Gå til innhold

K-Soft – Falske beskyldninger og sjikane.


Anbefalte innlegg

K-Soft – Falske beskyldninger og sjikane.

 

Siden det på internett nå fremkommer diverse falske og feilaktige beskyldninger mot oss, velger vi å kort svare på noen av disse.

 

K-Soft Norge AS har i dag over 11.000 norske bedrifter som kunder. Alt siden vi startet som et enmannsforetak for snart 10 år siden, har vår policy vært at en skal behandle andre godt, og forhåpentligvis selv bli behandlet godt tilbake.

Dette fungerer fint med de aller fleste, men dessverre finnes det en liten prosent som åpenbart ser på dette som svakhet og da velger å spre løgner og sjikane.

Drøyt 90% av våre kunder er nøyde kunder, noen prosent er missnøyde og noen få oppfører seg rart.

Når jeg var ung og studerte, jobbet jeg ekstra på en psykiatrisk avdeling. Der lærte jeg at det finnes en del folk i samfunnet som oppfører seg irrasjonelt. Tidligere hørte en ikke så mye fra disse. Gjennom internett har disse fått en stemme.

 

Vi ber alle fornuftige lesere å selv bruke hodet, og sjekke nøye hvilken type folk det er som anklager oss.

 

Sjikanen begynte i 2002, da en kunde ville sende et program i retur, som han hadde installert og slik kunne bruke i 10 år hvis han ønsket. Da vi sa nei, svarte han med å legge ut diverse løgner om oss på diverse forum på internett. Det vedkommende også gjorde var å piratkopiere programmet og legge det ut på nettet til spredning. Dette er som kjent en kriminell handling og sier mye om troverdigheten til vedkommende.

Siden har andre personer tatt fatt i disse løgnene, uten å ta hensyn til hvem de kommer fra.

Og det sier noe om disse personene.

 

En annen som har vært aktiv i spredning av sjikane har et firma som selger konkurrerende programvare til omtrent samme pris som oss. Han sprer mengder av løgner om en konkurrent. Som kjent er det kriminell virksomhet å agere slik.

Vår advokat har undersøkt ham nok så nøye, og funnet ham registret med en mengde forskjellige adresser, feilaktige telefonnr osv.

Vi vil ikke si noe negativt om vedkommende, men klart er at han gjort seg skyldig til kriminell handling.

 

Så når dere leser noe negativt om oss. Bruk hodet og sjekk hvem det er som skriver. Det er ikke sikkert du ville tatt i ham med tang.

 

 

Vi ønsker dere en fortsatt god dag.

 

Med Vennlig Hilsen

Emanuel Karlsson

Daglig Leder

K-Soft Norge AS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vei i og for seg en relativt lite gjennomtenkt post.. virker sånn for meg iallefall..

Det er noe som heter ydmykhet i forhold til markedet og kunder.. noe jeg ikke kan se utvises her.. Har lest tråden om K-soft, og har dratt mine egne konklusjoner..La meg si det sånn at denne tråden ikke akkurat endrer dem... blir nok ikke noe software fra K-soft nei..

Har tatt en titt på det programmet.. og er mildt sagt rystet over at et så dårlig produkt i det hele tatt noen gang kan havne på markedet...

Men dette er jo ikke noe nytt..

 

er vel i bunn og grunn bare å la være å kjøpe det..

Lenke til kommentar

Spennende svar fra K-soft må jeg si.

 

Der lærte jeg at det finnes en del folk i samfunnet som oppfører seg irrasjonelt. Tidligere hørte en ikke så mye fra disse. Gjennom internett har disse fått en stemme.

Javel, men det er vel greit at de får sagt sin mening på nette, og gi videre sine erfaringer av K-soft eller hva det skulle være.

 

Det vedkommende også gjorde var å piratkopiere programmet og legge det ut på nettet til spredning.
Hvordan vet du akkurat denne personen gjorde det?

