Gå til innhold

Spm om vannkjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

10% kjølevæske (til bil, får på bensinstasjon) iblandet vannet skal vistnok gjøre trikset.

 

Og mange som har radiator i toppen ja. Om det er best å blåse ut eller inn vet jeg faktisk ikke. I toppen av kabinettet er det igrunn mest naturlig å blåse ut, men da må radiator ta til takke med varm luft til kjøling. Blåser du inn så vil jo radiator varme luften i kabinettet enda mer, og spre varmluften fra toppen og ned i kabinettet. Ikke godt å si hva som er best, men er sikkert noen som kan opplyse om det.

Lenke til kommentar
I dei fleste setta frå Asetek får du med WaterChill Anti Alga Fluid, og da trenger du ikkje ha 10% kjølevæske (frostvæske)

Det er sant.

Man skal uansett aldri blande slike tilsetninger!

Hvor godt de forskjellige antialge-midler fungerer, kan derimot diskuteres. Det kan meget vel hende at tilsetningen du sikter til kan fungere bra, men jeg ville ikke ta det for gitt.

Redningen for de fleste er som regel frostvæske, om alt annet klikker.

Bare nevnt som et alternativ.....

Lenke til kommentar

Ren frostvæske er vel ikke særlig vits. Dette leder varme dårligere enn vann. Hva missfarging på slangen angår, kan jeg ikke tro at litt ekstra vann vil by på noen problemer. Slike slanger er jo som regel beregnet på vann uansett. Mulig at det var den noen uheldige kjemikalier i den ferdigblandede. Prøvd å vanne ut den konsentrerte? (Hvis de var av forskjellige typer da)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...