Gå til innhold

Legge inn DVD på PC

nordemoniac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tusen takk for alle innlegg, men for å gjøre jobben enkel og rask, så gikk det ikke så bra med ripping.

Det endte opp med en slik

Nå går det direkte fra DVD-opptakeren og inn til PC;)

Kan du sjekke opp og finne korrekt adresse? Jeg er interessert i å vite hva du fant, for jeg sliter med noen dvd-opptak som PCen ikke forstår :(

Lenke til kommentar

Var ingen andre alternativer=/ For å få det ut i fra DVD-opptaker. DVD-opptaker med USB er det få av ennå, og de er for dyre.. Og ripping tok for lang tid. Men bildet blir klart nok til min bruk. Vi filmer live-konserter, så bildekvaliteten er uansett ikke helt på topp, pga. lyskastere.

Som du kan lese litt tidligere, hadde jeg problemer med litt småhopping/hakking i filmen, som gjorde at alt ble ødelagt, siden det er musikk på opptakene, så blir alt ute av takten. Og det var problematisk å legge det inn i Premier Pro uten å få hakking.

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar

det kan jo være at hakkingen skyldes andre forhold enn selve filen. at f.eks du har for lite ram og det hakker/lagger når man må lese fra disken. kanskje noen cache instillinger er feil? er alltid slik ved videoavspilling når jeg bruker maskinen til noe intensivt... feks hvis jeg spiller musikkvideoer (som har relativt dårlig kvalitet i forhold til det du holder på med) og har DC++ og andre program med 20 servere i bakgrunnen på 512 ram.

Lenke til kommentar
det kan jo være at hakkingen skyldes andre forhold enn selve filen.  at f.eks du har for lite ram og det hakker/lagger når man må lese fra disken.  kanskje noen cache instillinger er feil?  er alltid slik ved videoavspilling når jeg bruker maskinen til noe intensivt... feks hvis jeg spiller musikkvideoer (som har relativt dårlig kvalitet i forhold til det du holder på med) og har DC++ og andre program med 20 servere i bakgrunnen på 512 ram.

5241439[/snapback]

Hmm... tror nok ikke det=/ Om jeg spiller av DVD-en på PC'en så virker det. Det eneste jeg har gjort er å kopiere .vob-filene over til maskinen og deretter døpe de om til .mpg. Så egentlig skal det ikke ha noe innvirkning med PC'en min...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...