Gå til innhold

Fotokompendium på norsk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hei takker for raskt sva perottol, det var vel noe jeg kunne bruke men et røntgen bilde blir vel en helt annen verden enn det dere driver med.

 

Mvh

photella

 

Fotokompendium

Et fotokompendium jeg har skrevet kan lastes ned gratis her:

Adobe Reader: fotokompendie.pdf.

Word: fotokompendie_word.zip.

 

Det er skrevet i 2000, og omhandler alt fra teknikk til komposisjon. Hvis noen ønsker å videreutvikle kompendiumet så setter jeg pris på å holdes oppdatert. Epost meg på perotto(alfakrøll)mittet.no

 

Farge/kontrast-behandling i Photoshop

Her finner du en oppskrift (tutorial) på hvordan man utfører en komplett farge/kontrast-behandling i Photoshop ved hjelp av fem adjustment layers. Den ble skrevet for at fattern skulle kunne bruke den, derfor er den enkelt beskrevet.

Word: five_essential_adjustments_layers.doc.

 

 

Edit: har lagt ut kompendiet i word-format for dem som ønsker å tilpasse kompendiet til til sitt eget behov, eller som ønsker å videreutvikle det.

 

Edit2: Lagt ut oppskrift (tutorial) på hvordan man utfører en komplett farge/kontrast-behandling i Photoshop.

 

Mvh

Per-Otto Larsen

5083809[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Påbegynt :)

 

..vil oppdatere seg fortløpande etter kvart som eg jobbar meir. Det verste er over, though - innholdsfortegnelsen var mykje skriving pga mange lenker :p

 

EDIT:

Går sakte, ja. Skal på øvelse i to veker i strekk no, så det kjem muligens meir etter kvart.

 

Edit2:

Er for masse tiltak, og for tidkrevjande. Får sjå om det går framover seinare ein gong. Feel free to fortsette på den sjølv, den som vil. Malen ligg der, og er berre å ta.

 

slapping... er skuffet arve... du startet så bra!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Jeg skaffet meg speilrefleks igår, Nikon D80 med Sigma 18-200mm f3.5-6.3 : )

Så jeg begynte å lese på dette kompendiet idag,vil bare takke deg !

Fordi denne har fått meg til å skjønne masse om blendere,lukker osv. og om når det skal brukes høy iso o.l.

Skulle gjerne ha takket deg personlig,men det går nok ei så her får du en cyber takk:D

TAKK : DDDD

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...
  • 7 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...