 

Så når dere leser noe negativt om oss. Bruk hodet og sjekk hvem det er som skriver. Det er ikke sikkert du ville tatt i ham med tang.
Ja, jeg har lest flere innlegg og poster om K-soft. Og jeg har brukt hode og konkludert med at K-soft virker som er useriøst firma. Itillegg virker dette som en heller dårlig unnskyldnings fra deres side, som traskas sier.

 

Det er jammen ikke sikkert jeg ville ha tatt i deg med ei tang heller! makan til useriøsitet :thumbdown:

Lenke til kommentar
Sjikanen begynte i 2002, da en kunde ville sende et program i retur, som han hadde installert og slik kunne bruke i 10 år hvis han ønsket. Da vi sa nei, svarte han med å legge ut diverse løgner om oss på diverse forum på internett. Det vedkommende også gjorde var å piratkopiere programmet og legge det ut på nettet til spredning.

Jeg ville også vært negativ til å ta tilbake retur her, men jeg er usikker på hva loven sier om programmvare, gjetter jeg riktig er det 14dager som gjelder her også.

 

Problemet her er da om du kan bevise at det du sier er riktig. Og som det ble spurt om tidligere, hvordan kan du bevise at denne kunden har lagt ut programmet for piratkopiering, det kan like godt være en betalende kunde for alt vi vet.

Lenke til kommentar

Sjikane...? Hva sier dere da til å sende ut fakser til privatpersoners hustelefon midt på natten?

 

Hva siere dere til å bruke referanser til bedrifter som overhodet ikke har godkjent det, og som aldri har vært deres kunder, på framsiden av hjemmesiden?

 

Et seriøst firma bruker ikke spam-fakser og den slags i mine øyne. Greit nok at programmet ikke er av høy kvalitet, sikkert små bedrifter som ikke trenger flere funksjoner. Det er bare måten dere går frem på for å selge produktene som får meg til å trekke negative slutninger om firmaet.

 

Ha en fortsatt god dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Når jeg var ung og studerte, jobbet jeg ekstra på en psykiatrisk avdeling. Der lærte jeg at det finnes en del folk i samfunnet som oppfører seg irrasjonelt

Steike så uforskamma du er, har hatt "sommerjobb" så er du utlært lege/spesialist og kan stille diagnose på folk? Du vurderte ikke å skrive noe saklig istedet for å fremstå som en ignorant bedreviter da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, nå rettet du virkelig opp det negative inntrykket jeg hadde fått av K-soft!

 

Er vel ganske sterkt å anklage folk for å høre hjemme på psykiatrisk avdeling? Du bruker mange sterke ord. Hva med å forklare de sakene som har vært oppe i diverse foraer, som f.eks hvorfor dere sier at store bedrifter bruker programmene deres når de faktisk ikke gjør det?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Som daglig leder bør du holde deg mer saklig og profesjonelt enn dette!

 

Ordvalget ditt og sammenligningene med psykisk syke mennesker syns jeg er langt over streken. Latterlig eller barnslig er vel rette ordet..

 

Mulig du handlet i affekt når du avga svaret ditt, men husk til neste gang at du venter minst 30.min fra du har skrevet noe i "sinne" til du trykker på svar-knappen.

 

Jeg skal ikke påstå at k-soft eller kunden har tatt feil i denne saken, men hadde lederen i bedriften jeg jobbet i gitt et slikt svar offentlig hadde jeg nok følt meg ganske flau på vegne av firmaet :blush:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Du sier noe der ArcticOC, "minst 30.min"...

Bruker

Joined: 22/09/2005

..det er idag det, posten er kun EN time inn i den nye dagen.

