Crispin Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Trial of Isle gir deg et relativt lite innblikk i Everquest 2, jeg tror ikke du bør bekymre deg så mye viss det ikke falt helt i smak akkurat der og da. Uten tvil det beste mmorpg jeg har spilt. Jeg syns Guild Wars er utroligt fantastisk kjedeligt, det føles nesten mer barnsligt en wow, og det skal vel kanskje til? Nei ikke communitiet, men måten du bygger character på, gørr kjedelig. Wow var greit en stund, men hvertfall jeg ble møkk lei communtiet der, og det ble altfor mye det samme hele tiden. Daoc er rått, spilte det litt før, men hadde ikke adsl så det ble litt vanskelig Eve Online har jo også spilt, det er bra, unikt og ikke som noen andre online spill. Hadde jeg hatt tid, skulle jeg så gjerne spilt det. Forøvrigt kommer det jo en drøss nye mmorpg neste år, som sikkert er verdt å titte og vente på. Personligt gleder jeg meg til Pirates Of the Burning Sea, Lotr Online og D&D online. Sjekk ut www.mmorpg.com , du finner sikkert mange spill og itte på der. Men mest av alt i hele verden gleder jeg meg til WARHAMMER ONLINE! Same folka som laget daoc som skal lage det, blir sykt!
akristina92 Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Får vel anbefale EQ2 jeg og. Prøvde først trialen, var ikke så kult. Men så fant jeg videre info osv. da, bilder, videoer o.l. Til slutt hoppa jeg bare i det og kjøpte spillet. Skal si det var verdt det!
LarZen Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Testet DOC idag, lastet ned den fri perioden. Spillet er ikke så dumt det altså. Grafikken og musikk er bra, men spillets gameplay og måten ting må gjøres på er veldig gammeldags og senket inntrykket voldsomt.
Octomannen Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Prøv Project: Entropia du Eneste MMORPG Spillet som jobber synkront med ekte valuta.. vil si at om du jober hardt så vil du faktisk tjene penger på det.. 5093638[/snapback] Må prøves ut. Takker! 5093654[/snapback] Hører at City of Villains er bra. Garv sa: Ting jeg liker ved CoV: *Karakterdesign - vanvittig mange muligheter for å lage akkurat din superskurk. *Bevegelsesfrihet - superkrefter som gjør at du kan bevege deg fort og fritt. *PvP oppsett - Egne soner med balanserte levelbegrensinger (booster eller trekker deg ned i level) *Lackey/Malefactorsystemet - Gjør at karakterer med veldig forskjellig level kan spille sammen på en saklig måte. *Skurkeaktigheten - gir meg en skikkelig "silverage comic" stemning. Omtrent som når den litt for søte og snille baben du dater tar på seg slem jente klær wink.gif - Noen andre innspill?
SkinnyT Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Prøv Silkroad Online. Helt gratis MMORPG spill! Her er noen bilder fra spillet.
clario Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Prøv Silkroad Online. Helt gratis MMORPG spill! Her er noen bilder fra spillet. 5319540[/snapback] Spiller du det selv ? Forklar litt hva det går ut på så fall....
orjanos3.16 Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Du kan jo kikke litt her så finner du sikkert et MMORPG som virker spennende: http://www.mmorpg.com/index.cfm?fp=1152,86...,20051221115618
durkin Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Asherons Call 1. Er fortsatt det beste rpg jeg har spilt. holdt meg hekta hver dag i 5 år. Lineage 2 - greit det sugde no for jæ.. i begynnelsen med china farmers og en grind ut av en annen verden. Men!! grafikken er ekstrem, finnes ikke et spill som er i nærheten, med unntak av muligens guild wars som lages av samme firma (NCSoft) Jeg spiller dette for tiden etter at WoW blei dritkjedelig. yup lvl 60 syndromet her oxo. Nå er china farmerne borte og de griefer fjortissa oxo. Fortsatt grind men de som spiller nå er mye mer hjelpsomme. Ellers skal COH, COV være bra. Iallefall ifølge PCgamer og div andre spillmagasin. LOl jeg høres ut som en NCSoft fanboi. Kommer nok til å spille Lineage2 til D&D online kommer. Wow er avinstallert og kommer aldri tilbake
Crispin Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Ja gleder meg sykt til d&d online. Håper flere på dette forumet skal spille det, så kanskje vi kan spille i lag
akristina92 Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Asherons Call 1. Er fortsatt det beste rpg jeg har spilt. holdt meg hekta hver dag i 5 år.Lineage 2 - greit det sugde no for jæ.. i begynnelsen med china farmers og en grind ut av en annen verden. Men!! grafikken er ekstrem, finnes ikke et spill som er i nærheten, med unntak av muligens guild wars som lages av samme firma (NCSoft) Jeg spiller dette for tiden etter at WoW blei dritkjedelig. yup lvl 60 syndromet her oxo. Nå er china farmerne borte og de griefer fjortissa oxo. Fortsatt grind men de som spiller nå er mye mer hjelpsomme. Ellers skal COH, COV være bra. Iallefall ifølge PCgamer og div andre spillmagasin. LOl jeg høres ut som en NCSoft fanboi. Kommer nok til å spille Lineage2 til D&D online kommer. Wow er avinstallert og kommer aldri tilbake 5323549[/snapback] Linage 2 eksremt på grafikk? Da burde du sett Everquest 2 Eller mener du kanskje armor/weapon-grafikk? Altså, designet.
