Gå til innhold

Er dette skjermkortet bra til prisen?


c-c-cloud

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kom over dette og lurte på om det var et bra valg? Jeg skal bruke dte til spilling som battlefield2 og liknende. Det er jo 512MB grafikkminne, noe jeg ser på som ganske mye.

 

Hva mener dere? Er det noen der ute som har erfaringer med dette kortet? Bør jeg kjøpe det? Hvis det ikke er et bra kjøp, hva skal jeg kjøpe i stedet til samme pris?

 

Kommer til å kjøre det sammen med:

 

Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe

CPU: AMD64 3500+ 2.2GHz

RAM: TwinMOS PC3200 1024mb

HDD(har kanskje ikke så mye betydning): Maxtor DiamondMax 10 250GB SATA 16MB 7200RPM

 

På forhånd takk! :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortet er sikkert greit, men ikke la deg lure av st det har hele 512MB RAM. Det er mye mer enn det kortet greier å bruke uansett. Tror neppe det er mulig å se forskjell på 256MB- utgaven og 512MB- utgaven av dette kortet. Spar noen kroner og kjøp 256MB- utgaven. Evt kan du vurdere et annet kort, f.eks et 6600GT.

Lenke til kommentar
Kortet er sikkert greit, men ikke la deg lure av st det har hele 512MB RAM. Det er mye mer enn det kortet greier å bruke uansett. Tror neppe det er mulig å se forskjell på 256MB- utgaven og 512MB- utgaven av dette kortet. Spar noen kroner og kjøp 256MB- utgaven. Evt kan du vurdere et annet kort, f.eks et 6600GT.

6600GT er dyrere enn jeg har råd til, dessverre.

Lenke til kommentar
Ja kanskje men om man skal kjøre skikkelig med bra grafikk så må man også ha eit skjermkort i ein litt anna prisklasse...

Eit graffikkort med ein dårleg grafisk prossesor og 512 minne yter mye dårligere enn ein bra grafisk prossesor med 128mb minne...

Så hva bør jeg ta i den prisklassen? Jeg var egentlig ganske bestemt på nVidia til jeg så ATI kortet med 512, men hvis det er dårlig tar jeg heller nVidia. Hva bør jeg ta i stedet?

 

Max pris er rundt 1300,- men helst under. Jeg trenger ikke kjøre "alt på full grafikk", men vil finne det beste Pris/Ytelse forholdet i den prisklassen.

Endret av lexmyr
Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312035&cks=PRL

det er MYE bedre !

Yter også i mange tilfeller bedre enn 6600GT

Får sitere meg sjølv då :p

ATI Radeon X800GT er eit veldig bra kort i denne prisklassen og yter omtrendt likt som Nvidia 6600GT :D

Men hvorfor er 6600GT så mye dyrere da? Og det ATI kortet du viser til har 128MB minne, hvilke grafikkinnstillinger vil jeg kunne kjøre BF2 med dette kortet? Er du sikker på at det kortet har det beste pris/ytelse forholdet

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312035&cks=PRL

det er MYE bedre !

Yter også i mange tilfeller bedre enn 6600GT

Får sitere meg sjølv då :p

ATI Radeon X800GT er eit veldig bra kort i denne prisklassen og yter omtrendt likt som Nvidia 6600GT :D

helt enig. glem den 512 x700 kortet da et 6600gt/x800gt er hakket vassere,mens x800gto til 1500 spenn vil være det beste valget i den prisklassen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...