Gå til innhold

Omtale av Pro Evolution Soccer 5 (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ut som om Pes var best igjen ja, ingen bombe det, bare irriterende at FIFA med den sure lisensen sin, selger best hvert bidige år.'

 

Når skal folk våkne opp og skjønne at spillbarhet > presentasjon? Med tanke på at Idol-sandra selger som hakka møkk, så er det kanskje ikke så mye håp (pupper > sangkvalitet) :D:D

 

Ja ja, vi som har skjønt tegninga får kose oss videre med det "beste" fotballspillet og litt skikkelig musikk ;)

 

Bra anmeldelse forresten!

Endret av oysteini
Lenke til kommentar

Jepp. PES5 er et glimrende spill, og de fleste irritasjonsmomenter fra PES4 er borte. Dvs: keeper som ikke slenger seg når ballen går utenfor, skudd fra enkelte vinkler som aldri går inn, fordelsparagrafen (ikke perfekt enda, men MYE bedre), kamerater som alltid trykker vekk replays av dine flotte angrep, spillere som er i villrede i 5 sekunder pga en pitteliten kollisjon, innlegg som alltid havner samme sted, tacklinger som alltid blir frispark dersom det utføres fra siden, m.m.

 

Generelt er gameplay mye bedre. Spillerne bruker lenger tid på å stoppe og skifte retning når de har høy fart. Dette blir en fort vant til da det føles veldig realistisk. En kan også bruke dette til sin fordel i angrep, da en lettere kan lure motstanderen ut av balanse og dermed komme forbi. En trenger dermed ikke være avhengig av avanserte finter for å kunne drible seg framover på banen. Driblingen føles vanskeligere (i begynnelsen), men slik det nå er bygget opp har det flere muligheter og er mer fleksibelt.

 

Langskudd er mye bedre, og dette gjør også en del med hvordan man må spille i forsvar. En kan ikke lenger bare rygge og rygge for å hindre gjennombruddspasninger, men må opp i spillerne for å hindre livsfarlige langskudd. Dette gjør at man har flere strenger å spille på i angrepet. Men om motstanderen er god i forsvar, så er det ikke sikkert man klarer annet enn patetiske skudd i ubalanse i trengte posisjoner.

 

Stod ikke mye om online mulighetene i denne omtalen. Den delen av spillet skal vel være det som er mest oppgradert og fikset på.

 

Kommer det xbox review? Kanskje med mer fokus på xbox live delen av spillet?

Lenke til kommentar
edit: Var ikke meningen å quote noe

 

*host*....stiller det samme spørsmålet som jeg gjorde med Fifa 06 omtalen: Spiller Carew for Lyon i spillet...*kremt*  :blush: Noen som evt. kan undersøke dette for meg. Hehe.

5023967[/snapback]

John Carew stiller både for landslag og klubblag. Men Lyon heter noe Ron eller noe slikt. :)

Lenke til kommentar

I mine øyne så skal fotball-spill være en simulator av virkeligheten. Og da er det for meg ganske uinteressant å spille med ommdikta spillere og lag, samt drakter. Det blir liksom ikke bare det samme, selv om spillet er bra så det holder. Jeg mister rett og slett litt av feelingen. Blir som å spille NFL-spill.. de er MORRO, men er ikke det samme siden jeg ikke har hørt om flere enn 3 spillere... Vil at jeg skal føle meg "hjemme", men det gjørdesverre ikke PES.

Lenke til kommentar

God omtale. :) Kjente meg veldig igjen fra PES4. Grafikken ser da temmelig lik ut, men den er uansett bedre enn FIFA06 grafikk, i mine øyne. Det kan også være at jeg tar feil, men det ser slik ut på bilder.

Jeg lurer på om det er noe prestasjonsforskjeller på stjerne spillere (Zidane, Henry osv) og om det er mulig å springe fra en forsvarspiller, med ballen hvis man er f. eks. Henry?