LarZen Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Jeg testet Star Wars Galaxies igjen idag. Dem hadde forandret på helle spillet så jeg håpet at det var bedre nå. Og DAMN hele spillet er så mye bedre.... Anbefaler alle som ga opp dette spillt pga ræva gameplay tester det igjen. Du får spille gratis uansett om du har spilt det før.
Crispin Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Jeg testet Star Wars Galaxies igjen idag. Dem hadde forandret på helle spillet så jeg håpet at det var bedre nå. Og DAMN hele spillet er så mye bedre.... Anbefaler alle som ga opp dette spillt pga ræva gameplay tester det igjen. Du får spille gratis uansett om du har spilt det før. 5323893[/snapback] Da tror jeg du er 1 av få, fra ALLE jeg har hørt, så seier dem det stikk motsatte, spillet har blitt elendigt etter en viss patch eller tilleggspakke, men for all del bra for deg Sier bare det jeg har hørt, kanskje unødvendig, men ble veldig positivt overrasket nå
zeox Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Dark Age of Camelot Final Fantasy 11 (5 CD version) Lineage 2: Chronicle 3 - Rise of Darkness noen billige MMORPG'er.
Sponis Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Seed er et spennende prosjekt som lages av 14 dansker, betatestingen starter i februar neste år, og jeg gleder meg virkelig, dette er endelig et spill som skiller seg litt ut i sjangeren. Det er ikke noe combat i spillet, så skal bli interesant å se hvordan de får til dette.
LarZen Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Jeg testet Star Wars Galaxies igjen idag. Dem hadde forandret på helle spillet så jeg håpet at det var bedre nå. Og DAMN hele spillet er så mye bedre.... Anbefaler alle som ga opp dette spillt pga ræva gameplay tester det igjen. Du får spille gratis uansett om du har spilt det før. 5323893[/snapback] Da tror jeg du er 1 av få, fra ALLE jeg har hørt, så seier dem det stikk motsatte, spillet har blitt elendigt etter en viss patch eller tilleggspakke, men for all del bra for deg Sier bare det jeg har hørt, kanskje unødvendig, men ble veldig positivt overrasket nå 5324965[/snapback] Jeg også leste at mange var utrolig sinte pga denne patchen som forandrer fighting systemet og hele interfacet og mye mye mere. Jeg ga opp SWG da jeg synes alt det som er nå blitt ordnet på var 100 år gammelt og ikke hørte til i et "moderne" mmorpg spill. Det hele var tungvint,rotete og utrolig old school. Jeg vil være så bold nå å si at SWG er blitt mye mere brukervennlig slik som WOW er. Nå er det enkelt og morro å spille. Jeg kommer ivertfall til å teste spillet mere for å se om det faktisk er bra utover. Så langt å er jeg MEGET overasket over SWG og dere som har testet det før burde teste det igjen for nå er spillet noe helt annet altså.
Crispin Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Er vel egentligt det folk misliker, at et spill blir enkelt. Sikkert alle dem hardcore spillerne som har klaget, over at alt er blitt enkelt som i wow, og at dem ikke føler seg så gode lenger, eller noe sånt Er star wars fan og har utrolig lyst å prøve det, men spiller eq2, og har egentligt ikke tid til et mmorpg til. dessuten har jeg kjøpt matrix online for rundt 40kr hos play.com for en del måneder siden som jeg heller ikke har fått prøvd
Smooth Ceiling Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Seed virker jo som et friskt pust blant kommende MMORPG-spill. A tale in the desert er også et MMORPG uten kamp (var ihvertfall det).
Erling E. Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 (endret) Problemet med Dark Age of Camelot (spesielt i Europa) er at serverne er uhyre underpopulerte. På den største, engelskspråklige serveren ligger tallet alltid på under ett tusen spillere (Classic-serveren har ofte litt flere, men da spiller du med en redusert utgave av spillet som ikke inneholder alt fra ekspansjonene). Og i Dark Age of Camelot er verdenen delt opp i tre, og spillere i den ene delen kan ikke spille med de andre. Så i praksis har du da toppen rett over 300 å spille med, og hva er sjansene for at de er i ditt "level-sjikt" og at de har en leding plass i gruppen for deg? Den sjansen er liten, og spillet blir vanskelig å tilnærme seg for nybegynnere. Nå er selvsagt ikke klokken 12:15 "peak hour", men akkurat nå er det for eksempel bare 250 spillere på Excalibur (som er den største av de vanligste serverne). Det er derimot 1400 på Classic-serveren, men jeg ville ikke spilt en redusert utgave av spillet. Jeg vil ha tilgang til alt det ekspansjonene har gitt, ganske enkelt fordi jeg ikke har fått opplevd alt. Det er veldig trist, for Dark Age of Camelot er et utrolig godt onlinespill. Ligger på tredje plass på min topp 3-liste over onlinespill (slås bare av World of WarCraft og EverQuest). Endret 23. desember 2005 av Erling E.
