Gå til innhold

PC-kjøp i praksis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang:

Strømforsyning

 

Vil tillate meg å si at linken i min signatur (PSU sticky) kunne vært nevnt der...

 

Ikke for brief, men jeg mener den inneholder en del viktig info.

 

Personene bak denne artikkelen har drevet med PC-hardware i mange år. De henger altfor mye på forumet til Hardware.no.

Fesltig... og skremmende sant for mange av oss. Skulle tro vi fikk betalt for dette.

Lenke til kommentar

bra artikkel. yperlig å servere tvilsomme foreldre som nekter å handle på nett, og ikke vil høre på ungene som stort sett har bedre peil på sånt :D

 

la merke til en litt komisk ting da. på en av de første sidene så sa dere at uttrykket framtidsretta ikke stemmer fordi utviklinga endrer seg hele tida. noe jeg egentlig kan si meg enig i til en viss grad. men på neste side så brukte dere faktisk ordet framtidsretta selv om en s-ata kabel :p

Lenke til kommentar

Flott artikkel! Likte godt at PSU blir fremhevet som viktig. Men at man absolutt bør holde seg på minst 500W og 24A på 12v var litt drøyt. Igjen er dette avhengig av bruksområder og oppgraderingsmuligheter, og jeg syns selv det er viktig. Men for de enklere PCene, som om 5 år blir degradert til en filserver, holder f.eks 350W fra Fortron Source lenge, og denne koster vel minst halvparten av en PSU slik det blir anbefalt i artikkelen.

 

 

Også en liten leif:

 

"Som de fleste har fått med seg, har vi ikke stappet skrevet noe om lydkort."

 

Hvorvidt dere stappeskriver når dere skriver artikler skal jeg ikke bry meg om, men det hørtes litt rart ut, og trenger kanskje en forklaring?

Lenke til kommentar

Flott tiltak, bra skrevet, og god dekning av emner. Hvis jeg skulle plukke på et par detaljer... Litt skummelt å fraråde folk floppy, burde da også informere dem om at flashing av BIOS og lasting av drivere under booting av windows noen ganger krever en floppy. Ville også vært litt forsiktig med å gi en klar anbefaling av sokkel 939 og PCI-E (kan være mye penger å spare på å plukke opp noe demovare på sokkel 754, og det holder for de fleste), men dere var egentlig så forsiktige med å anbefale noe fremfor noe annet, at jeg synes det er helt greit. Det er jo ofte klare anbefalinger folk vil ha. Igjen, takk for innsatsen, kjempebra jobbet!

Lenke til kommentar

Bra artikkel!

 

Denne artikkelen skal jeg anbefale til flere jeg kjenner som skal kjøpe seg pc. Flere jeg kjenner har nesten "angst" for å bygge pc, selv om jeg har sagt at det ikke er vanskelig.

 

Og rettskrivingen var også bra denne gangen. (men pass på da/når)

 

Og jeg lærte én ny ting også.

 

Jeg vil fraråde strømforsyninger fra Q-Tec.

 

Jeg ser frem til mer fra dere. :thumbup:

Lenke til kommentar

En meget bra artikkel.

 

Det jeg eneste jeg har å tilføye er at denne Hz-begrensingen ikke gjelder for R5X0-kort i Crossfire. Jeg synes dette må tilføyes i nær fremtid.

 

Dette er et innlegg som er hentet fra Futuremark som jeg skrev for ti dager siden:

X800/X850

The required pass-band in megahertz is calculated by the formula: R = (1.4*X*Y*V)/1000000. Where 1.4 is a device lag compensation coefficient, X and Y are the horizontal and vertical resolutions, and V is the vertical sync frequency. You can solve this simple equation to see that a bandwidth of 165MHz is only sufficient to output a 1600x1200 picture at 60Hz frequency.

 

-> V = 165 000 000 / (1.4*X*Y).

 

V = 89.9Hz -> 85Hz @ 1280x1024.

 

Or

 

V = 149.9Hz @ 1024x768.

 

You're obviously using a CRT, thus:

 

V = 95.9Hz @ 1280x960.

 

R520

But if R520 is in fact are of a dual-link design they must use SiI163B. This is "great" news because it's 330MHz.

 

->

 

V = 74.9Hz @ 2048x1536 (Still useless with a CRT displaying QXGA (2048x1536)!)

Det er også verd å merke seg at den maksimale oppløsningen er 2560x1600, noe som gir en Hz på: 57.5.

 

Siden 1600x1200 er nevnt i artikkelen: V = 122.8Hz.

 

Edit

Les mer her

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...