit ja, som Mr D sier. Lenke til kommentar
Cl0wn Skrevet 20. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Prøvde det, men ingen forandring i bildet. Så jeg må virkelig gå i innkjøp av en ny TV for at jeg skal få farge? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Du skal ikke se bort i fra det nei. Problemet er ofte blanding av NTSC og PAL. Dersom TV'n din bruker den ene, og PC'en den andre, får du svart hvit. Og dersom du ikke kan endre denne innstillingen på tv og pc'n, må du kjøpe en av de nye. Dessuten, dersom du bruker feil kabel(beregnet for lyd for eks) eller for lang kabel, kan du også få samme problem... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Dersom du har to SCART innganger så prøv å bytt. Ofte er det bare en som støtter RGB. Lenke til kommentar
MCPC.no Skrevet 23. november 2005 Rapporter Del Skrevet 23. november 2005 En guide for å fikse svart/hvitt problemet finnes her: http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=70 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå