Gå til innhold

Patetisk svindelforsøk via e-post


Shimano

Anbefalte innlegg

Sjekk vedlagte screenshot av en mail som dumpet inn i postkassen min :D

 

Ser jo relativt seriøst ut (bortsett fra et par håpløse skrivefeil) og det faktum at Hotmail selvfølgelig reagerer på avsenderens ID (hvor mange andre e-postprogram gjør det montro...?).

 

Fulgte linken for moro skyld siden den var sendt til en adresse som aldri har hatt noe å gjøre med min PayPal-konto, og jammen kom man ikke til et skjema der man skulle fylle ut (hold dere fast...) Social security number, e-post-adresse, passord til eposten(!!), kredittkortnummer, kode til kredittkortet, førerkortnummer, navn og adresse +++. Tonnevis med personlig informasjon med andre ord.

 

Det skremmende er jo at ganske mange (flere av de jeg jobber sammen med f.eks. - dette er folk som klikker på popup'er fordi 'den sa at maskinen ikke var sikker og jeg vil jo ha en sikker maskin'...) sannsynligvis ville ha fylt ut hele greia hvis de hadde hatt en PayPal-konto som de var redde for.

 

PS: Domenet linken førte til var selvfølgelig ikke et paypal-domene men et som lignet. Og gjett hvem det sto fake-registrert på: 'thugs of america inc' <- LOL!

post-58-1128970413_thumb.jpg

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er det alltid skrivefeil i slike eposter? Veldig dårlig gjennomført :D

Den der var da uvanlig bra skrevet... "kun" 4 skrivefeil, men selve teksten var jo god engelsk.

 

Men det som var litt morsomt var jo at det faktisk stod dette i samme e-post:

 

Make sure you never provide your password to fraudulent persons.

 

You should never give your PayPal password to anyone, including PayPal employees.

 

:!:

 

Men er syke greier det der. Skjønner godt at det er mange som går på det (av folk som ikke har mye erfaring med PC). E-svindel burde vel egentlig bli en del av læreplanen i skolen... :yes:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...