Gå til innhold

Flere som er drittlei Microsofts fokus på Live?


Passasjer

Anbefalte innlegg

I det siste synes jeg det har blitt litt mye Live-fokus fra MS sin side. Jeg er ingen fan av konseptet, siden jeg synes slikt burde være gratis. Jeg synes konsoll-spill utelukkende skal satse på singelplayer, og multiplayer med 4 spillere. Og får tiden virker det som om MS satser på alt annet enn det.

 

Flere som er enige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere prøvd Xbox Live, noen gang?

Jeg syns det er verdt eneste krone.

- Minimalt med lagg

- Alle bruker headsett. Pc møter man ikke så ofte noen i public med mic, disse må man avtale med på forhånd å møtes på Ventrilo (som egentlig er veldig dårlig).

- Støtte for klan. Funker glimrende på Halo 2

- EN platform for ALLE spillene, det er ikke flere firma som vil ha en bit av kaka.

- Laste ned masse ekstra innhold, uten at det koster noe. Må ha lastet ned tilsammen 20 maps nå, uten å betale for det.

Endret av Spidy
Lenke til kommentar

De som ikke spiller online, de dårlig skjulte sony and nintendo fanboys som regel, vil selfølgelig være enig. De som spiller online er selvsagt ikke.

 

Nå er det jo ikke ofte noe problem å spille 2-4 player i de fleste multiplayer spill på XBox er det vel ?

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar

Spille 4 stk i samme rom har vi gjort i mange år (Wee World Cup på NES \o/).

 

Nå vil jeg spille et krem FPS mot 30-50 stk. Digg å bare kunne mose opp og spille mot ordentlig intelligens istede for å bruke flere timer på å samle noen ussle venner til å spille. Og dessuten har jeg ingen venner som gjør noen utfordring i noe spill :p

 

Vel, jeg synes det er greit å betale for det så lenge de faktisk drar nytte av pengene. Jeg har ingen erfaring med live enda, men hvis de benytter seg av pengene like godt som Blizzard og WoW (Hvor det kommer nytt innhold så og si hver måned) da blir det bra ^^

Lenke til kommentar

Det gjør meg absolutt ingenting at det er mulig å spille Pro Evoltion Soccer på xbox live. At det fokuseres på nettspilling og ikke BARE på superduper-grafikk er ikke verdens undergang. Jeg blir ikke deprimert av dette.

 

Men om man er typen som alltid mener at alt var bedre før, og at alt nytt er skummelt og rart, så kanskje xbox live er litt ... hmm... skummelt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg syns XB LIVE kunne vært billigere, men at tjenesten er såpass god at den er verd å betale for. Før jeg hadde muligheten til å spille på LIVE var jeg veldig glad i spill som prioriterte single-player delen, men nå som jeg har bredbånd syns jeg begge deler er viktige.. Det er jo faktisk morsomere å spille på nett med andre.

 

Hvis du ikke vil betale for XB LIVE kan du jo bare prøve gratisversjoner (lovlig) som f.eks XKaiLink ;)

 

Jeg har prøvd denne tjenesten, men i forhold til XB LIVE så er ikke disse to måtene å spille på nett sammenlignbare på noen slags måte!

Lenke til kommentar

Live er jo de beste med hele xboxen. Gidder ikke spille single player på spill som har live muligheter. Det høres ikke ut som om trådstarter har live forresten. Dessuten, som påpekt over, det finnes gratisversjoner som XBC og Kai for de som synes live er for dyrt.

Lenke til kommentar
Multiplayer vil alltid overgå singelplayer. Mye kjekkere å spille mot andre folk enn å spille mot boter.

Det komme naturligvis an på hvilke spill det er. Rollespill og spill med vekt på god historiefortelling forblir best som SP. Kravene til bedre AI gjør at spillutviklere har masse å jobbe med.

 

Xbox-Live er fremtiden og den er fantastisk. Foruten demoer finnes det masse snack og muligheter ved å være online hele tiden. Sammenligne den med en pc som er online. MS kommer til å konsentrere seg om Live i lang tid framover fordi det er neste logiske sted for konsollen å gå.

Lenke til kommentar
Jeg synes LIVE er kult, men det burde vært gratis.

 

 

I det siste synes jeg det har blitt litt mye Live-fokus fra MS sin side. Jeg er ingen fan av konseptet, siden jeg synes slikt burde være gratis. Jeg synes konsoll-spill utelukkende skal satse på singelplayer, og multiplayer med 4 spillere. Og får tiden virker det som om MS satser på alt annet enn det.

 

Flere som er enige?

Ja, PS2 har gratis online spilling, og vi vet alle hvor bra det blir da..

 

500kr i året for live er ikke mye for stabile servere, spør du meg..

 

Men jeg er enig med deg som sier at det burde være flere spill med utelukkende singelplayer..

Dette, fordi at mye av fokuset på singelplayer forsvinner med at det også skal inneholde multiplayer. Singelplayerdelen svekkes..

 

 

Jeg er glad Oblivion bare kommer som singelplayer.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Dessuten får man ikke noe annet enn spilling, og nedlastbare ting.

Du får et miljø der alle har headset. Du får en venneliste. Mulighet til å legge igjen beskjeder til vennene dine. Ekstra levels og annet materiale. Mulighet til å hente replays o.l. for å se hvordan de beste kjører en bane i f.eks. Forza. Ymse statistikker; moro å se hvordan du er på verdensrankingen. Det holdes jo innimellom offisielle konkurranser o.l. Og alt dette uten å måtte logge inn og styre med et eneste tredjepartsprogram - alt bare funker i motsetning til på f.eks. PC der man i beste fall har halvparten av spillerne på voice i et multiplayerspill.

 

Mye av dette er ting som koster betydelige summer å drifte for et par millioner brukere. I tillegg er jo Halo2-statsene f.eks. helt rå i sin detaljgrad. Visste du at du kan hente statistikk for hver eneste runde du noensinne har spilt på Halo 2 - med grafisk fremstilling av hvor du sto og hvor du ble skutt fra osv?

 

Og i Live for 360 blir det jo enda mer fokus på nedlastbare demoer, filmklipp og andre løsninger som f.eks. Gotham TV der du kan se PGR3-løp live i forbindelse med f.eks. store turneringer, for ikke å snakke om hva Microsoft sannsynligvis kommer til å levere av multimedia over Live etterhvert...

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Har hatt xbox siden første dagen, betalte over 4000 og har litt over 20 spill ,men har aldri brukt Xbox Live ! hehe har både Halo 2 og 1 ,men nå som 360 kommer så trur jeg at jeg skal kjøpe meg litt ustyr.

 

Problemet er at selve Internet servern/telefon utakket ligger LAAAANGT unna hvor jeg har loftsleiligheten i 2etasje. Men jeg har borra hull i taket til soverommet mitt slik at en kabel rett opp til pcen her er ikke noe problem , men kinorommet er 10- 12 meter unna ..

 

så støtter Xbox Trådløs internet ? I familien min er det 3 dataer. Broren min nede og moren min på soverommet (hun bruker veldig lite) Hva er den beste internet trådløs router'n og kjøpe. Har den beste/raskeste internet tilkoblinga til Telenor så jeg vil ha en router som ikke mister FARTA hvis 2 deler.

 

Takk for hjelpen folkens !

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Har hatt xbox siden første dagen, betalte over 4000 og har litt over 20 spill ,men har aldri brukt Xbox Live ! hehe har både Halo 2 og 1 ,men nå som 360 kommer så trur jeg at jeg skal kjøpe meg litt ustyr.

 

Problemet er at selve Internet servern/telefon utakket ligger LAAAANGT unna hvor jeg har loftsleiligheten i 2etasje. Men jeg har borra hull i taket til soverommet mitt slik at en kabel rett opp til pcen her er ikke noe problem , men kinorommet er 10- 12 meter unna ..

 

så støtter Xbox Trådløs internet ? I familien min er det 3 dataer. Broren min nede og moren min på soverommet (hun bruker veldig lite) Hva er den beste internet trådløs router'n og kjøpe. Har den beste/raskeste internet tilkoblinga til Telenor så jeg vil ha en router som ikke mister FARTA hvis 2 deler.

 

Takk for hjelpen folkens !

Du finner en gamer ruter som passer til xbox på mpx.no. Det finnes helt sikkert andre rutere som passer også.. ;)

Lenke til kommentar
Har hatt xbox siden første dagen, betalte over 4000 og har litt over 20 spill ,men har aldri brukt Xbox Live ! hehe har både Halo 2 og 1 ,men nå som 360 kommer så trur jeg at jeg skal kjøpe meg litt ustyr.

 

Problemet er at selve Internet servern/telefon utakket  ligger LAAAANGT unna hvor jeg har loftsleiligheten i 2etasje. Men jeg har borra hull i taket til soverommet mitt slik at en kabel rett opp til pcen her er ikke noe problem , men kinorommet er 10- 12 meter unna ..

 

så støtter Xbox Trådløs internet ? I familien min er det 3 dataer. Broren min nede og moren min på soverommet (hun bruker veldig lite) Hva er den beste internet trådløs router'n og kjøpe. Har den beste/raskeste internet tilkoblinga til Telenor så jeg vil ha en router som ikke mister FARTA hvis 2 deler.

 

Takk for hjelpen folkens !

Du finner en gamer ruter som passer til xbox på mpx.no. Det finnes helt sikkert andre rutere som passer også.. ;)

hei er det denne du mener ? http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=53692 Funker den på Xbox 360 ?

 

Sjekk lista her, den står ikke der ? http://www.xbox.com/nb-NO/live/start/connect/faq/routers.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...