Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Beskjed om feil CPU-fart selv om den er riktig.


Anbefalte innlegg

Jeg har et merkelig problem.

 

Plutselig har maskinen min begynt å nekte å boote inn i Windows (begynner å boote for så å restarte etter en feilmelding som er på skjermen i cirka en tiendedels sekund).

Når jeg så starter maskinen igjen får jeg beskjed om at maskinen forrige gang ikke kunne starte pga. feil CPU fart.

Jeg har en AMD Athlon 2000+, og har stilt inn klokkefrekvens til å være 1667MHz,

så jeg kan ikke forstå dette. Har også nappet ut batteriet for å resette CMOS, uten at dette hadde noen som helst innvirking på problemet.

 

For å gjøre det hele enda mer interessant så nekter maskinen også å boote fra CD.

Den spinner opp CD'en, men booter ikke fra dem. Har satt både DVD-brenneren og CD-brenneren min foran HDD i boot-rekkefølgen.

 

Noen som har en formening om hvor problemet ligger?

 

Hadde maskinen inne til service for et par-tre måneder siden pga. et lignende problem, og fikk da flashet BIOSen, noe som så ut til å fikse problemet, så at den skulle begynne å monge igjen nå er helt merkelig... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...