Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ekstra fjernlys, noen tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvor enkelt det er å montere slikt kommer an på bilen det skal festes på og ikke minst den som skal montere!

nyere biler har en tendens til ikke å like noe særlig endring i det elektrisk dersom man tenker å benytte seg av styrestrøm fra originalt ledningsnett. isåfall bør man konferere med merkeverksted.

effekt av ekstra fjernlys kommer helt an på hva man velger. man velger gjerne noe som "ser ålreit ut" på bilen, og da er det ikke alltid like god effekt rent lysmessig. du kan eventuellt kjøpe et par "bøtter" og montere disse på en takgrind. da kan du ta de av i perioder det ikke er behov for slikt.

ledningsstrekk etc blir deretter...

Lenke til kommentar
ekstra lys er enkelt og montere. ikke bekymre deg for det.

 

hvis du ikke er kresen på merke. så kjøper du denne til 400 kroner http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=76480

her følger det med alt du trenger til å få to ekstra lys på bilen.

5115041[/snapback]

 

Hvor bra er disse du linker til her da? Ser at bilxtra har ett par til 300, og ett par til 500 kr, noen som vet hvordan disse blir i forhold til biltema sine?

 

Hva er forskjellen om jeg velger blå eller vanlig, noen praktisk funksjon eller bare kosmetisk?

Lenke til kommentar
ekstra lys er enkelt og montere. ikke bekymre deg for det.

 

hvis du ikke er kresen på merke. så kjøper du denne til 400 kroner http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=76480

her følger det med alt du trenger til å få to ekstra lys på bilen.

5115041[/snapback]

 

Hvor bra er disse du linker til her da? Ser at bilxtra har ett par til 300, og ett par til 500 kr, noen som vet hvordan disse blir i forhold til biltema sine?

 

Hva er forskjellen om jeg velger blå eller vanlig, noen praktisk funksjon eller bare kosmetisk?

5115876[/snapback]

 

De Biltema lysene er vel OK. Ikke noe mere enn det.

Ville kanskje ha gått for Hella Jumbo 220 Blue, Bosch Big nick 225, Hella Rallye 3000, Hella Rally 3000 FF eller Bosch Rallye 225. Alle disse lysene er gir meget bra lys.

Men såklart er Xenon lys å foretrekke hvis du har råd!

Oppkobling av lysene er ikke vanskelig, men det kreves litt teknisk innsikt.

Det vanskeligste kan være å montere lysene på bilen, på en penest mulig måte.

Lenke til kommentar

Har også tenkt på ekstralys til 460 en min. Noen som vet om noen rimelige som gir bra lys? Har ikke lyst på firkantete eller store runde. Vil ikke ha noen som er så altfor store. Noen som vet om det vil være greit å feste de med en sånn plate jeg skrur fast bak skiltet? http://www.biltema.no/products/product.asp...4&iItemId=91030

Har ikke lyst til å begynne å lage hull i støtfangeren, og vil gjerne kunne ta dem av om sommeren uten stygge merker. Noen som har noen til en grei pris og foreslå? Helst ikke mer enn rundt 500.

Lenke til kommentar

Skulle jeg først kjøpt ekstralys så ville jeg kjøpt noe med kvalitet,

"noname" Ekstralys til 250kr gir ikke ikke godt lys som Hella

til 500kr. Tåkelysene jeg monterte på min kostet 400kr

men angrer ikke et sekund på det, selv om jeg kunne kjøpt noen

til et par hundrelapper

 

Montering og bruk av fjernlyskastere på kjøretøy under 12000 kg. (Oppdatert 7. februar 2003).

Du kan montere to ekstra fjernlyskastere. Det er ikke tillatt med f.eks. en eller tre.

Det er ingen spesielle krav til montering (høyde/bredde).

Lyktene skal ikke vibrere under kjøring.

Lyktene skal kun lyse sammen med bilens originale fjernlyskastere.

Lyktene kan ha separat bryter.

Maks. luxverdi 480 (100 %). 

Endret av zandro
Lenke til kommentar
Har også tenkt på ekstralys til 460 en min. Noen som vet om noen rimelige som gir bra lys? Har ikke lyst på firkantete eller store runde. Vil ikke ha noen som er så altfor store. Noen som vet om det vil være greit å feste de med en sånn plate jeg skrur fast bak skiltet? http://www.biltema.no/products/product.asp...4&iItemId=91030

Har ikke lyst til å begynne å lage hull i støtfangeren, og vil gjerne kunne ta dem av om sommeren uten stygge merker. Noen som har noen til en grei pris og foreslå? Helst ikke mer enn rundt 500.

5116945[/snapback]

 

 

Du er jo så heldig at du får plass bak grillen da ;)

 

Har montert 2 stk 1000metere på innsiden av grillen på en 440, så burde jo gå med noen små ovale her ;)

Lenke til kommentar
Jeg pendler 2 ganger i uken tur\retur bergen\førde, og da blir det mye kjøring i regn og i mørke.

 

Slik det er i dag synes jeg ikke det blir nok lys ved bruk av langlys, så lurer på om der er mye å tjene på å montere på to ekstra fjernlys i front, samt hva noe slik vil koste meg og om det er vanskelig å montere.

5109961[/snapback]

Selv har jeg et par med Hella Rallye 3000, noe som jeg synes hjelper veldig mye. Spesielt til sidene, og litt i lengden (er jo ganske så bra langlys på 240 fra før :p)

 

Men best er det i dårlig vær og regn! Da kommer de virkelig til nytte.. Har ikke fått brukt de på vintern ennå, men.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...