Gå til innhold

Star Wars. Hvordan se denne episke historien?


Shicca

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Først ser man IV, V og VI.

 

Et par uker senere så ser du I, II og III i tilfeldig rekkefølge på et skummel vorspiel hvor samtlige kommenterer at alt var så mye bedre før.

5151578[/snapback]

Delvis enig.

 

Først ser man IV, V og VI.

 

Så et par uker senere drikker du og kompisene dine dere stup fulle og ser Wing Commander (1999), bare for å få føling på hvordan en *virkelig* dårlig "space age" film kan være.

Dagen etterpå ser dere I, II og III (i rekkefølge?) mens dere reparerer for kvelden før med Star Wars Shot Party

 

Wing Commander er essensiell i dette oppsettet siden Star Wars I, II og III blir så mye bedre når du har sett den først.

(svært mye blir bedre etter å ha sett Wing Commander først)

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Jeg synes rekkefølgen er 4-5-6-1-2-3, mest pga tidligere nevnte scene med Vaders avsløring foran Luke. Jeg synes også at ep. 3 ga en flott avslutning til hele historien, en flott bro over til gamle ep. 4.

 

Det skal også sies at jeg likte alle de 3 nyeste godt, spesielt ep. 3.

 

Går det ikke an å hive opp en poll?

* 1-2-3-4-5-6

* 4-5-6-1-2-3

* 1-4-5-6-2-3 (den uvanlige nevnt tidligere)

 

Kun for de som har sett alle sammen selvfølgelig, noe annet ville jo bare vært dumt.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hmm.. Drar opp en gammel tråd her etter at det ble linket til den.

 

Som tidligere sagt er det bare tull å se de i 1-2-3-4-5-6 (hvis du ikke har sett dem før!) fordi da VET du at Darth Vader er Anakin, og Lukes far!

Var det ikke det som var cluet med V? At man skulle få seg overaskelse med at Vader var Lukes far?

 

Frem for en poll! Og drem for å dra inn George Lucas inn i denne diskusjonen for å høre hans mening! (Altså sende ham en mail og bruke en eller annen translater for ham slik at kan kan lese alt som er sagt!) :thumbup:

Lenke til kommentar

Se orignalene, de uten kipe dataeffekter og prompe-humor, og drit i resten :p

 

De er litt vanskelige å få tak i siden George Lucas ikke liker de.

 

Edit: Jeg mener altså episode IV, V og VI, men da som de originale filmene fra -70 tallet, før de het IV, V og VI.

Endret av m_eide
Lenke til kommentar
Alt annet er blasfemisk mot Star Wars-troen.

6377906[/snapback]

Selv om storguden selv sier at de skal ses kronologisk? :roll:

6378203[/snapback]

 

Who? Darth Vader?? :!:

 

Lucas har min respekt, jeg holder A New Hope som den beste filmen, samt har jeg veldig sansen for The Phantom Menace og RotS. Men jeg mener man burde se de gamle først, og så de nye. Fordi da forstår man sammenhengen med de gamle og de nye. Å se filmene i kronologisk rekkefølge kan aldri falle meg inn. Når har Lucas sagt dette?

Lenke til kommentar

Bra å bra.. Hayden Christensen har et bra "ondt" ansikt, men så fort han åpner munnen blir det mye "gnassel of teeth" fra min side.. Replikkene i episode II og III i alle de følelsesladde scenene med Anakin og Padmé blir liiitt for cheesy desverre :(

 

Men jeg skal si meg enig rekkefølgen for å få maks ut av filmserien: I IV V VI II III :) Ev: IV V VI I II III .. Dette er bare for å gjennskape følelsen jeg hadde når jeg så disse første gang..

Lenke til kommentar

Hvorfor i huleste vil folk se Episode I først? Det blir jo bare rot! Episode I har ingen god introduksjon til Star Wars universet for en fersking. Den siste trilogien passer mye bedre for de som har sett de gamle. Man tar det jo liksom som en "selvfølge" at folk har sett de gamle før de nye.

 

Om man skal se Episode I først, må man jo se hele trilogien. Å se Episode I, SÅ de gamle filmene - da går det jo i surr hos seerne!

 

Jeg har svart tidligere i denne tråden, men jeg husker ikke hva jeg svarte da. Uansett mener jeg nå at man bør se de gamle filmene (IV-V-VI), og så se de nye (I-II-III). Å se de nye først blir bare dumt. Da vet man jo alt som skjer i de gamle filmene. De sjokkerende hemmelighetene er ikke lenger hemmeligheter.

Lenke til kommentar

Må vel prøve begge deler? :) 1-6 og 456123

 

Episode III var overraskende bra(med unntak av et par scener som var helt forjævlige). Episode I var pinlig, men jeg digga fortsatt Darth Maul og "duel of fates", i tillegg er Ian McDiarmid dritsexy. Episode II føles fortsatt litt flau, men det begynner å ligne på noe.

Lenke til kommentar

Jeg fikk høre at grunnen til at george lagde filmene som han gjorde det (4 5 og 6), for så å lage de tre første i serien er pga teknologien i filmbransjen..

På den tiden han lagde de første star wars filmene så var ikke effektene i filmbransjen så god.. han brukte jo modeller og andre gammeldagse men oppfinnsomme metoder.

høres jo ganske så logiskt ut hvis man ser for seg at han lagde episode 1 2 og 3 på 70 og 80 tallet!

Jeg tror ikke star wars hadde vært så mye å trakte etter da med tanke på at filmene skulle vært prikk like som de han lagde nå for tiden, men med effektutvalget som han hadde da.. :hmm:

Endret av lundvegard
Lenke til kommentar
De er litt vanskelige å få tak i siden George Lucas ikke liker de.

 

De kommer på DVD til høsten!! (I september tror jeg) men den ** Desember så trekkes kontakten til maskinen som trykker dem, og den kommer da ALDRI til å bli satt inn igjen! ;)

6379357[/snapback]

Stemmer det. Men George hater de, og han viser det tydelig. Når originalene kommer på nytt nå, så vil de ikke være fra de originale opptakene, men RIPPA fra laserdisc utgivelsene. Og ikke bare det, du kan ikke kjøpe de alene, du må kjøpe de sammen med de nye utgivelsene, og prisen kommer sikkert på rundt $90.

 

http://www.penny-arcade.com/2006/06/07

http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=23493

Endret av m_eide
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...