 

Det med lisens er litt drit, men det er en liten sak, som er nesten ubetydelig.

Lenke til kommentar
God omtale. :) Kjente meg veldig igjen fra PES4. Grafikken ser da temmelig lik ut, men den er uansett bedre enn FIFA06 grafikk, i mine øyne. Det kan også være at jeg tar feil, men det ser slik ut på bilder.

Jeg lurer på om det er noe prestasjonsforskjeller på stjerne spillere (Zidane, Henry osv) og om det er mulig å springe fra en forsvarspiller, med ballen hvis man er f. eks. Henry?

 

Det med lisens er litt drit, men det er en liten sak, som er nesten ubetydelig.

5025485[/snapback]

Tempoforskjellen på spillere er merkbar, men den er ikke så sterkt deligert til stjernespillere som man kanskje skulle tro. Spisser er som regel raskere enn forsvarsspillere, samtidig som spillere uten ball løper raskere enn de som ruger på lærkula.

Lenke til kommentar

Bra omtale, enig med karakteren. Spør du meg er dette spillet sinnsykt mye bedre enn FIFA, er ikke tvil engang, jeg syns til og med PES4 er MYE bedre enn FIFA 06.

 

At PES ikke har alle lisensene veies lett opp med at det har en mye bedre spillbarhet, dette føles ut som jeg spiller fotball, det føles ikke scriptet, alt kan skje på banen, som det bør kunne. Og du føler virkelig glede når du scorer bra mål, eller bare scorer på en god kompis.

 

Det tar tid å mestre dette spillet, det tar tid å lære seg å sette kryssere fra utenfor 16-meteren og det tar tid å lære seg å skyte bra frispark, men til gjengjeld så får du så utrolig mye igjen for det når du endelig har lært deg spillet bra.

Lenke til kommentar
I mine øyne så skal fotball-spill være en simulator av virkeligheten. Og da er det for meg ganske uinteressant å spille med ommdikta spillere og lag, samt drakter. Det blir liksom ikke bare det samme, selv om spillet er bra så det holder. Jeg mister rett og slett litt av feelingen. Blir som å spille NFL-spill.. de er MORRO, men er ikke det samme siden jeg ikke har hørt om flere enn 3 spillere... Vil at jeg skal føle meg "hjemme", men det gjørdesverre ikke PES.

5024999[/snapback]

 

Vel. Nå er jo PES en simulator av virkeligheten på fotballbanen, noe FIFA ikke kan kalles. At PES ikke har alle drakter, spillere, lag og stadioner riktig er noe en kan gjøre noe med ved å laste ned oppdateringer til spillet. At FIFA simulerer spillet fotball dårligere enn PES er noe du IKKE kan gjøre noe med.

 

Vil du ha simulator så er vel folk flest enig om at det er PES som gir deg dette.

Lenke til kommentar
I mine øyne så skal fotball-spill være en simulator av virkeligheten. Og da er det for meg ganske uinteressant å spille med ommdikta spillere og lag, samt drakter. Det blir liksom ikke bare det samme, selv om spillet er bra så det holder. Jeg mister rett og slett litt av feelingen. Blir som å spille NFL-spill.. de er MORRO, men er ikke det samme siden jeg ikke har hørt om flere enn 3 spillere... Vil at jeg skal føle meg "hjemme", men det gjørdesverre ikke PES.

5024999[/snapback]

 

Vel. Nå er jo PES en simulator av virkeligheten på fotballbanen, noe FIFA ikke kan kalles. At PES ikke har alle drakter, spillere, lag og stadioner riktig er noe en kan gjøre noe med ved å laste ned oppdateringer til spillet. At FIFA simulerer spillet fotball dårligere enn PES er noe du IKKE kan gjøre noe med.

 

Vil du ha simulator så er vel folk flest enig om at det er PES som gir deg dette.

5026900[/snapback]

 

Enig!