Norwik Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Spilt siden sommeren 2001 og Battleground Europe har vært favoritten siden. Om man er litt interessert i krigshistorie, taktikk, strategi, realisme og simulasjon, finnes det egentlig ingen andre alternativer. Dette er faktisk den eneste komplette MMO krigssimulatoren. Det som likevel gjør at mange ikke finner seg til rette er laber grafikk, bratt innlæringskurve og vanskelighetsgrad. I tillegg er det månedlig betaling, som utelukker de fleste "kidz". Det betyr at bare de mest dedikert, tålmodige og modne spillerne der ute har muligheten og evnen til å se hvor dette spillet egentlig skinner: Realisme, community, skala, samarbeid og kombinasjon av land-, luft- og sjø-slag, gjør spillet til en enestående opplevelse. OBS: Battleground Europe krever at du har en skikkelig maskin! Map og de lange distansene du kan se ingame, gjør dette til et spill som virkelig tyner ditt system, til tross for utdatert grafikk (grafikk-engine skal bli oppdatert i løpet av 2006). Dersom man bare bruker infanteri, klarer man seg med mus/key, men her har man jo egentlig 4 simulatorer i en verden. Derfor må man helst ha joystick om man skal joine flyvåpenet, kjøre tank eller kanskje skip. Alle er som regel veldig vennelige og hjelpsomme ingame. Det er også sinnsykt fordel å ha mikrofon, eller helst headset da kommunikasjon under kamper er avgjørende både på bakken, i luften og på havet. Snittalderen har ligget på 30+, så de fleste er over snittet seriøse (Ikke spillet for L33t talk og haxxorz). Man bør benytte seg av det å spørre folk i begynnelsen når man ikke skjønner en skit. Du kommer til å dø mye i starten, før du opparbeider dine ferdigheter, men det gjelder alle. Jeg dør mye fortsatt, etter fem år spilling... Det som er trøsten er at alt utstyr man bruker har samme egenskaper for nybegynnere som veteraner. Suksess er avhengig av planlegging, utnyttelse av terreng og fiendens svakheter og dine egne opparbeidede skills - ikke om du har nådd level 73 i armor eller har 43.536 powerpoints. Du kan også følge din egen karriere nøye ved hjelp av detaljerte statistikker for de mission du er med på. Alle kills blir lagret og man oppnår høyere militær grad ved å sette flest mulige fiender ut av spill. Samtidig bør man helst overleve oppdraget for å få full utelling. Dersom du blir drept, får du bare 50% av poengene og blir du "Missing in Action", får du 75%. Jo dårligere unit du bruker (feks infanteri), og jo bedre fiendtlig unit (stor tank) du slår ut, desto mer er det verdt i rankpoints. Det blir selfølgelig også mye vanskeligere... Likevel er dette et lagspill der ingen vinner krigen alene, så man er nødt til å samarbeide. De som gjør det best, er de som er flinkest til å operere i sammen med sine medspillere. At alt skjer i samme verden (en av de største sammenhengende som finnes), der noen er engasjert i heftige luftakamper på himmelen, mens andre kjemper blant busker og kratt nede på bakken rundt små fanske byer. Sjarmen er følelsen av at det faktisk er en krig der du kjemper skulder til skulder eller vingetipp til vingetipp med dine kamerater... Utfordring til de som er interessert av krigs-simulasjon som er nærmest mulig virkeligheten: -Last ned spillet og kjøp reg. key på nett. Da har du 30 dagers spilling inkludert. Er du av typen som har studert prosjektilhastighetet på 50mm kanonen til PzKpw III H, eller har analysert de taktiske doktrinene Guderian, da vil du lære å elske dette spillet og folkene du spiller med. Ta gjerne kontakt med meg om du trenger hjelp eller en "Squad" (klan) å spille med (anbefales sterkt å spille med andre over Teamspeak) Vi sees på den virtuelle slagmarken S!
Erling E. Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Angående "Battleground Europe" som Norwik nevner, er ikke problemet for meg det at spillet har utdatert grafikk. Jeg synes grafikken i spillet er helt okay til det som skal gjøres. Det jeg misliker med spillet er at du må gå i evigheter for å komme til action. Jeg kjøpte spillet først i 2001 (da det het World War II Online) og det var intet mindre enn vaporware. Grafikken var en ting, men spillet var rett og slett uferdig og ødelagt. Fire år etter har spillet blitt mye bedre, og kommet mye lengre, men det er fremdeles et problem at verdenen er så stor (halv-skala av Europa - yikes!) og at det er forholdsvis få spillere. Jeg prøvde senest i fjor å spille igjen, og det tok gjerne en halvtime før du kom deg et sted der det var action. Så dør du, og du ender opp langt borte fra kampene igjen. Det er ikke spesielt god underholdning å labbe i mangfoldige minutter, gjerne snakk om halvtimer, før noe skjer. Verdenen i spillet er ikke pen nok til det. Eller hva sier du Norwik? Har dette endret seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå