Gå til innhold

Hvilken norsk artist har solgt mest i Norge?


Pasient

Anbefalte innlegg

Topic sier vell det meste. Jeg hadde en liten diskusjon med min stefar, der han påstår at Sputnik, av alle har solgt 70 millioner plater i norge. Altså, det er ca 5 millioner i dette landet, vi har da vell ikke 14 sputnik plater hver?!

 

Når jeg sa til han at det var nesten klin umulig, så mente han at Sputnik er den artisten som har solgt mest i norge. Går det ann?

 

Uansett. Er det noen som vet om en liste, over hvilke artister som har solgt mest fra 1950 til 2005 ?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet det er klin umulig. Men han sitter og prater dritt helt til jeg viser til salgstall. For jeg VET at det finnes flere norske artister som har solgt mer enn Sputnik.

 

Jeg var btw innom siden til Sputnik. Hvor det sto at i 1993 fikk Sputnik en pokal for og ha solgt 1 million plater.

 

Men er det ingen som vet om en eller annen statistikk over hvem som har solgt mest?

Lenke til kommentar
"Superlista er basert på plasseringer på VG-lista, og ikke på salgstall"

:p

Smokie var vel bare "norgesvenner"

Og hva trenger man for å komme på VG Lista i det hele tatt?, jo salgstall :thumbup:

 

Så listen er nok den som blir rett i forhold til hvor mange som faktisk har kjøpt plater til enhver tid.

husk at en artist kan ha flere plater da :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...