Gå til innhold

CPU-pinner knekt, hva gjør jeg nå?


tommern7

Anbefalte innlegg

Men derimot hvis en har ødelagt noe selv og legger skylda på webshoppen, da er det utnytting.

Kalles også bedrageri.

Noe som i neste omgang er med på å gjøre varene dyrere siden enten nettshopen eller produsenten må legge på prisene for å dekke inn "feilvarer".

 

Det jeg kom for å si var at ulovligheter eller oppfordring til slikt ikke hører hjemme på forumet.

det er ikke en oppfordring men en gjennfortelling av snne hendelser og det må da være lov

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Web-butiker kalkylerar med en hög retur pga 14 dagar ånger-rätt samt har vid garanti-reklamationer rätt till nya produkter av producent/grossist.

 

Vidare finns skattemässig avdragsrätt för inkurans dvs felaktiga och kasserade varor, denna är schablonmässigt satt till 5% av lagervärde men kan givetvis bli högre om det kan styrkas.

 

GS

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
syns det er kjempe fint det å utnytte nettbutikker for hvis de har fått en ting tilbake så får vel de disse på garanti fra produsent så alt i alt er det vel ingen som taper på det er det??

sier dessverre alt om seriøsiteten på hw.no . Fullt av poster der folk 'skryter' av hva de har ødelagt for så å få web-shopene til å erstatte. Var ikke engang klar over at det var garanti på at brukerne ødelegger varen, trodde garantien omhandlet feil/mangler på VAREN - ikke brukeren!

 

Blir forb..... når jeg leser slike innlegg.

Lenke til kommentar

Har du ike lært deg det at hvis det funker gjør det. hvis ikke det funker så finn en vei som gjør at systemet må få en høyere sikkerhet eventuelt en lik singe greie som telenor sånnen robot greie som får deg til å føle deg som en taper mens du prøver å få svar på hvorfor nettet er nede men telfonen funker og slikt

Lenke til kommentar
Har en AMD atlhon 64 3500+, PC`n er ikke satt opp enda. men brikka ble sittende fast i kjøleren etter at jeg hadde tatt på kjølepsta og nå er 2-3 pinne rpå brikken bøyde. kan det ha noe og si?

 

takker for alle svar=)

Hei

Jeg bøyde en pinne på en XP 2400+ cpu, den brakk av når jeg skulle bøye den tilbake. Det jeg gjorde var å klippte til en knappenål på samme lengde og satte den ned i socketen og satte så cpuen på plass etter på :thumbup:

Maskina funker fint ennå den :w00t:

Lenke til kommentar
man kan ikke reklamere hvis det ikke er noe feil med varen. jeg liker å utnytte netbutikkene jeg, det blir mye bedre for meg da :) slipper å tenke på å ha noe ødelagt osv, dette gjør meg i tillegg til bedre kunde hos netbutikken, ettersom jeg kan utnytte dem, kjøper jeg mer av dem

Hledigvis får du ikke alltid lov til å handle der mer :tease:

enjoy

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opplevde i går at en pinne knekte på CPUen min, en AMD A64 3700+. Dette skjedde under skifting av kjøler. Jeg så selvfølgelig livet (til PC'n) passere i revy og så for meg en tid uten pc. Prøvde først å starte maskina uten den knekte pinnen, da var det ikke tegn til liv. Tok deretter og klipte til en del av en nål og stakk ned i hullet på socketen der den knekte pinnen skulle være, etter tips i denne tråden, og jaggu virket det. Nå 1 dag etter uhellet fungerer alt fortsatt perfekt og jeg håper det vil vare.

 

Laffen

Lenke til kommentar
Opplevde i går at en pinne knekte på CPUen min, en AMD A64 3700+. Dette skjedde under skifting av kjøler. Jeg så selvfølgelig livet (til PC'n) passere i revy og så for meg en tid uten pc. Prøvde først å starte maskina uten den knekte pinnen, da var det ikke tegn til liv. Tok deretter og klipte til en del av en nål og stakk ned i hullet på socketen der den knekte pinnen skulle være, etter tips i denne tråden, og jaggu virket det. Nå 1 dag etter uhellet fungerer alt fortsatt perfekt og jeg håper det vil vare.

 

Laffen

5408479[/snapback]

 

 

Word, burde ikke dette bli sticky? Hvor mange har ikke klaget sin nød med brekte pinner, og dette er første gangen jeg har sett et skikkelig svar iallefall!!

 

Go sticky!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...