Gå til innhold

strømadapter til ixus 700


Anbefalte innlegg

kjøpte canon powershot sd500 i usa.. (tilsvarer vel ixus 700 i norge) og sliter litt med å få tak i strømadapter til laderen min.. står 100-240V ac 50/60hz på dette.. hva slags adapter trenger jeg? og noen som vet hvor jeg kan få tak i no slikt? hørt på elkjøp/expert/clas ohlson, men ingen som har.. alle har så man kan bruke norske ting i utlandet da men :p

på forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iflg. spesifikasjonene på laderen, så kan den fint brukes her til lands. Så det er vel kun selve strømpluggen som er problemet hvis det er kjøpt i USA.

 

Hvordan type lader er det på SD500? Egen boks med ledning eller en slik du putter rett i veggkontakten?

Hvis det er boks med løs ledning, er vel det eneste du trenger en strømkabel med norsk plugg.

Derimot hvis det er en alt-i-ett løsning med US plugg, så kan det være verre... men det du trenger er bare ett pluggadapter fra amerikansk til norsk plugg.

Men, hvis det er en slik - er det 2 eller 3 pinner på pluggen? Jeg vet at Clas Ohlson hadde ett reiseadapter før i tiden, som tok de vanlige amerikanske pluggene u/jord (2 pinner) og kunne settes i ett uttak her.

Lenke til kommentar
Eller bare kjøp en av disse.

 

Klipp av kontakten på laderen, å sett på en ny. Dette forutsetter selfølgelig at spenning er riktig.

5006016[/snapback]

 

Problemet med noen Canon ladere jeg har sett, så sitter selve støpselet fast i selve laderen, uten ledning i mellom. Da hjelper det ikke med en slik dings, selv om det kanskje kan hjelpe i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...