Gå til innhold

? Sony DCR-HC22E vs. JVC GR-D270 og Canon MV850i


Anbefalte innlegg

Jeg sitter igjen med 3 forskjellige kamera som jeg har å velge mellom etter et par ukers titting.

 

Canon MV850i til 4990,-

Sony DCR-HC22E til ca 4200 ,-

JVC GR-D270E til ca 4500.-

(Nett/tilbudspriser.)

 

Canon kom ut som favoritt i DigitalWorld 3/2005, men ser noen i forumet sier Canon har problem med bakgrunnsstøy i dårlig lys.

Jeg heller litt mot Sony her selv om det mangler analog inngang og stillbildekort og ikke har innebygd lys. Så vidt jeg kan se etter å ha lest litt rundt omkring har de den beste programpakken, og den beste optikken.

 

Det viktigste er filming inne i dempet lys.

Er det noen som har noen lure ord til en fersking? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det blir Canon på meg.

 

Afseth Skrevet: 07/08/2005 : 20:09 

Canon MV850i høres kanskje bra ut på papiret, men yter dårlig så fort det ikke er godt utelys. I innendørsbelysning er det omtrent ubrukelig da bildet fort begynner å hakke. Lyden er også plaget av sterkt innslag av motorstøy om det er relativt stille der du filmer.

 

Siler videre :)

Lenke til kommentar

Heller mer og mer mot Sony DCR-HC 42E. Er egentlig litt over budsjettet, men har bedre batteri medfølgende, noe som kan forsvare deler av høyere pris. Ser noen sier den har et blåskjær i bildet særlig i dårlig lys, så fremdeles noe usikker.

Har sett på Panasonic (nvgs140) men har visstnok ikke dv-inn eller analog inn.

Sony og Panasonic er tydeligvis populære kamera.

Lenke til kommentar

Etter mye frem og tilbake og lesing av forum stod det mellom Sony DCR-HC42E og Panasonic NVGS 140E. Egentlig over budsjettet, men men..

 

Det ble Panasonic. Kom til at inn-tilkoblinger ikke er så viktig. Kommer sikkert bare til å brenne på CD/DVD uansett, så det kan jeg leve med. Og så var det 30 dagers angrefrist på kjøpet hvis jeg angrer.

 

Har filmet min første time og er imponert over bildet. :thumbup: Blir noe varm-tone når jeg filmer i lyspære-lys. Regner med at det blir bedre når jeg stiller inn hvitballansen. Har bare filmet inne så langt, og har ikke noe erfaring fra før. Gav et bra bilde på kort hold med 0-lux modus (kun forsøkt uten bevegelse) og lcd skjermen vendt forover.

 

Kjøpt på El-kjøp for 6990 .-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...