 

Egentlig litt rart at man må ha lisens i det heletatt, at det går ann å "eie" rettighetene til navn på et dataspill. Gode gamle sensible soccer hadde jo ikke lisens, men brukte kun forbokstav i navnet (Z.Zidane), det er kanskje ikke lov lenger, hadde jo vært mye bedre enn ingenting.

 

Når det er sagt så er jeg enig med Toa, det hjelper ikke med ekte navn, sålenge spillbarheten er såpass mye dårligere i Fifa serien.

Lenke til kommentar

Usedvanlig god anmeldelse, veldig grundig og bra. Jeg har vært stor fan av Konami spillene helt siden PES2, da skiftet jeg fra Fifa.

 

Virker som de fleste her er enige om at PES er definitivt bedre enn Fifa. Selvsagt litt kjedelig innimellom at en del lag har feil navn etc, men dette gjør ikke mye for de fleste av oss tror jeg. Jeg spiller som regel mot venner og ikke så veldig mye mot computeren. De fleste storlagene er veldig lett å kjenne igjen (er ikke vanskelig å vite hvem Man Red og Man blue er...etc)

 

Det store spørsmålet for min del nå er hvilke lag som har blitt betydelig bedre i PES5 enn i PES4?

I PES4 spilte jeg alltid som Inter(nazionale) med herlige spillere som superraske Martins eller steingode Adriano. Inter er nok gode i PES5 også, men Chelsea har nok forbedret seg noe voldsomt vil jeg tro. Andre tips til lag i den ytterste eliten som har blitt betydelig bedre??

Lenke til kommentar
På PES4 brukte jeg kanskje en 30 minutter, så fikk jeg fixa lagnavna på edit. Dette er genialt. Syns ikke det er en så stor mangel da...

5029026[/snapback]

 

Med PC versjonen er det ihvertfall ikke noe problem, der er det jo navne-patcher klare kort tid etter release. Litt verre å sitte med gamepad i ps2/xbox, men det er jo bare å skifte de lagene man vet man kommer til å bruke, trenger jo ikke på død og liv hele æresdivisjonen ;)

Lenke til kommentar
På PES4 brukte jeg kanskje en 30 minutter, så fikk jeg fixa lagnavna på edit. Dette er genialt. Syns ikke det er en så stor mangel da...

5029026[/snapback]

 

Med PC versjonen er det ihvertfall ikke noe problem, der er det jo navne-patcher klare kort tid etter release. Litt verre å sitte med gamepad i ps2/xbox, men det er jo bare å skifte de lagene man vet man kommer til å bruke, trenger jo ikke på død og liv hele æresdivisjonen ;)

5029078[/snapback]

 

Det er jo svært enkelt å oppdatere PES på xbox også, dersom du har memory card eller moddet xbox. Og patchene folk lager til spillet er jo også svært bra. Alle draktene er fikset, alle lagene, stadioner, spillere, spilleroverganger, stats, utseende osv. Folk jobber som besatt den dag idag for å ha ute patcher når PES5 kommer ut. Tar meg 10 minutter å finne patch, laste ned, ftp til xbox, og vips er alt i skjønneste orden. På en del av patchene er også alle statsene til spillerne konvertert rett fra Football Manager.

 

Det skal være like enkelt å få til på PS2 også.

Lenke til kommentar
På PES4 brukte jeg kanskje en 30 minutter, så fikk jeg fixa lagnavna på edit. Dette er genialt. Syns ikke det er en så stor mangel da...

5029026[/snapback]

 

Med PC versjonen er det ihvertfall ikke noe problem, der er det jo navne-patcher klare kort tid etter release. Litt verre å sitte med gamepad i ps2/xbox, men det er jo bare å skifte de lagene man vet man kommer til å bruke, trenger jo ikke på død og liv hele æresdivisjonen ;)

5029078[/snapback]

 

 

 

Hehe, bare så du veit det så er hele Æresdivisjonen med, eller Eredivisie som den også heter. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...