Hans L Skrevet 18. november 2005 Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 Hei Jeg har litt problemer med å få til fildeling mellom maskinene i mitt nettverk. Min oppkobling er som følger: Nextgentel speedtouch router som er koblet til en switch. Til denne switchen er det igjen tilkoblet en pc og en D-link trådløs router. Er det mulig å få den trådløse routeren til å oppføre seg som bare en basic switch slik at tildeling av alle ip-adresser kan styres utfra nextgentel-routeren, også de enhetene som er koblet til det trådløse nettverket? Jeg er interessert i å kunne dele filer mellom en bærbar-pc på det trådløse nettverket og stasjonær-pc'en som er koblet til til switch'en, men skjønner ikke helt hva jeg må gjøre for å få til dette. Prøvde å aktivisere DMZ på den trådløse routeren uten spesiellt hell. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 18. november 2005 Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 Ta og avikl DHCP på Dlink ruteren så skal en ting være gjort. Lenke til kommentar
Hans L Skrevet 18. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 Ta og avikl DHCP på Dlink ruteren så skal en ting være gjort. 5174090[/snapback] Hei Jeg har slått av DHCP samt at DMZ er aktivert på den trådløse routeren, men de to pc'ene finner fortsatt ikke hverandre. Hadde hele denne operasjonen vært enklere hvis jeg hadde byttet ut den trådløse routeren med et trådløst aksesspunkt? Lenke til kommentar
CybermanXP Skrevet 18. november 2005 Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 Prøv dette: Jeg sitter bak to rutere etter adsl modemet. Kjører server. Den 1. ruteren gir ut(dhcp) intern ip 10.x.x.x. Den 2. ruteren gir ut(dhcp) intern ip 192.168.x.x. Her får 2. ruteren både en 10.x.x.x og en 192.168.x.x adresse. Det som må gjøres er: ¤ Åpne portene som skal til får å kjøre serveren på ruter nr.1 med ip(10.x.x.x) adressen til ruter nr.2 ¤ Så må en åpne portene på ruter nr.2 til den pceen som kjører serveren. Lykke til. Lenke til kommentar
Hans L Skrevet 18. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 Takker for konstruktive svar Når jeg kjører DMZ på router 2, vil ikke det si at alle porter i denne routeren er åpne? Ser av en annen tråd her at mange trådløse routere har den funksjonen at router-delen kan kobles ut og den vil da kun fungere som et aksess-punkt? Har sett igjennom manualen til D-link, men finner ingen punkt om akkurat dette. Det spørs om det blir at jeg går til innkjøp av et trådløst aksess-punkt isteden. Routeren kan jo alltid gis bort som julegave Lenke til kommentar
mar Skrevet 19. november 2005 Rapporter Del Skrevet 19. november 2005 Gi router nr. 2 LAN adresse på samme subnett som LAN adressen til router 1. Skru av DHCP serveren i router 2. Ta nettverksledningen ut av WAN porten på router 2 og sett den i en LAN port på router 2. Nå skal den fungere som et aksesspunkt. Det virker på så og si alle trådløse routere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå