Gå til innhold

Age of Empires IV og V? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh?

 

Alle bilden er da fra Age of Empires 3 ( i alle fall de tre første, jeg har ikke sett de to siste). Jeg ville derfor tippet at hvert bilde representerte en alder i Age of Empires 3. Man skal jo heller ikke se bort i fra at de representerer nye spill, men da burde vel bilde 1 og 2 vært fra AOE 1 og 2 - ikke artwork fra AOE3.

Endret av Ultrag
Lenke til kommentar

Ok. I så fall...

Jeg ville derfor tippet at hvert bilde representerte en alder i Age of Empires 3.

I og med at handlingen i Age of Empires III foregår innenfor et begrenset tidsrom er det vel relativt tvilsomt at vi får løpe rundt med maskingevær og laserrifler i det spillet, synes du ikke?

 

Jeg synes også det er tydelig at det første bildet representerer de tidlige sivilisasjonene fra Age of Empires I - personen som er avbildet ser ut til å være en kriger fra gamle Hellas (evt. Sparta eller Makedonia), mens ridderen på bilde nummer to passer perfekt inn i Age of Empires II.

Lenke til kommentar

Jeg er litt skeptisk på det konseptet, WWII er liksom ikke AoE stil. Hvertfall ikke den moderne. Alt er jo helt anderledes i 20. og 21 århundre. Man jakter ikke på dyr lenger (eller, ikke for å mate hele populasjonen), samme med busker osv. Landbruk går jo, og slaktehus.

 

Okey, etter det jeg har skrevet her, hørtes det faktisk ganske fristende ut, spesielt hvis det er ES som lager det. :-p

Lenke til kommentar
Jeg er litt skeptisk på det konseptet, WWII er liksom ikke AoE stil. Hvertfall ikke den moderne. Alt er jo helt anderledes i 20. og 21 århundre. Man jakter ikke på dyr lenger (eller, ikke for å mate hele populasjonen), samme med busker osv. Landbruk går jo, og slaktehus.

 

Okey, etter det jeg har skrevet her, hørtes det faktisk ganske fristende ut, spesielt hvis det er ES som lager det. :-p

5039445[/snapback]

 

Hehe, vi som bor i service-landet Norge, glemmer at det faktisk finnes folk som går rundt å plukker bær, jakter, og hakker stein.

:!:

Lenke til kommentar
Jeg er litt skeptisk på det konseptet, WWII er liksom ikke AoE stil. Hvertfall ikke den moderne. Alt er jo helt anderledes i 20. og 21 århundre. Man jakter ikke på dyr lenger (eller, ikke for å mate hele populasjonen), samme med busker osv. Landbruk går jo, og slaktehus.

 

Okey, etter det jeg har skrevet her, hørtes det faktisk ganske fristende ut, spesielt hvis det er ES som lager det. :-p

5039445[/snapback]

 

Hehe, vi som bor i service-landet Norge, glemmer at det faktisk finnes folk som går rundt å plukker bær, jakter, og hakker stein.

:!:

5040232[/snapback]

Mamma og de går faktisk og plukker sopp :!:

 

Men så er hun fra et annet land og med annen kultur :)

 

Er enig at det ikke burde bli noe EE-stil, det blir bare kjedelig. Synes generelt at EE ikke var noe sinnsykt bra spill, alt for langt og tidskrevende. Men jeg tror faktisk hvis dette er sant, klarer EE dette, de må bare være kreative.

 

Hvis de virkelig klarer å gjøre dette til noe spillbart, i AoE-stil, klapper jeg dem på skuldra og kaller dem veterans. Man kan jo ikke uten videre starte med town center og noen Villagers i 1939, vel :)

 

Edit: formulerte meg dårlig, redigerte innlegget.

Endret av Xs2n0n
Lenke til kommentar

Berre for å gjere ting klart om bildene i "Art-boka":

 

Bildet under "I" er frå artworken til Age of Empires

Bildet under "II" er frå artworken til Age of Empires II

Bidet under "III" er frå artworken til Age of Empires III

 

Bilda under IV og V har eg aldri sett nokon plass før, i alle fall ikkje i noko AoE-spel. Det er mulig at den spaca fyren under "V" liknar på "E=mc2 trooper"-uniten ;) i Age of Empires, men aller helst er IV og V-tegningane berre laga for denne boka, for å skape blest og leike med tanken.

 

ot

Men det hadde vore kult med eit IV-spel i WWII-stil og eit V-spel i fUturistisk stil.

Ting måtte vore slik at TCet var ein slags nyoppretta base, og så var ein game liksom berre eit einaste slag (WWII-mode). Eit futuristisk AoE hadde sjølsvagt blitt interplanetarisk, a la settler-themet i AoE3.

jejej....

Lenke til kommentar

Er enig i at soldaten ser ut til å være fra Vietnamkrigen, cirka. Men jeg tror ikke det er noe poeng i å spekulere i nøyaktig hvilken konflikt han kommer fra; hvis disse bildene virkelig representerer kommende AoE-spill, så tipper jeg at AoE IV begynner en gang på attenhundretallet og avsluttes cirka i moderne tid. AoE-spillene har historisk sett ikke låst seg til spesielle kriger, og det tviler jeg på at de vil gjøre i fremtiden heller (uansett når og hvor de måtte foregå).

Lenke til kommentar
Det våpenet som soldaten i bildet ovenfor IV holder, er jeg nesten helt sikker på er en m16. Så tror vel heller det er fra vietnamkrigen og utover enn WWII.

Helt riktig, hvordan noen i det hele tatt kan tro at dette stammer fra WW2 er meg en gåte. Alle kan da se at hele uniformen og våpenet (M16) er det amerikanerene brukte under Vietnamkrigen.

 

Derimot kan det jo tenkes at man starter tidlig (lenge før WW2) og ender opp rundt/etter Vietnam krigens tid.

 

Uansett så kan jeg nok tro at Ensemble har gitt oss en teaser for å lufte litt, høre hva folket mener før de kaster seg ut i det "ukjente". Men at det kommer en 4'r og en 5'r er vel hevet over enhver tvil...

Endret av Desdichado
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Jeg er klar over at denne tråden er eldgammel, men nå som Halo Wars, som matcher det siste bildet, burde det vel være dags for et spill satt til etterkrigstiden. På den annen side er Ensemble lagt ned, og det ser dermed heller dårlig ut med tanke på en ny oppfølger. Selv holder jeg meg til Age of Empires og tilleggspakken (The Conquerors), mest fordi det var det aller første spillet jeg virkelig spilte.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...