Gå til innhold

Xbox 360, Mus og Tastatur?


PoWerFeeD

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan ikke bare Microsoft innse at dette ville vert en god idè?

 

Man kan jo f.eks. aldri spille Command & Conquer aktige spill på en konsoll,

så hvorfor ikke lage noe liknende mus og tastatur oppsettet.

 

Stiller meg bare veldig skeptisk til å spille Oblivion på konsoll, men velger å kjøpe konsoll for de det er bedre enn å oppgradere pc'en for 6-7000.

 

Man får liksom aldri "finskutt" på konsoll, husker tilbake på Halo og Halo 2. Hadde vert lettere å runde disse spillene på PC fordi man har så mye bedre kontroll med mus og tastatur.

 

Å meny systemene på Morrowind Xbox var jo talentløse. Tok så sykt tid å kjøpe/selge osv. Håper de får ordna dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, Det er vel et spørsmål om hva man blir vant til og hvordan spillet er laget. Halo1 og 2 til xbox er laget for kontroller og da blir det ikke særlig effektivt å spille med mus og tastatur (så vidt jeg har hørt fra de som har prøvd). Jeg har etterhvert fått bra drag på kontrolleren og foretrekker den fremfor mus/tast så lenge spillet er laget for det.

Lenke til kommentar
Man får liksom aldri "finskutt" på konsoll, husker tilbake på Halo og Halo 2. Hadde vert lettere å runde disse spillene på PC fordi man har så mye bedre kontroll med mus og tastatur.

På den annen side så er det likt for alle (tenker her på Live) - det ville jo vært rimelig urettferdig om noen spilte med med mus og tastatur mot folk som bare hadde en vanlig kontroller.

 

Og nettopp det er jo styrken når de gjelder konsoller og multiplayer; alle har samme hardware og stort sett samme utstyr. Det er ingen som kan jukse til seg urettferdige fordeler ved å tweake systemet sitt eller ha überfett tilleggsutstyr som gir fordeler. Med andre ord så er det faktisk hvor god du er som avgjør.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Ps3 eller Xbox360 kommer aldri til å ERSTATTE pc-spill for min del ihvertfall. Men det er klart det er et veldig fint supplement.

Konsoller eier PC spill på for eksempel sjangerer som platformspill ala Jak and Daxter og bilspill.....Me stiller derimot svakere på skyte og strategi spill

Endret av Bromlexl
Lenke til kommentar
Det finnes jo adaptere som lar deg koble til mus og tastatur på XBox.

Er en del som bruker det, og de som bruker det er overlegne på Live i slike spill.

Jeg har spilt Halo2 mot enkelte som bruker tast/mus og de har ikke vært overlegene. De har ofte god aim med sniper men ellers er det ikke mye å hente. Tvert i mot har det vært vanskeligere å kontrollere karakteren, for ikke å snakke om håndtering av kjøretøy. Alle jeg kjenner som har spilt med tast/mus har gått tilbake til kontroller.

 

Med dette skyldes at Halo2 er laget for kontroller og ikke tast/mus. Dersom spillet hadde vært optimalisert for tast/mus hadde man nok ikke hatt sjangs med kontroller.

Lenke til kommentar
Sier meg enig med de fleste her inne. Spar oss for mus&tastatur til XBOX360. Det eneste jeg kunne tenke meg var et lite mini tastatur, bare med bokstaver og tall og de mest vesentlige tegn og eventuelt smileys, kun egnet for good old chatting.

5018642[/snapback]

 

Det ser ut som det kommer faktisk. Bortsett fra at det har alle tastene virker det som. Men lite er det ihvertfall. :)

 

es_slide_01.jpg

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke bare Microsoft innse at dette ville vert en god idè?

 

Man kan jo f.eks. aldri spille Command & Conquer aktige spill på en konsoll,

så hvorfor ikke lage noe liknende mus og tastatur oppsettet.

 

Stiller meg bare veldig skeptisk til å spille Oblivion på konsoll, men velger å kjøpe konsoll for de det er bedre enn å oppgradere pc'en for 6-7000.

 

Man får liksom aldri "finskutt" på konsoll, husker tilbake på Halo og Halo 2. Hadde vert lettere å runde disse spillene på PC fordi man har så mye bedre kontroll med mus og tastatur.

 

Å meny systemene på Morrowind Xbox var jo talentløse. Tok så sykt tid å kjøpe/selge osv. Håper de får ordna dette.

4987538[/snapback]

 

Comand and conquer finnes til konsoll da...

Lenke til kommentar

for den som har spilt splinter cell serien på konsoll og x-box, må vel si seg enig i at det er bedre å spille med en x-box kontroller? da mener jeg de som har prøvd begge. Man får ikke sneket seg rundt på samme måte med tastatur og mus, som man kan med to analoge stikker..

 

Når det er sagt kunne jeg godt ha tenkt meg tastatur og mus til x-box360, men det ville ikke vært første prioritet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...