Gå til innhold

Oppgradere låst YoungTalk - mulig?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Jeg kjøpte en mobil tidlig i år som var bundet til Netcom YoungTalk i 12 måneder. Jeg kan derfor ikke bruke det til å kjøpe en ny mobil billigere før bindingstiden går ut. Det jeg lurer på er om jeg kan oppgradere det til ActiveTalk og dermed benytte meg av bindingstilbudet på en ny mobil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Du kan oppgradere abbonementet ditt ja, men du kan ikke nedgradere før bindingstid er gått ut. Du kan ikke kjøpe en ny tlf og videreføre nr som har bindingstid.

Må jeg kjøpe mobil uten binding for å bruke samme nummer som før?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg lurer på en liten ting til: Nå har jeg bundet meg 1 år til. Fikk nytt sim-kort siden jeg mistet det andre. Fyren på Siba sa det ville ta ca et døgn før det ble aktivert. Nå har det gått rundt 30 timer. Hvor lenge pleier det å ta før kortet er aktivert?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en liten ting til: Nå har jeg bundet meg 1 år til. Fikk nytt sim-kort siden jeg mistet det andre. Fyren på Siba sa det ville ta ca et døgn før det ble aktivert. Nå har det gått rundt 30 timer. Hvor lenge pleier det å ta før kortet er aktivert?

Ring til NetCom, så kanskje de vet noe mer. Men antar at kortene blir aktivert fortløpende.

 

Har selv hatt kort jeg måtte aktivere gjennom å ringe til NetCom, det tok maks et kvarter- halvtime. men det er ikke helt det samme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg lurer på en liten ting til: Nå har jeg bundet meg 1 år til. Fikk nytt sim-kort siden jeg mistet det andre. Fyren på Siba sa det ville ta ca et døgn før det ble aktivert. Nå har det gått rundt 30 timer. Hvor lenge pleier det å ta før kortet er aktivert?

Ring til NetCom, så kanskje de vet noe mer. Men antar at kortene blir aktivert fortløpende.

 

Har selv hatt kort jeg måtte aktivere gjennom å ringe til NetCom, det tok maks et kvarter- halvtime. men det er ikke helt det samme.

Ringer nå. Ventemusikk ftw! Sier i fra når jeg vet noe mer.

 

Edit: Jepp. Trikset var å ringe, oppgi sim-nummer og telefonnummer, så vips var det gjort. Note to self: ikke stol blindt på Siba-ansatte.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Sim-kortene blir aktivert fortløpende så fort forhandleren har gjort det han skal slik at operatøren får papirene på at det skal endres sim-kort. Operatøren får ikke enda sim-kortet uten at forhandleren sender inn beskjed at det skal gjøres.

Det gjøres automatisk via et system som kalles Dowe, det tar vanligvis under 1 time før sim-kortet er klar til bruk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Sim-kortene blir aktivert fortløpende så fort forhandleren har gjort det han skal slik at operatøren får papirene på at det skal endres sim-kort. Operatøren får ikke enda sim-kortet uten at forhandleren sender inn beskjed at det skal gjøres.

Forhandleren sendte beskjed mens jeg stod og ventet, men i Netcom hadde de ikke hørt noe. Var nok Siba som gjorde feil denne gangen. Jeg som gikk å ventet i over ett døgn med splitter ny mobil... :hrm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

SIM-endring er vanligvis i orden ganske kort tid etter at den er registrert i dowe. Det som kan ha skjedd er at forhandleren har glemt å fullføre bestillingen, en feil i dowe, eller for stor pågang. De som sitter på kundeservice/forhandlerservice har mulighet til å gjøre det med en gang, mens det i dowe vil være en viss forsinkelse av og til.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en liten ting til: Nå har jeg bundet meg 1 år til. Fikk nytt sim-kort siden jeg mistet det andre. Fyren på Siba sa det ville ta ca et døgn før det ble aktivert. Nå har det gått rundt 30 timer. Hvor lenge pleier det å ta før kortet er aktivert?

Nytt simkort fra netcom tar normalt 1 minutt før er aktivert. Så her har det nok skjedd noe feil.

 

Du kan ikke tegne ny bindingstid på et netcom youngtalk, selv om du oppgraderer det til active talk. Du er da nødt til å betale ut oppsigelsesgebyr til youngtalk, og så binde på nytt til active talk.

Lenke til kommentar

Men hvis det har feilet i Dowe, vil ikke kundesenteret kunne aktivere sim-kortet uten å ha et manuelt skjema eller annen dokumentasjon fra forhandler på at et sim-kort er utstedt eller et skade-nummer hvis det er et SIM-kort som er utstedt i forbindelse med en forsikringssak.

 

Alle SIM-endringer som er utført i Dowe ligger tilgjengelig for KS også, så hvis de ikke har det, så har det feila i Dowe på en eller annen måte.

 

Men han har fått fiksa det nå da, så da er det vel greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...