 

Det reagerte jeg på når jeg regga meg på dette forumet, at man kan poste med en gang! Feks på doom9 tror jeg faktisk det tar 3 dager før man kan poste. Det er i det hele tatt ganske vanlig med en aktiveringsperiode på forum, og livemannen viser oss her hvorfor det kan være nyttig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Minner K-Soft om retningslinjene til forumet:

 

#2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

 

Og videre:

 

#7: Bedrifter og deres ansatte har ikke adgang til å reklamere for seg selv eller sine tjenester i forumet. Kontakt ledelsen på de(t) aktuelle nettsted for reklamering. Forsøk på "snikreklame" kan medføre utestengelse. Grove tilfeller vil bli fakturert etter de til enhver tid gjeldende satser. Vi oppfordrer derimot firmaer til å registrere en offisiell bruker på forumet som de kan bruke for å f. eks svare på tiltale, kundeservice eller informering. Det skal derimot gå tydelig frem av brukeren og innleggene at det er et firma som svarer, ikke en vanlig kunde. Dette kan tydeliggjøres gjennom f. eks brukernavn, avatar og signatur. Ethvert forsøk på reklamering, som f. eks opprettelse av en ny tråd for å informere om at dere setter ned prisene, er ikke tillatt. Dersom du er ansatt av et firma, og diskuterer på forumet angående saker som f. eks varer dere selv fører, firmaet du er ansatt i eller konkurrenter av dere, skal det informeres tydlig om at du faktisk er ansatt av nevnte firma. Du trenger altså ikke opplyse om dette konstant, men kun når det gjelder saker som er relevante ovenfor firmaet du er ansatt i.

 

K-Soft er useriøs sett med mine øyne etter å ha lest innlegget deres i denne tråden, og i denne tråden.

Lenke til kommentar

Disse tråden begynner å lukte dritt !

 

Det kastes beskyldinger i hytt og pine og seriøsiteten forsvant for mange dager siden. Tro det er på tide at disse trådene stenges.

 

En liten kom. til slutt. Meg bekjent selges ingen software med retur rett. Det er vel ikke bare K-soft som praktiserer dette. Demo med begrenset funksjonalitet og begrenset levetid blir noe helt annet.

Lenke til kommentar

Trådstarters innlegg bare bekrefter anklagene som er framsatt mot firmaet. At man ikke ser at dette svekker firmaets kredibilitet ytterlig vitner om en uforstand som for meg er ubegripelig.

 

Skal ikke uttale meg om kvaliteten på produktet, men markedsføringsmetodene er mildt sagt tvilsomme. Og når daglig leder kommer med offentlige beskyldninger om kriminalitet uten å dokumentere samt serverer svada om psykiatriske pasienter er det et absolutt lavmål så langt fra en bedrift på dette forumet.

 

Det er lett å tro at liveman er en falsk bruker som har registrert seg for å sverte K-soft ytterligere. Han har uansett med dette innlegget slått inn adskillige spiker i firmaets kiste.

:hmm:

Lenke til kommentar

Ærede forumlesere.

Alle har selvfølgelig lov til å ha sine meninger, men tenk selv når

du leser.

Vi sender slett ikke ut spam.

Men vi sender email til de som har valgt å være en del av vå

mailigliste, på linje med de fleste større bedrifter.

Med Vennlig Hilsen

Emanuel Karlsson

K-Soft Norge AS

Lenke til kommentar

Med Vennlig Hilsen

Emanuel Karlsson

K-Soft Norge AS

 

Vennlig hilsen my ass

 

Har selv jobb erfaring fra psykiatrien, kunne aldri falle meg inn å bruke en slik jobberfaring til å sverte folk. Både pasienter og personale bør være evig takknemlig for at du ikke er arbeidstaker der lenger. En daglig leder som viser så til de grader av arroganse har jeg aldri vært borti, ganske enkelt fordi de beholder ikke jobben så lenge. Har ikke hørt noe om firmaet ditt før men du har ihvertfall sikret god nok negativ reklame til at jeg kommer til å holde meg langt unna dere.

 

Med vennlig hilsen

 

Lightning

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...